ingen tager det alvorligt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Det er bare et nyt symptom det med bræklydende og det med der nærmest sidder noget fast. Sådan var det ikke da vi var på. Skejby - og så det med hun hev efter vejres? Og tænker også på hvis det er det, hvor længe så der går før medicinen virker.

Og det er så en anden ting. Har intet fået at vide om hvordan vi rent praktisk skal håndtere refluks. Fx at hæve hovedet når hun sover. Det har vi selv skulle finde ud af

Der er noget med, at de faktisk sover bedre på maven? Altså de babyer der har reflux.. Ved ikke om du er tryg ved det, men du kan jo evt prøve at lade hende sove på maven i dagtimerne?

Og kender godt det med manglende informationer. Jeg synes heller ikke vi får særligt mange informationer når Cajsa fejler noget, og det meste af tiden, får jeg heller ikke spurgt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Zeus

Cajsa vågnede lige, så mit svar blev ikke så langt...

Men, hvis du har svært ved at finde info på dansk, så prøv at google det på engelsk. Der står som regel 10 gange mere

Anmeld

13. november 2011

Koen.

Frøken J. skriver:

Tak skal du have søde!

Stakkels lille Lærke! Kan blive så harm over lægeverdenen ikke vil lytte. Kan faktisk blive helt flov på deres vejne, for det er jo deres job. Og hvis der er noget der kan noget, så er det den kvindelige intuition. Jeg tror jeg ringer til egen læge mandag. Det er dem jeg føler har taget mig mest seriøst i det her!

God idé at ringe til lægen, det er med at holde hårdt på jeres mening selvom det kan være svært og så få dem til at tjekke hende grundigt igennem og sig i bare ikke føler alt er i orden, det er jer der ser hende 24 timer i døgnet så i ved bedst søde

Nej læger ovs. Er ikke altid lydhør for hvad man siger og det er bare en stor fejl nogen gange!!

Ja det er ikke sjovt med et barn der ikke selv kan lave aff. For hun får meget medicin og alligevel har vi store skrigeture fordi maven igen er hård

Håber sådan for jer at lægen gør noget i morgen

Anmeld

13. november 2011

Ni-ko-li-ne

Når hun har spist, og skal ligge ned... Så læg hende i liften og hæv hovedgærdet 10 - 15 cm... Det er mit bedste råd... Ja og så afsted til lægen hvis du er utryg... Det skal undersøges ordentligt

Anmeld

13. november 2011

Polkaprik

Det lyder bare rigtig meget som min Sarah da hun var lille. Dog var hun ikke ked hele tiden. Men det med at brække sig uden der kommer noget ud, ligge og kløjs i det og nogle gange pudselig hive voldsomt efter vejret mm.. De troede også hun led af refluks. Vi bev indlagt på Holbæk sygehus til observation. Der har de speviale i refluks og hun fik lagt en PH-sonde ned i mavesækken. Den viste at hun IKKE havde refluks! Det forsvandt af sig selv efter et par måneder men det var bestemt ikke rart og jeg kan huske hvor utryg jeg følte mig

Det viste sig at det hele hang sammen med at hun er meget hypermobil! Når man er hypermobil har man en slappere muskeltonus og det vil sige at også musklerne i halsen er slappere. Derfor var hun også meeeeget lang tid om at kunne spise grød med bare den mindste smule klumper i da hun lavede fejlsynk hele tiden.

Håber du finder ud af hvad der er galt med din lille pige og ikke bliver ved med at støde på fagfolk der ikke gider tage din bekymring alvorligt.

Anmeld

13. november 2011

Frøken J.

Zeus skriver:

Cajsa vågnede lige, så mit svar blev ikke så langt...

Men, hvis du har svært ved at finde info på dansk, så prøv at google det på engelsk. Der står som regel 10 gange mere

Tak for dine råd! Du er altid så sød og hjælpsom, det betyder meget for mig! Er begyndt på det med ikke at ligge hende efter måltider nu. Og har været inde og læse lidt på engelske hjemmesider! Hun har virket okay i dag faktisk. Vi stod op 9.30, hvor hun blev ammet og fik medicin, og hun har ikke grædt endnu.

Men tak!

Anmeld

13. november 2011

mortilflere

Ring til lægen og bank i bordet , stol på du ved bedst!!!

Hvor er det du bor , for kan jeg hjælpe med noget så vil jeg gerne

Anmeld

13. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ville ikke gå forbi uden at give et kæmpe !!

Anmeld

13. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Tak for dine råd! Du er altid så sød og hjælpsom, det betyder meget for mig! Er begyndt på det med ikke at ligge hende efter måltider nu. Og har været inde og læse lidt på engelske hjemmesider! Hun har virket okay i dag faktisk. Vi stod op 9.30, hvor hun blev ammet og fik medicin, og hun har ikke grædt endnu.

Men tak!

You're welcome

Anmeld

13. november 2011

Frøken J.

tanja. skriver:

God idé at ringe til lægen, det er med at holde hårdt på jeres mening selvom det kan være svært og så få dem til at tjekke hende grundigt igennem og sig i bare ikke føler alt er i orden, det er jer der ser hende 24 timer i døgnet så i ved bedst søde

Nej læger ovs. Er ikke altid lydhør for hvad man siger og det er bare en stor fejl nogen gange!!

Ja det er ikke sjovt med et barn der ikke selv kan lave aff. For hun får meget medicin og alligevel har vi store skrigeture fordi maven igen er hård

Håber sådan for jer at lægen gør noget i morgen

Du har ret! For synes sådan set det er ret fesent at ordinere sådan noget barsk medicin til hende uden overhovedte at checke om hun har sygdommen.. Hun har dog ikke rigtig grædt i dag, men stadig!

Ved de ikke hvad Lærke fejler? Det er da bare så synd, især når hun er så gammel efterhånden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.