Gylp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

annec

Toshiba skriver:

det er noget med deres lukkemuskel der ikke er udviklet helt... derfor kommer det retur...

min søn gylpede kooooonstant - man troede jo næsten ens deo hed "baby-gylp" for man havde altid den luft i næsen - hehe

min datter har aldrig gylpet - jooow måske 2 gange hvor hun har leget lige efter er der kommet en klat på str. med 1 krone

Hehe ja okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

annec

K&S skriver:

Anton gylpede også rigtig meget hele tiden, men der var ikke rigtig noget at gøre - jeg synes dog, det blev bedre efter han begyndte på grød ved 4-måneders alderen

Ja okay Håber også snart det bliver bedre her, for nogen gange kommer næsten det hele op igen

Anmeld

14. november 2011

annec

Leneur skriver:

Der er ikke noget at gøre ved det. Silje gylpede meget både da hun fik bryst og senere på flaske og nævnte det også for lægen men hun sagde at man først skulle blive bekymret hvis hun stadig gylpede meget når man gik over til fastere føde og her aftog det da også lige så snart vi gik over til grød og mos og den slags.

Ja okay Så må vi jo bare vente lidt i nu, og så se

Anmeld

14. november 2011

Mor Til Oktober Børn

annec skriver:

Min søn på 2½ mdr, gylper rigtig meget nogle gange. Nogle gange kommer der nok det halve af flasken ud igen.
Har prøvet hvor han slet ikke er oppe at bøvse under maddingen, og har prøvet hvor han er oppe at bøvse 20 gange. Men intet ændre sig s;

Jeg aner ikke hvorfor eller hvad jeg kan gøre? Nogle forslag?

Mille gylpede også rigtig meget .. Det var så hendes lukkemuskel der ikk fungerede .. Man skal være bekymret den dag de begynder at tabe sig a det  har du prøvet at tykne mælken lidt ? Tænkte på johannesbrøds mel .. (tror jeg nok det hedder) Det tog lidt a Milles gylpen, fordi det ligger sig tundt i maven

Anmeld

14. november 2011

dorismusse

Glem alt det der med at skifte flasker og hoveder ud!
Gå i stedet for på apoteket og køb johannesbrødkernemel og pisk det i mme'en
Det gør mælken tykkere og gør det sværer for dem at gylpe så meget op, selvom de ikke er gode til at bøvse under måltidet eller spiser hurtigt
Prøv det, det er en mirakelmiddel

Anmeld

14. november 2011

Lilje82

Så længe I er obs på hans vægt og han tager fint på, er der ikke så meget at gøre. Prøv evt. at skift til en anden mme og ellers så køb noget Johannesbrød kernemel på apoteket og gør det tykkere. Men vær obs på du skal prøve dig frem med blaningsfordelen, da det ellers er lige så tykt som sovs.

Knus fra en mor med et stort gylpebarn på 10 mdr. som stadig gylper, hvis han får grød eller suppe.

Anmeld

14. november 2011

annec

MillesMor111010 skriver:

Mille gylpede også rigtig meget .. Det var så hendes lukkemuskel der ikk fungerede .. Man skal være bekymret den dag de begynder at tabe sig a det  har du prøvet at tykne mælken lidt ? Tænkte på johannesbrøds mel .. (tror jeg nok det hedder) Det tog lidt a Milles gylpen, fordi det ligger sig tundt i maven

Har jeg aldrig hørt om, hvad er det? Og hvornår må de få det?

Anmeld

14. november 2011

annec

Lilje82 skriver:

Så længe I er obs på hans vægt og han tager fint på, er der ikke så meget at gøre. Prøv evt. at skift til en anden mme og ellers så køb noget Johannesbrød kernemel på apoteket og gør det tykkere. Men vær obs på du skal prøve dig frem med blaningsfordelen, da det ellers er lige så tykt som sovs.

Knus fra en mor med et stort gylpebarn på 10 mdr. som stadig gylper, hvis han får grød eller suppe.

Ja okay. Men hvad er det for noget? Og må alle få det? Har nemlig aldrig hørt om det

Anmeld

14. november 2011

Tona

annec skriver:

Min søn på 2½ mdr, gylper rigtig meget nogle gange. Nogle gange kommer der nok det halve af flasken ud igen.
Har prøvet hvor han slet ikke er oppe at bøvse under maddingen, og har prøvet hvor han er oppe at bøvse 20 gange. Men intet ændre sig s;

Jeg aner ikke hvorfor eller hvad jeg kan gøre? Nogle forslag?

Nogle børn kan gylpe ufatteligt. Min datter har gylpet som en vild hele vejen igennem og gør det stadig nu hvor hun er 10 mdr. Vi har fået at vide af en børnelæge at det kan blive ved til de er to år i ekstreme tilfælde. Det er hvis de har reflux, som kan vare helt til der. Alm. gylperi slutter som regl når de begynder at komme over på fast kost.

Uanset hvad er der ingen kur. Det er ikke farligt og man bliver bare nødt til at indstille sig på det og så have skiftetøj med til barnet og hagesmækker og stofbleer nok. Man skal være opmærksom på at når barnet gylper så meget kan det ske at det er sulten oftere end andre børn fordi de mister det halve af maden igen og man skal så self. bare give dem mere mad. Irriterende mennesker kan så finde på at sige: "h*n gylper jo bare sådan fordi I overfodrer!" men det må man sætte sig ud over. Man ved jo bedst selv at man fodrer fordi barnet gylper og ikke omvendt.

Der er også den mulighed at barnet ikke som sådan er gylpebarn, men bare har et problem med de sutter som man bruger til flaskerne. Man kan eksperimentere med at bruge sutter med mindre huller i. Man kan også komme fortykningsmiddel i erstatningen (tal med lægen) og når barnet senere hen er nede på fx kun 3 flasker dagligt kan man give vælling i stedet for erstatning. Det er lidt lettere for barnet at holde nede

Anmeld

14. november 2011

annec

Amandas-mor skriver:

Nogle børn kan gylpe ufatteligt. Min datter har gylpet som en vild hele vejen igennem og gør det stadig nu hvor hun er 10 mdr. Vi har fået at vide af en børnelæge at det kan blive ved til de er to år i ekstreme tilfælde. Det er hvis de har reflux, som kan vare helt til der. Alm. gylperi slutter som regl når de begynder at komme over på fast kost.

Uanset hvad er der ingen kur. Det er ikke farligt og man bliver bare nødt til at indstille sig på det og så have skiftetøj med til barnet og hagesmækker og stofbleer nok. Man skal være opmærksom på at når barnet gylper så meget kan det ske at det er sulten oftere end andre børn fordi de mister det halve af maden igen og man skal så self. bare give dem mere mad. Irriterende mennesker kan så finde på at sige: "h*n gylper jo bare sådan fordi I overfodrer!" men det må man sætte sig ud over. Man ved jo bedst selv at man fodrer fordi barnet gylper og ikke omvendt.

Der er også den mulighed at barnet ikke som sådan er gylpebarn, men bare har et problem med de sutter som man bruger til flaskerne. Man kan eksperimentere med at bruge sutter med mindre huller i. Man kan også komme fortykningsmiddel i erstatningen (tal med lægen) og når barnet senere hen er nede på fx kun 3 flasker dagligt kan man give vælling i stedet for erstatning. Det er lidt lettere for barnet at holde nede

Mange tak for det gode svar Jeg har prøvet at skifte MME og har prøvet at skifte flasker, men intet hjælper

Så må nok barre indstille mig på at han er et dejligt barn, der bare gylper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.