Rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

MinNoah

Vi har fået lov til at låne til et hus, med et rådighedsbeløb på 8500 til både benzin + mad! Og vi er 2 voksne og 1 barn..

Vi har Nordea...

Men vi har også været vant til gennem 3 år nu, at leve for 3000 kr om måneden til mad + 800 kr til benzin. Så vi har "Bevist" overfor banken at vi kan leve for "så lidt"

Jeg synes det lyder helt vildt at nogle af jer har over 15.000 til rådighed om måneden! Aner ikk hvordan man overhovedet kan nå at bruge så mange penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

janne1986

Peanut skriver:

Okay 

Det var da også lidt svingende så 

Ja den er ret svingende...

Men det er ok, man kan tit blive positivt overrasket...

Anmeld

10. november 2011

lycly

Peanut skriver:

Nej altså, vi synes jo heller ikke det er for lidt.. 

Rådighedsbeløbet er endda efter at der er indbetalt 2000 kr til en opsparing + 1000 kr ekstra frivilligt af på et lån (så dem kan vi jo stoppe med at betale hvis man kom i knibe).

Og når dette så er gjort, har vi stadig penge tilovers som vi yderligere kan gemme eller betale gæld med 

Hold da op. Ja så lyder det altså meget mærkeligt at I bliver afvist .. 

Anmeld

10. november 2011

gonefishing

Peanut skriver:

Hejsa 

Vi er et par der er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, da vi synes vores nuværende bank har fået for mange gebyrer og rentestigninger over det sidste års tid.

Vi har så fået afslag fra én bank, da de mente at vores rådighedsbeløb på 7000 kr. var for lidt.. Jeg skrev så tilbage hvad de mente at et par skulle have til rådighed om måneden, og svaret var 9300 kr.

Vi har 7000 kr til mad, toiletsager, slik/sodavand mm. 

Alle faste udgifter som forsikring, lån, vægtafgift, dyrlæge, kattemad, benzin, fagforening, a-kasse og vedligeholdelse/reperation af biler+hus er indregnet i budgettet..

Jeg sidder bare hér og undrer mig lidt  

Vi synes selv at vi har en fin økonomi. Vi mangler ikke penge, og vi er ikke tvunget til at vende hver krone i slutningen af måneden.

Hvor meget har i til rådighedsbeløb om måneden?

Det er også sat meget op (har en mand der arbejder i bank) herhjemme har vi min 13.000kr til rådighed og vi fik afvisning (igen på trods af min mand har en høj stilling i bank) grundet krisen og grundet en ejerlejlighed der på ingen måde kan sælges uden stort tab idag.

Anmeld

10. november 2011

henh01

Kan det ikke være fordi I har gæld i forvejen at de ikke vil låne jer de penge?

Anmeld

10. november 2011

Holbæktrunten

Tror måske det ville være godt med en defination af rådighedsbeløb... Er det til benzin, mad, gaver, tandlæge osv, eller skal det i bugettet?

Nu har vi netop købt hus, så er endnu ikke helt klar over hvad vi får udbetalt når nu vi får større fradrag. Har taget højde for huslånet, men ikke for når jeg skal til at køre på job...

Her er der i bugettet afsat til alt incl benzin. Mad er også inkluderet på 4000. Dereudover vil vi have omkring 3000 til opsparing, hvorfra der skal være til rep af biler, tandlægebesøg, tøj og gaver mv. Og så er børnepengene heller ikke iregnet bugettet...

Anmeld

10. november 2011

Zelinasmor

Kæresten og jeg har tilsammen 7600kr om måneden. Men det er både til mad, cigaretter, bus/tog og alt andet.

Vi venter vores første barn her til december - så der kommer jo også et par udgifter mere  Jeg har aldrig haft problemer med at skifte bank. Jeg har ikke planer om at skifte igen, da jeg er mere end tilfreds med den bank jeg har nu

Anmeld

10. november 2011

Peanut

henh01 skriver:

Kan det ikke være fordi I har gæld i forvejen at de ikke vil låne jer de penge?

Det er jo ikke et lån der er tale om.. Det er bank skifte...

Anmeld

10. november 2011

Peanut

Holbæktrunten skriver:

Tror måske det ville være godt med en defination af rådighedsbeløb... Er det til benzin, mad, gaver, tandlæge osv, eller skal det i bugettet?

Benzin, tandlæge, opsparing, bank, reperationer, tøj osv er indregnet i budgettet..

Så vores rådighedsbeløb på 6700 kr om måneden er til mad, slik/sager. Og til det kan så siges, at på ren mad (mejeriprodukter, brød, pålæg, kød, frugt/grønt) bruger vi max 2000 kr/md, så der er jo stadig 4700 kr tilbage til alt andet...

Anmeld

11. november 2011

Peanut

Chr-Hei skriver:

Hmm den bank du omtaler kunne godt virke lidt som danske bank

Min bror har lige stået og skulle købe hus og de forlangt noget i retningen af det samme som du beskriver de skulle have til dem vel og mærke UDEN børn..

Det er utrolig forskelligt fra bank til bank hvad de siger man skal have og om man har været kunde der før

Her har vi godt 11000 til os selv når alt er betalt og vi har altså to børn... Nu har vi godt nok lidt mere da min mand lige har skiftet arbejde og tjener en del mere så tror vi har 16000.

MEn da vi boede til leje havde vi MAX 5000 til os selv med et barn..

Men tror det er meget forskelligt efter ens behov hvad man kan leve for

Det er det faktisk ikke..

Det er dem vi prøver at skifte ud, da de er blevet for dyre 

Det er Froes Herreds Sparekasse som vi har forhørt os ved 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.