Bakterier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.246 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Troldemommi

Jeg har gjort noget som jeg ikke vidste var dumt og jeg kan vist ikke lade være med at gøre det :-)

når jeg skal give trutfisen en sut eller en flaske så tager jeg lige tutten i munden først for at være sikker på at tutten er helt fri for eventuelle urenheder men nu har jeg fået at vide af min sundhedsplejerske at det må jeg ikke da min mund åbenbart er rigtig beskidt :-(

Jeg gør det fordi jeg troede at det var det man skulle gøre, det er det min mor har gjort ved mig da jeg var lille, men

er jeg den eneste der gør det ?

jeg syntes nemlig det er svært at lade være med :-) og så syntes jeg måske også det er en lille smule hyggeligt :-) 

må jeg så heller ikke nysse hendes hænder?

de kommer jo tit ind i hendes mund,

jeg nysser hende rigtig meget kan ikke lade være :-)

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

AnneBJ

Jeg tror hovedsageligt det drejer sig om, at du kan have svamp i munden - uden at det generer dig altså - og det kan du give videre... Det er samme med narresutter... Jeg havde en dårlig vane med lige at sutte på Felix' sut, hvis den havde været på gulvet fx. Han fik svamp i munden og jeg fik det i brysterne... Ikke sjovt!

Du må gerne kysse hende, også på munden, det sker der absolut intet ved!

Anmeld

15. november 2011

Zeus

Monica P skriver:

Jeg har gjort noget som jeg ikke vidste var dumt og jeg kan vist ikke lade være med at gøre det :-)

når jeg skal give trutfisen en sut eller en flaske så tager jeg lige tutten i munden først for at være sikker på at tutten er helt fri for eventuelle urenheder men nu har jeg fået at vide af min sundhedsplejerske at det må jeg ikke da min mund åbenbart er rigtig beskidt :-(

Jeg gør det fordi jeg troede at det var det man skulle gøre, det er det min mor har gjort ved mig da jeg var lille, men

jeg syntes nemlig det er svært at lade være med :-) og så syntes jeg måske også det er en lille smule hyggeligt :-) 

Monica

Du skal lade være med at putte den i munden, det samme med hendes mad, du skal ikke smage på det, med den ske hun skal spise af..

Hendes mund er helt "ren", og har ikke dannet sin egen bakterie halløj endnu, og det kan faktisk give hende huller i tænderne på sigt, at hun får dine bakterier i munden

Anmeld

15. november 2011

Zeus

Zeus skriver:

Du skal lade være med at putte den i munden, det samme med hendes mad, du skal ikke smage på det, med den ske hun skal spise af..

Hendes mund er helt "ren", og har ikke dannet sin egen bakterie halløj endnu, og det kan faktisk give hende huller i tænderne på sigt, at hun får dine bakterier i munden

Nu kan jeg ikke linke igen (skal lige have ordnet det der!), men prøv at google "babys sut i munden bakterier" og læs evt. artiklen fra samvirke eller netsundhedsplejersken

Anmeld

16. november 2011

DK

Hej

Jeg gør det kun med sutten hvis den har været på jorden udenfor/på gulvet i en butik eller lign og jeg ikke har rene med. Så synes jeg at mine mundbakterier er bedre end rendestens-skidt/sand osv.

Men det er rigtigt at ens bakterier/svamp/karries bliver overført til  barnet.

Anmeld

16. november 2011

Troldemommi

Så må jeg tage mig sammen og ikke putte noget i munden :-)

Anmeld

16. november 2011

lycly

Monica P skriver:

Monica

Åh det står i samtlige bøger at man ikke må sutte på sutten inden man giver den til barnet. I samme forbindelse står der at sutten skal koges inden man giver den til barnet, hvis den har været på gulvet. 

Hånden på hjertet, jeg sutter ALTID på den inden jeg giver Julia den. INGEN mødre til børn med sut har TID til at skolde sutter hver eneste gang den ryger på gulvet. 

Mine forældre har også altid gjort det, og jeg har det fint! Man kan godt blive FOR hysterisk. Hvis vi skulle overholde alle regler, ville vores børn være mere kliniske end et hospital. Og så skulle der ingenting til før de bliver syge

Anmeld

16. november 2011

Noneother

Jeg synes tit at alle de regler er blevet alt for hysteriske. Er vi ude og sutten ryger på gulvet, så sutter jeg selv på den først. Jeg kan osse finde på at "dele" gaffel, is osv. med ham

Jeg er endda SÅ styg at jeg osse kan finde på at bruge min venindes make-up, hvis vi skal i byen. Ligeså vel som jeg smager på sovsen vi alle skal spise med en alm. ske. I don´t care!

og både mig, mine venner OG min søn lever stadig i bedste velgående. =Ingen af os har fået nogle som helst mærkelige sygdomme af det.

Anmeld

16. november 2011

Troldemommi

Noneother skriver:

Jeg synes tit at alle de regler er blevet alt for hysteriske. Er vi ude og sutten ryger på gulvet, så sutter jeg selv på den først. Jeg kan osse finde på at "dele" gaffel, is osv. med ham

Jeg er endda SÅ styg at jeg osse kan finde på at bruge min venindes make-up, hvis vi skal i byen. Ligeså vel som jeg smager på sovsen vi alle skal spise med en alm. ske. I don´t care!

og både mig, mine venner OG min søn lever stadig i bedste velgående. =Ingen af os har fået nogle som helst mærkelige sygdomme af det.

enig :-)

Anmeld

16. november 2011

millesofie

Monica

det er noget pjat!

Alle SKAL HAVE nogle baterier en gang i mellem ellers bliver vi sgu da først syge

jeg putter også sutten i munden, faktisk putter tinke selv sutten i munden på mig (dette er mest ulækkert når hun har prøvet på katten først) men det jeg mener er bare at unger putter meget i munden og hvad så, det er jo ikke noget de dør af. de lære faktisk af det.

og ja jeg har haft svamp i munden  men lidt creme og så var det væk igen og på den lyse side så viste jeg da at det var det samme hun havde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.