Peanut skriver:
Hejsa 
Vi er et par der er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, da vi synes vores nuværende bank har fået for mange gebyrer og rentestigninger over det sidste års tid.
Vi har så fået afslag fra én bank, da de mente at vores rådighedsbeløb på 7000 kr. var for lidt.. Jeg skrev så tilbage hvad de mente at et par skulle have til rådighed om måneden, og svaret var 9300 kr.
Vi har 7000 kr til mad, toiletsager, slik/sodavand mm.
Alle faste udgifter som forsikring, lån, vægtafgift, dyrlæge, kattemad, benzin, fagforening, a-kasse og vedligeholdelse/reperation af biler+hus er indregnet i budgettet..
Jeg sidder bare hér og undrer mig lidt
Vi synes selv at vi har en fin økonomi. Vi mangler ikke penge, og vi er ikke tvunget til at vende hver krone i slutningen af måneden.
Hvor meget har i til rådighedsbeløb om måneden?
Hmm den bank du omtaler kunne godt virke lidt som danske bank
Min bror har lige stået og skulle købe hus og de forlangt noget i retningen af det samme som du beskriver de skulle have til dem vel og mærke UDEN børn..
Det er utrolig forskelligt fra bank til bank hvad de siger man skal have og om man har været kunde der før
Her har vi godt 11000 til os selv når alt er betalt og vi har altså to børn... Nu har vi godt nok lidt mere da min mand lige har skiftet arbejde og tjener en del mere så tror vi har 16000.
MEn da vi boede til leje havde vi MAX 5000 til os selv med et barn..
Men tror det er meget forskelligt efter ens behov hvad man kan leve for