annec skriver:
Min søn på 2½ mdr, gylper rigtig meget nogle gange. Nogle gange kommer der nok det halve af flasken ud igen.
Har prøvet hvor han slet ikke er oppe at bøvse under maddingen, og har prøvet hvor han er oppe at bøvse 20 gange. Men intet ændre sig s;
Jeg aner ikke hvorfor eller hvad jeg kan gøre? Nogle forslag?
Nogle børn kan gylpe ufatteligt. Min datter har gylpet som en vild hele vejen igennem og gør det stadig nu hvor hun er 10 mdr. Vi har fået at vide af en børnelæge at det kan blive ved til de er to år i ekstreme tilfælde. Det er hvis de har reflux, som kan vare helt til der. Alm. gylperi slutter som regl når de begynder at komme over på fast kost.
Uanset hvad er der ingen kur. Det er ikke farligt og man bliver bare nødt til at indstille sig på det og så have skiftetøj med til barnet og hagesmækker og stofbleer nok. Man skal være opmærksom på at når barnet gylper så meget kan det ske at det er sulten oftere end andre børn fordi de mister det halve af maden igen og man skal så self. bare give dem mere mad. Irriterende mennesker kan så finde på at sige: "h*n gylper jo bare sådan fordi I overfodrer!" men det må man sætte sig ud over. Man ved jo bedst selv at man fodrer fordi barnet gylper og ikke omvendt.
Der er også den mulighed at barnet ikke som sådan er gylpebarn, men bare har et problem med de sutter som man bruger til flaskerne. Man kan eksperimentere med at bruge sutter med mindre huller i. Man kan også komme fortykningsmiddel i erstatningen (tal med lægen) og når barnet senere hen er nede på fx kun 3 flasker dagligt kan man give vælling i stedet for erstatning. Det er lidt lettere for barnet at holde nede 
Anmeld