Hvornår begyndte jeres børn at få tænder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. november 2011

lycly

Ja jeg spørger fordi jeg ikke helt ved om Julia er ved at få tænder. Hun er begyndt at blive meget ked af det om aftenen og græder meget. Hun er ikke sulten, har ren ble og falder lidt til ro fordi hun ligger og blunder. Men ikke ret længe, så vågner hun og piver igen. 

Men så på et splitsekund kan hun blive glad igen og smile til mig hvis jeg pludrer eller tumler lidt med hende . 

Hun plejer aldrig at blive så ked af det på den måde, KUN når hun er sulten og det går lidt for langsomt med at lave flaske. 
Så jeg tænker om hun måske er ved at få tænder?? HUn er 4 mdr om en uge, så synes bare det virker ALT for tidligt!

Men. Hvornår fik jeres tænder? Måske jeg så kan få en fornemmelse af hvornår det er normalt og sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

GitteC78

Det er da træls at hun er så ked af det . Min søn var 7½ mdr da de første tænder dukkede op. Det er jo meget forskelligt, hvornår babyer får tænder.

Anmeld

10. november 2011

forår

Min datter fik sin første tand 14 dagen inden hun fyldte 1år

Så ja det er meget f orskelligt hvornår de små får tænder og hvordan de reagere på det. Jeg mærkede ikke rigtig noget på Livia, pludseligt var de der bare

Anmeld

10. november 2011

Bb3031

Alexander var netop fyldt 4 mdr, da han fik sine to første tænder

Alexander har altid været præget, når han er ved at få tænder. Men hans første tænder tog hårdest på både ham og hans forældre

Alexander græd og græd hver aften i en hel uge, inden vi opdagede at tand nr. 2 var brudt igennem. Hele den uge var det KUN mor, som var god nok.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. november 2011

Sabina92

LunaLykke skriver:

Ja jeg spørger fordi jeg ikke helt ved om Julia er ved at få tænder. Hun er begyndt at blive meget ked af det om aftenen og græder meget. Hun er ikke sulten, har ren ble og falder lidt til ro fordi hun ligger og blunder. Men ikke ret længe, så vågner hun og piver igen. 

Men så på et splitsekund kan hun blive glad igen og smile til mig hvis jeg pludrer eller tumler lidt med hende . 

Hun plejer aldrig at blive så ked af det på den måde, KUN når hun er sulten og det går lidt for langsomt med at lave flaske. 
Så jeg tænker om hun måske er ved at få tænder?? HUn er 4 mdr om en uge, så synes bare det virker ALT for tidligt!

Men. Hvornår fik jeres tænder? Måske jeg så kan få en fornemmelse af hvornår det er normalt og sådan. 

Min dreng bliver 8mdr. om 3dage og han har stadig ikke fået tænder

Anmeld

10. november 2011

Clisolka

Isabellas første 2 bisser kom præcis den dag hun fyldte 6 mrd - så er de ellers kommet on and off de næste 4 måneder frem. Nu er hun lige fyldt 1 år og har 10. De sidste 2 måneder har vi haft en pause 

Anmeld

10. november 2011

trunte24

LunaLykke skriver:

Min søn var knap 4 måneder da de første 2 tænder kom op. De kom i par de første par gange.

Han er nu 1 år og har 12 tænder

Anmeld

10. november 2011

lycly

Peiner skriver:

Alexander var netop fyldt 4 mdr, da han fik sine to første tænder

Alexander har altid været præget, når han er ved at få tænder. Men hans første tænder tog hårdest på både ham og hans forældre

Alexander græd og græd hver aften i en hel uge, inden vi opdagede at tand nr. 2 var brudt igennem. Hele den uge var det KUN mor, som var god nok.

Okay, så er det nok ikke helt urealistisk at hun er ved at få tænder. Dét du beskriver, er præcis sådan det er herhjemme i øjeblikket. Hun har grædt hver aften i denne uge, og kun jeg kan trøste hende. Men ingen tand er brudt igennem, men det kan vel nå at komme

Anmeld

10. november 2011

lycly

trunte24 skriver:

Min søn var knap 4 måneder da de første 2 tænder kom op. De kom i par de første par gange.

Han er nu 1 år og har 12 tænder

Okay, kunne I mærke på ham at de var på vej der da han var 4 mdr?

Anmeld

10. november 2011

SussieThyssen

LunaLykke skriver:

Mine 3 begyndte at få tænder netop omkring 4 mdrs alderen..så det er helt normalt.

Men det kan nu også være lidt forkælelse eller måske ørerne, eller måske et af de berømte tigerspring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.