Rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.457 visninger
37 svar
0 synes godt om
9. november 2011

Peanut

Hejsa 

Vi er et par der er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, da vi synes vores nuværende bank har fået for mange gebyrer og rentestigninger over det sidste års tid.

Vi har så fået afslag fra én bank, da de mente at vores rådighedsbeløb på 7000 kr. var for lidt.. Jeg skrev så tilbage hvad de mente at et par skulle have til rådighed om måneden, og svaret var 9300 kr.

Vi har 7000 kr til mad, toiletsager, slik/sodavand mm. 

Alle faste udgifter som forsikring, lån, vægtafgift, dyrlæge, kattemad, benzin, fagforening, a-kasse og vedligeholdelse/reperation af biler+hus er indregnet i budgettet..

Jeg sidder bare hér og undrer mig lidt  

Vi synes selv at vi har en fin økonomi. Vi mangler ikke penge, og vi er ikke tvunget til at vende hver krone i slutningen af måneden.

Hvor meget har i til rådighedsbeløb om måneden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

kirsti

Vores bank rådgiver kiggede bla på hvad vi havde før huskøb hvillket egentlig var en del men ud over de faste udgifter kunne vi dokumtere at vi havde brugt en hel del på at få en Su gæld ud af verden, udbetaling på bil og sommerferie så vi fik lov at låne med et rådighedsbeløb på 8500 når alt som hos jer er betalt. Vi er 2 voksne og 1 barn. Det skal dog siges at da vi købte blev budgettet lagt ud fra at M er arbejdsløs så når han får arbejde så stiger vores rådigighedsbeløb.

Anmeld

9. november 2011

Mum33

Vi har 16500. Men vi har da klaret os for langt mindre førhen.

Anmeld

9. november 2011

K&S

I.E.K. skriver:

Efter alle regninger er betalt?

Anmeld

9. november 2011

janne1986

Vi har mellem 8000-13000 er op og ned og afhænger af min mands løn, da den svinger

Anmeld

9. november 2011

Mum33

K&S skriver:

Efter alle regninger er betalt?

Ja, når alt er betalt. Vi har 1 barn. Han skal til at i børnehave, så der falder en fast udgift fra 2300 til 1600, så 700 mere fra 1/12

Anmeld

9. november 2011

K&S

I.E.K. skriver:

Ja, når alt er betalt. Vi har 1 barn. Han skal til at i børnehave, så der falder en fast udgift fra 2300 til 1600, så 700 mere fra 1/12

Wow, det lyder dejligt  

Anmeld

9. november 2011

lycly

Peanut skriver:

Hejsa 

Vi er et par der er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, da vi synes vores nuværende bank har fået for mange gebyrer og rentestigninger over det sidste års tid.

Vi har så fået afslag fra én bank, da de mente at vores rådighedsbeløb på 7000 kr. var for lidt.. Jeg skrev så tilbage hvad de mente at et par skulle have til rådighed om måneden, og svaret var 9300 kr.

Vi har 7000 kr til mad, toiletsager, slik/sodavand mm. 

Alle faste udgifter som forsikring, lån, vægtafgift, dyrlæge, kattemad, benzin, fagforening, a-kasse og vedligeholdelse/reperation af biler+hus er indregnet i budgettet..

Jeg sidder bare hér og undrer mig lidt  

Vi synes selv at vi har en fin økonomi. Vi mangler ikke penge, og vi er ikke tvunget til at vende hver krone i slutningen af måneden.

Hvor meget har i til rådighedsbeløb om måneden?

Altså vi har et rådighedsbeløb på omkring 8000 når alle faste udgifter er betalt. Og jeg oplever kun at det er "for lidt" hvis man søger om kredit hos fx Ikea. Da vi snakkede om lån med banken, der spillede det ingen rolle, vi skulle bare selv komme med, tror det var 10%, af lånet. Rådighedsbeløbet nævnte de overhovedet ikke

Anmeld

10. november 2011

Peanut

kirsti skriver:

Vores bank rådgiver kiggede bla på hvad vi havde før huskøb hvillket egentlig var en del men ud over de faste udgifter kunne vi dokumtere at vi havde brugt en hel del på at få en Su gæld ud af verden, udbetaling på bil og sommerferie så vi fik lov at låne med et rådighedsbeløb på 8500 når alt som hos jer er betalt. Vi er 2 voksne og 1 barn. Det skal dog siges at da vi købte blev budgettet lagt ud fra at M er arbejdsløs så når han får arbejde så stiger vores rådigighedsbeløb.

Okay, vi har ikke engang et barn.. 

Synes bare at banken sætter et højt krav? For ingen af de andre banker vi har søgt ved, har da snakket noget om at vores rådighedsbeløb var for lille...

Og min løn stiger jo også til Februar, også bliver vores rådighedsbeløb 10.000 - 12.000 kr og dette er banken klar over.. 

Anmeld

10. november 2011

Peanut

I.E.K. skriver:

Hold da op.. Det var ikke så lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.