Rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Peanut

janne1986 skriver:

Vi har mellem 8000-13000 er op og ned og afhænger af min mands løn, da den svinger

Okay 

Det var da også lidt svingende så 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Peanut

LunaLykke skriver:

Altså vi har et rådighedsbeløb på omkring 8000 når alle faste udgifter er betalt. Og jeg oplever kun at det er "for lidt" hvis man søger om kredit hos fx Ikea. Da vi snakkede om lån med banken, der spillede det ingen rolle, vi skulle bare selv komme med, tror det var 10%, af lånet. Rådighedsbeløbet nævnte de overhovedet ikke

Nej altså, vi synes jo heller ikke det er for lidt.. 

Rådighedsbeløbet er endda efter at der er indbetalt 2000 kr til en opsparing + 1000 kr ekstra frivilligt af på et lån (så dem kan vi jo stoppe med at betale hvis man kom i knibe).

Og når dette så er gjort, har vi stadig penge tilovers som vi yderligere kan gemme eller betale gæld med 

Anmeld

10. november 2011

havana

Vi har 19500,- har banken lige regnet ud da vi købte hus.. Vi skiftede bank, fordi vores egen bank Nordea ikke syntes det var nok

Anmeld

10. november 2011

morethanperfect

Øhh .. Tror vores rådighedsbeløb ligger på ca. mellem 8. og 10.000 om mdr.

Anmeld

10. november 2011

Isabeau

Vi fik at vide, at et par med et barn, sku' ha' 6.000 kr. pr. mdr. efter alle regningerne er betalt. 

Vi har 5.500 kr. 

Anmeld

10. november 2011

kirsti

Peanut skriver:

Okay, vi har ikke engang et barn.. 

Synes bare at banken sætter et højt krav? For ingen af de andre banker vi har søgt ved, har da snakket noget om at vores rådighedsbeløb var for lille...

Og min løn stiger jo også til Februar, også bliver vores rådighedsbeløb 10.000 - 12.000 kr og dette er banken klar over.. 

det er jo nok pga de tider vi er i hvor så mange bliver fyrede.
M har flexjob så han ryger aldrig for varighed i en a-kasse så der er de sikre i forhold til hvad hans mindste indtægt vil være uanset hvor lang tid han ikke har arbejde.

Udover alm a-kasse har jeg også lønsikring så der har de også en vis sikkerhed. Jeg synes nu ikke 8500 er for meget. Hvis vi skulle kunne vi da nok klare os for mindre men hverdagen ville være knap så sjov og vi ville skulle tænke over hvordan vi brugte pengene. Men okay Noah går så også i skovbørnehave så vi kan ikke 'bare' købe overtøj billigt da der virkelig skal være gods i det når det skal holde mange timer ude i skoven i al slags vejr så alene der ryger der jo nogen penge

Anmeld

10. november 2011

Chr-Hei

Peanut skriver:

Hejsa 

Vi er et par der er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, da vi synes vores nuværende bank har fået for mange gebyrer og rentestigninger over det sidste års tid.

Vi har så fået afslag fra én bank, da de mente at vores rådighedsbeløb på 7000 kr. var for lidt.. Jeg skrev så tilbage hvad de mente at et par skulle have til rådighed om måneden, og svaret var 9300 kr.

Vi har 7000 kr til mad, toiletsager, slik/sodavand mm. 

Alle faste udgifter som forsikring, lån, vægtafgift, dyrlæge, kattemad, benzin, fagforening, a-kasse og vedligeholdelse/reperation af biler+hus er indregnet i budgettet..

Jeg sidder bare hér og undrer mig lidt  

Vi synes selv at vi har en fin økonomi. Vi mangler ikke penge, og vi er ikke tvunget til at vende hver krone i slutningen af måneden.

Hvor meget har i til rådighedsbeløb om måneden?

Hmm den bank du omtaler kunne godt virke lidt som danske bank

Min bror har lige stået og skulle købe hus og de forlangt noget i retningen af det samme som du beskriver de skulle have til dem vel og mærke UDEN børn..

Det er utrolig forskelligt fra bank til bank hvad de siger man skal have og om man har været kunde der før

Her har vi godt 11000 til os selv når alt er betalt og vi har altså to børn... Nu har vi godt nok lidt mere da min mand lige har skiftet arbejde og tjener en del mere så tror vi har 16000.

MEn da vi boede til leje havde vi MAX 5000 til os selv med et barn..

Men tror det er meget forskelligt efter ens behov hvad man kan leve for

Anmeld

10. november 2011

Englebassen82

Det er godt nok 3 år siden, men da vi skulle hører vores bank dengang, med henblik på at købe nyt hus... ja så fik vi beskeden....

4000 kr pr barn og 3000 pr voksen, dvs 14.000 kr til rådighed om måneden skal vi ha for at få lov at købe nyt.... Hmmmm men det var så dengang, ved ikke hvordan landet ligger i dag, men det er sikkert ikke ændret så meget..

Held og Lykke,

Anmeld

10. november 2011

Benjamins'mor

Vi har omkring 10.000 vi er 2 voksne og 1 barn, men han er så også lige stoppet i dagpleje, så igen til januar kommer det jo til udgifterne. Og jeg starter i skole igen til januar så der kommer det også.

Anmeld

10. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som udgangspunkt idag ,skal man have et rådighedsbeløb på 4500 kr pr. voksen,2500 kr for det 1.barn,og 1500 kr pr. efterfølgende barn,så i har lige i underkanten af,hvad de fleste banker godkender.

Men shop da rundt,det kan jo være der er nogle mindre banker,der gerne vil have jer alligvel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.