Tin skriver:
Som udgangspunkt er jeg MEEEGET tålmodig hvad angår mine børn. Og jeg vil mene at min tålmodighed er kommet gennem årene, hvis man kan sige det sådan. Jeg har en rigtig pubetetspige på 16, en prepubetet dreng på 13, en søn med ADHD på 10, en datter på 7 der pt er i en fase hvor alt skal dikuteres og "hvorfor" er ynglingsordret og en 3-årig søn i trods alderen........Jeg er bare nødtil at være tålmodig, for at overleve
Jeg elsker mine unger og de forskellige faser de gennemgår, og jeg vægter mine kampe med omhu. Det der virkelig kan få mig i det røde felt er hvis de gør mig bange. Feks hvis jeg ikke ved hvor de er, eller hvis en kravler for højt op (når jeg har sagt nej) og alligevel svatter ned....eller en der er faretruende tæt på vejen med fodbolden....puha så bliver jeg bange og det får de atvide og de kan også straks både se og høre at nu er mor virkelig gal......men jeg fortæller dem altid at det var fordi jeg blev bange for deres sikkerhed.
Jeg kan ikke blive overvældene vred over de grænser de afprøver, dem tager jeg oftest med et smil og en skuldertrækning......og en meget dyb vejrtrækning
Puha, du har da virkelig også lige din sag for, lige pt. var!?

Jeg skal vidst ikke klage.. Jeg har kun en. - En lille en, som ikke har gjort mig bange endnu med oplevelser som dine. Men jeg er da helt sikker på at netop de ting, kan få mig til at flejne fuldstændig.. Altså det at jeg bliver bange, vil slå mig helt ud - som en hver anden forældre..

Tak for dit svar.. Jeg er sikker på, at jeg blive mere tålmodig med tiden.. - Jeg er jo også kun lige i begynderfasen endnu, hvad angår morrollen..

(Det er som oftest min undskyldning) haha
Anmeld