Akut: hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hooooold ud.....hun skal bare lige vænne sig til det !! Og ta' hende ikke op, medmindre hun selvfølgelig er total ude af den  

Men hvis det slet ikke går, så vent en uges tid og prøv igen.

for jer !

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

frkrbj

NinaSophia. skriver:

Det er ikke bare for at få hende ud uden grund., vi vækker hinanden gang på gang om natten, min kæreste står op kl 4 om morgenen og vækker hende når han står op, hun vågner når vi feks vender os i sengen osv.. Og når vi går i seng om aftenen vågner hun og er lysvågen når vi smutter i seng, når hun sover i sin vugge på eget værelse om dagen er der ikke noget.. Så det er får at hjælpe os alle...

Hun får ikke lov at græde rigtigt, sidder ved hende og putter hende ved senge kanten. Hun vågner bare lige når hun er ved at falde i søvn..

Okay, det kan jeg godt se.. Her skal vi også være stille, men normalt er det ikke et problem..

Ellers tag evt en madras ind til hende og sov ved hende? Så hun ved i er der.. Det kan måske hjælpe på en blid overgang.. 

Anmeld

15. november 2011

Mumto3

Jeg ved godt hun er 6 mdr, men har du 'snakket' med hende om det? Har du vist hende sengen i løbet af dagen og vist hende at den står inde på hendes værelse og at den ikke står inde i soveværelset mere. Bare sådan for at gøre hende en lille smule forberedt på det. Eller er det bare en total overraskelse, at da hun skulle i seng, så var verden vendt på hovedet og hun kom ikke engang ind i soveværelset som hun plejer om aftenen, men kun ind på eget værelse?

Nå, klokken er mange og forhåbentlig sover hun for længst, og er glad og tilfreds.

Anmeld

15. november 2011

Sasja77

frkrbj skriver:

Jeg synes så du burde vente til hun er klar.. Det ville jeg personligt gøre, det er jo ikke hyggeligt at sove alene.. Men det er jo helt klart en smagssag...

Min den store på 3 sover tit inde ved os, hun flyttede først på eget værelse da hun blev storesøster, hun var omkring de 2 år.. Den lille vi har sover hos os til hun er klar og vi er sikre på at det ikke bliver en øvoplevelse for hende.. De to piger kommer så til at dele værelse, men.. 

Jeg tror ikke det er en skade at de sover hos en, jeg bryder mig heller ikke om at sove alene..

Jeg er helt enig med dig!! Jeg ville også klart vente....Det gjorde vi til vi kunne mærke at hun var klar til det. At det så var da hun var omkring de 6 måneder det er så noget andet. Vi gjorde meget ud af at være på hendes værelse om dagen og sove middagslur derinde før hun begyndte at sove derinde om natten så hun var helt tryg ved hendes værelse. 

Vi har så sidenhen praktiseret samsovning og gør det stadig da vores datter vitterligt ud af det blå pludselig blev rigtig skræmt og skreg og græd om natten. Vi forsøgte at trøste og sove hos hende og få hende til at føle sig tryg men da der var gået lidt over en måned bad hun for første gang selv om at hun ville sove hos os og det har hun gjort lige siden....og alle sover dejligt og igennem hele nattet og vores søvn vægter vi VIRKELIG højt

Vi synes heller ikke at børn skal græde sig selv i søvn.......mennesket er flokdyr og ville vi selv bryde os om at vi sov helt alene mens resten af familien sov sammen trygt og dejligt i et andet rum?!?

Anmeld

15. november 2011

twiggi

frkrbj skriver:

Okay, det kan jeg godt se.. Her skal vi også være stille, men normalt er det ikke et problem..

Ellers tag evt en madras ind til hende og sov ved hende? Så hun ved i er der.. Det kan måske hjælpe på en blid overgang.. 

Tror hun har fået det fra mig mht til at vågne nemt.. Jeg vågner fra dyb søvn når bare hunden vender sig i sin kurv eller når vanessa lige rykker på sig. hun har sovet 3 lure i sin seng på værelset idag og har vist hende at nu står sengen her og ikke noget at være bange for osv.. Hun sover godt nu efter at have fået lidt mælk og har sidder og aget hende på panden i 20 min..

Anmeld

15. november 2011

frkrbj

Sasja77 skriver:

Jeg er helt enig med dig!! Jeg ville også klart vente....Det gjorde vi til vi kunne mærke at hun var klar til det. At det så var da hun var omkring de 6 måneder det er så noget andet. Vi gjorde meget ud af at være på hendes værelse om dagen og sove middagslur derinde før hun begyndte at sove derinde om natten så hun var helt tryg ved hendes værelse. 

Vi har så sidenhen praktiseret samsovning og gør det stadig da vores datter vitterligt ud af det blå pludselig blev rigtig skræmt og skreg og græd om natten. Vi forsøgte at trøste og sove hos hende og få hende til at føle sig tryg men da der var gået lidt over en måned bad hun for første gang selv om at hun ville sove hos os og det har hun gjort lige siden....og alle sover dejligt og igennem hele nattet og vores søvn vægter vi VIRKELIG højt

Vi synes heller ikke at børn skal græde sig selv i søvn.......mennesket er flokdyr og ville vi selv bryde os om at vi sov helt alene mens resten af familien sov sammen trygt og dejligt i et andet rum?!?

Vores den store var først klar da hun sådan fandt ud af at hun skulle være storesøster, det gik så fint med at få hende ind på sit værelse, hun var selv med ude og købe sin seng, og smut, så sov hun i den om natten

Hun bliver puttet på sit værelse hver aften nu, men 9 ud af 10 nætter ender hun hos os andre Og i mit næste liv vil jeg eje en KÆMPE seng

Så tænker jeg også- de sover der vel ikke når de bliver 15 Der er lys forude

Anmeld

15. november 2011

twiggi

Sasja77 skriver:

Vil så lige sige at jeg har gjordt MEGET ud af at gøre hende klar og hun har sovet i sin seng mange gange og jeg ved hun er klar jeg kender hende bedst. Du får det til at lyde som om jeg bare ignorere hendes behov om tryghed om natten, hun er vandt til at være meget på hendes værelse og vi har sovet sammen derinde, desuden er vi lige ved sidden af og jeg har ikke bare smidt hende på hovedet i seng et "fremmet" sted.
Jeg lader hende altså heller ikke græde, og ignorere hendes tegn for evt tryghed, ville aldrig tøve med at tage hende ind til os og sove!
Jeg spurgte blot om jeg skulle stå ved at hun skulle sove derinde, ikke at hun var blevet smidt i seng uden forberedelse eller noget.
Hun kommer naturligvis ind mellem mig og hendes far hvis hun vil det, men man har vel lov at få nattesøvn allesammen her i hytten.

Anmeld

15. november 2011

Sasja77

NinaSophia. skriver:

Vil så lige sige at jeg har gjordt MEGET ud af at gøre hende klar og hun har sovet i sin seng mange gange og jeg ved hun er klar jeg kender hende bedst. Du får det til at lyde som om jeg bare ignorere hendes behov om tryghed om natten, hun er vandt til at være meget på hendes værelse og vi har sovet sammen derinde, desuden er vi lige ved sidden af og jeg har ikke bare smidt hende på hovedet i seng et "fremmet" sted.
Jeg lader hende altså heller ikke græde, og ignorere hendes tegn for evt tryghed, ville aldrig tøve med at tage hende ind til os og sove!
Jeg spurgte blot om jeg skulle stå ved at hun skulle sove derinde, ikke at hun var blevet smidt i seng uden forberedelse eller noget.
Hun kommer naturligvis ind mellem mig og hendes far hvis hun vil det, men man har vel lov at få nattesøvn allesammen her i hytten.

Det må du undskylde, det var ikke min mening at få dig til at lyde som en ond mor!! jeg har lige læst mit indlæg igennem og jeg burde nok have sluttet af med at du selvfølgelig gør hvad du mener er bedst for dit lille pus og jeg er ikke et sekund i tvivl om at du er en god mor som ikke lader hende i stikken!! Det var egentlig heller ikke dit indlæg der gjorde lidt ondt på mig...åhh jeg får det bare lidt skidt når jeg læser nogle af de andre svar og så faldt jeg lige over dette svar og der var jeg enig

Igen, det var ikke min mening at få dig til at lyde streng og ligeglad, det er jeg ked af at jeg er kommet til

Kærlig hilsen 

Sasja

Anmeld

15. november 2011

bøgelund

JeNoVa skriver:

Hvis du tøver, kan hun mærke det og vil protestere endnu mere.

Jeg synes i øvrigt, det er lidt tidligt, hun skal på eget værelse. Men du må jo have dine årsager.

for tidligt? min datter var 2 mdr da hun kom på eget værelse.. vi har aldrig haft problemer.. 

kan ikke se hvorfor det er tidligt? vi har alle forskellige behov.. det er jo os synd, hvis de vækker hinanden hele tiden.. både barn og forældre har brug for nattesøvn.. 

Anmeld

15. november 2011

Jose og emils mor

Hold fast! Jeg er på 5 dag, men skrig og skrål efter jeg rykkede min søn ind på eget værelse. Dog grad han kun en halv time idag. Jeg blev bare ved med at gå ind hvert 10 min ca. og give ham sutten uden at snakke. 

Held og lykke

Kristine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.