Skal vi holde dåb sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.387 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Anonym trådstarter

Min x og jeg er gået fra hinanden og vi svinger ikke ligefrem særlig godt sammen.

Nu har vi så fået barn sammen, og planen var vi skulle holde det sammen.

Men vi kan slet ikke blive enige om noget som helst med den barnedåb! Hverken hvem vi skal invitere, hvor det skal være, hvor mange, hvad vi skal spise osv.

Vi kommer op at skændtes hver gang vi snakker om det. Jeg foreslog så at vi holdte det hver for sig(festen selvfølgelig, og vi så mødtes i kirken)

Men det ville han ikke høre tale om.

Nu tænker jeg så lidt på om vi SKAL holde barnedåb sammen?

Vi har fælles forældremyndighed. Men skal vi holde dåben sammen hvis ikke vi kan blive enige om den, og er ved at rive hovederne af hinanden over den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Min x og jeg er gået fra hinanden og vi svinger ikke ligefrem særlig godt sammen.

Men vi kan slet ikke blive enige om noget som helst med den barnedåb! Hverken hvem vi skal invitere, hvor det skal være, hvor mange, hvad vi skal spise osv.

Vi kommer op at skændtes hver gang vi snakker om det. Jeg foreslog så at vi holdte det hver for sig(festen selvfølgelig, og vi så mødtes i kirken)

Vi har fælles forældremyndighed. Men skal vi holde dåben sammen hvis ikke vi kan blive enige om den, og er ved at rive hovederne af hinanden over den?

Ville du gå med til, at i mødtes i kirken, og han så tog jeres barn med til sin fest, mens du kunne sidde til din egen fest - uden barn?

For det kan jeg godt forstå, at han ikke vil..

Anmeld

10. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nej, det med festen er jo op til Jer. I kan godt holde selve dåben sammen, og så fest hver for sig. Hvorfor vil han ikke høre tale om det? Når nu i ikke kan blive enige? 

I kan jo holde festen på hver jeres tidspunkt. Måske en anden dag en den selve dåben afholdes...

Anmeld

10. november 2011

DinNabo

Anonym skriver:

HVis I holder hver for sig. Hvem skal så "have" barnet???

Anmeld

10. november 2011

Frk.S

Altså hvis du mener rent lovmæssigt, så kan jeg da ikke forestille mig at i SKAL! Der er vel ikke nogle regler ang. selve festen.

Men det kan måske være svært at blive enige om hvem der skal have lov at fejre jeres barn lige efter kirken.

Surt at i ikke kan blive enige - kan i ikke begge indgå nogle kompromiser, så i kan nå frem til noget i begge er tilfredse med?

Anmeld

10. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Spørg statsamtet inden i blive alt for gale på hinanden, en dåb skulle gerne være en glædelig begivenhed. 

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan sagtens forstå at han gerne vil have barnet til festen også. Det kan jeg da uden tvivl!

Men han vil ikke gå på kompromis med hans ønsker, og jeg synes ikke det er fair at han bestemmer alting og jeg ikke kan få noget som helst som jeg også ønsker det.

Derfor er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke orker diskutere det mere.

Så derfor ville jeg bare høre herinde omkring reglerne. Om det er påkrævet vi SKAL holde dåb sammen når vi har fælles forældremyndighed?

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Mht barnet så er det mig der har det da jeg ammer.

Anmeld

10. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå at han gerne vil have barnet til festen også. Det kan jeg da uden tvivl!

Men han vil ikke gå på kompromis med hans ønsker, og jeg synes ikke det er fair at han bestemmer alting og jeg ikke kan få noget som helst som jeg også ønsker det.

Derfor er jeg nået til et punkt hvor jeg ikke orker diskutere det mere.

Så derfor ville jeg bare høre herinde omkring reglerne. Om det er påkrævet vi SKAL holde dåb sammen når vi har fælles forældremyndighed?

Jeg tror at det er bopælsforælderen der har det sidste ord, men spørg statsamtet. 

Man kunne også foreslå dette.

Festen bliver holdt tæt på din bopæl så baby hurtigt kan komme hjem og sove efter festen er slut. Det kan være hårdt for sådan en lille størrelse, da alle vil holde og dikke dikke og der er larm.

I betaler hver især for de mennesker som i vil have med, så hvis han vil have 50 med og du 10, så betaler han for 50 kuverter og du for 10 kuverter. 

Hvis i er uening om menuen så træk evt lod.

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Mht barnet så er det mig der har det da jeg ammer.

Den synes jeg er en smule snyd at bruge, at du ammer.. Du kunne sagtens malke ud, som han så kunne give af en flaske Og hvis barnet ikke kan finde ud af at drikke af en flaske, så kan h*n lære det inden..

Men måske i kan holde 2 fester, men samme dag? Så én af jer har barnet lige efter dåben, men så bytter efter 2-3 timer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.