Jeg tror ikke svigerfamilien kan lide mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Skønne Jønne

Jeg vil også sige at det ikke er så voksent af svigerfar at sende en sådan sms!

Min kæreste og jeg skal holde jul sammen for 4. gang i år og denne gang hos hans familie....
Dengang vi begyndte på det havde vi boet sammen i et år og diskuterede det længe - for det er jo en stor ting ikke at holde jul hjemme...

Men vi ville gerne og fortalte så vores forældre det, og fordi at mine bedsteforældre kører på omgang i hele familien - og skulle være hos os i år, ja så startede vi med at holde jul hjemme hos mine forældre sammen med mine bedsteforældre

I min kærestes familie er der intet fast og intet planlagt før lillejuleaften nærmest - så der er der ikke så meget vi skal tage hensyn til... Hans forældre har stadig ikke helt forstået princippet om at vi er hos dem hvert 2. år

Så bare fortæl jeres familie at I jo selv bliver en familie nu og derfor gerne vil holde jul sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Happiness skriver:

Det er jo det De kan jo også selv gøre noget for det

Og tillykke med kæresten imorgen

Hehe, mange tak

Anmeld

15. november 2011

-Sigrid-

Suk... Tror de fleste har lidt bøvl med svigerfamilien 

Jeg var ellers under det indtryk at det var dig der var ved din mor, ikke hende der var ved jer? 

Men som de andre siger, så tror jeg ikke det er dig de har noget imod, men mere det at han lige pludselig er blevet voksen, er i et fast forhold, bor hjemmefra, skal være far og bestemmer selv - det må være frygteligt som forældre  

(Og ja, de er mega fede, men kommer først i brug d. første søndag i advent &nbsp

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Skønne Jønne skriver:

Jeg vil også sige at det ikke er så voksent af svigerfar at sende en sådan sms!

Min kæreste og jeg skal holde jul sammen for 4. gang i år og denne gang hos hans familie....
Dengang vi begyndte på det havde vi boet sammen i et år og diskuterede det længe - for det er jo en stor ting ikke at holde jul hjemme...

Men vi ville gerne og fortalte så vores forældre det, og fordi at mine bedsteforældre kører på omgang i hele familien - og skulle være hos os i år, ja så startede vi med at holde jul hjemme hos mine forældre sammen med mine bedsteforældre

I min kærestes familie er der intet fast og intet planlagt før lillejuleaften nærmest - så der er der ikke så meget vi skal tage hensyn til... Hans forældre har stadig ikke helt forstået princippet om at vi er hos dem hvert 2. år

Så bare fortæl jeres familie at I jo selv bliver en familie nu og derfor gerne vil holde jul sammen

Må sige, at det samme sker her. Sidste år til jul holdte vi hver for sig, og kæresten vidste først omkring 20 december hvor han egentlig skulle være - og så skulle han ovenikøbet betale for at "være med". Det synes jeg var lidt underligt

Men ja, nu bliver vi jo en familie til Januar og så er det altså ikke lige let bare og sige ja til det ene og det andet. Der er 2 familier der skal tænkes på lige pludselig

Anmeld

15. november 2011

Mumto3

Jeg ser ikke SÅ meget drama i det. Jeg hører egentlig bare en far, der savner sin søn, og har svært ved at tænkte tanken: Vores søn har valgt os fra, og så er det lidt nemmere at tænke, at svigerdatteren 'gør' det.

Jeg ser ingen tegn på at de ikke kan lide DIG!!! Jeg ser kun at de savner at se og være sammen med deres søn, -og det er som bekendt noget HELT andet!!!

Så invitere dem over til en hyggestund i weekend, fortæl dem allerede nu at I overvejer at holde jul hos dem næste år. Tænk hvis de tro at de har holdt jul for sidste gang med deres eget barn!!! -og tænk lige hvis DU gik og frygtede at dit barn pludselig havde valgt dig fra, fordi der kom en kæreste ind i billedet. Det er altså store følelser der er på spil, også selvom ens børn er blevet voksne! Man elsker dem altså stadig! -også selvom de ikke længere har brug for at holde jul sammen med en mere.

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Mumto3 skriver:

Jeg ser ikke SÅ meget drama i det. Jeg hører egentlig bare en far, der savner sin søn, og har svært ved at tænkte tanken: Vores søn har valgt os fra, og så er det lidt nemmere at tænke, at svigerdatteren 'gør' det.

Jeg ser ingen tegn på at de ikke kan lide DIG!!! Jeg ser kun at de savner at se og være sammen med deres søn, -og det er som bekendt noget HELT andet!!!

Så invitere dem over til en hyggestund i weekend, fortæl dem allerede nu at I overvejer at holde jul hos dem næste år. Tænk hvis de tro at de har holdt jul for sidste gang med deres eget barn!!! -og tænk lige hvis DU gik og frygtede at dit barn pludselig havde valgt dig fra, fordi der kom en kæreste ind i billedet. Det er altså store følelser der er på spil, også selvom ens børn er blevet voksne! Man elsker dem altså stadig! -også selvom de ikke længere har brug for at holde jul sammen med en mere.

Hans far kommer hen til os på søndag for at fejre hans fødselsdag som er i morgen. Og hans mor kommer et smut forbi i morgen.

Så jeg kan egentlig ikke rigtig se hvor problemet det ligger henne. For de ses altså lige så ofte som FØR jeg mødte min kæreste - det er derfor jeg bliver ked af, at jeg skal have skylden for at tage ham fra dem.

Og svigerfra ved godt, at vi gerne vil holde jul med dem næste år, og det fortalte min kæreste ham også FØR de "anklagelser" til mig kom frem i beskederne.

Men jeg ved ikke.. Kan da godt være det er mig der tager det lidt for hårdt, men jeg er også en ret følsom person. Men nu må vi se

Anmeld

15. november 2011

freiasmor

kæmpe til dig !

også vil jeg sige : tommelfingeren op til din kæreste at han lader dig se beskederne.. det synes jeg er dejligt og bekræftende at han gerne vil indvie dig i hvad hans familie skriver til ham, og om hvad.

så vil jeg os sige som en af de andre skriver : evt aftal at i næste år holder jul hos dem, og så snak med dem, og find ud af om de egentlig har set sig ondt på dig fordi du har et forhold til deres søn.. ?? og hvorfor de virker negative.. Har de altid gjort det, eller er det først noget der er kommet nu efter al jule halløjet er kommet igang ??

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Freismor skriver:

kæmpe til dig !

også vil jeg sige : tommelfingeren op til din kæreste at han lader dig se beskederne.. det synes jeg er dejligt og bekræftende at han gerne vil indvie dig i hvad hans familie skriver til ham, og om hvad.

så vil jeg os sige som en af de andre skriver : evt aftal at i næste år holder jul hos dem, og så snak med dem, og find ud af om de egentlig har set sig ondt på dig fordi du har et forhold til deres søn.. ?? og hvorfor de virker negative.. Har de altid gjort det, eller er det først noget der er kommet nu efter al jule halløjet er kommet igang ??

Altså vil sige hans far har altid været sådan lidt "hmpf" overfor mig, men jeg ved ikke om det bare er den måde han er på. Min kæreste siger at han ikke mener noget med det.

Men efter det her tænker jeg lidt: "Nå...... Øhh okay"

Vil i hvert fald lige snakke med kæresten om det med, at snakke med hans familie om hvordan og hvorledes osv.

Anmeld

16. november 2011

Skønne Jønne

rikkeregnbue skriver:

Må sige, at det samme sker her. Sidste år til jul holdte vi hver for sig, og kæresten vidste først omkring 20 december hvor han egentlig skulle være - og så skulle han ovenikøbet betale for at "være med". Det synes jeg var lidt underligt

Men ja, nu bliver vi jo en familie til Januar og så er det altså ikke lige let bare og sige ja til det ene og det andet. Der er 2 familier der skal tænkes på lige pludselig

Ja eller faktisk 3 familier... Jeres nye familie, din og hans...

Og jeres egen lille familie må komme i første række

Det burde svigermekanikken altså også kunne forstå det tager nok bare lidt tid at vænne sig til

Anmeld

16. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Skønne Jønne skriver:

Ja eller faktisk 3 familier... Jeres nye familie, din og hans...

Og jeres egen lille familie må komme i første række

Det burde svigermekanikken altså også kunne forstå det tager nok bare lidt tid at vænne sig til

Ja, det har du nok ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.