hvad er formålet med rytmik? osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

kirsti

Noah gik til rytmik på sprogskolen da han var lille.
Generelt var der en rød tråd fra gang til gang - gentagelsens glæde!
jeg kan da nævne lidt af det der blev brugt.
trommer gulvet eller lårerne kan bruges. vi startede med at tromme stille mens vi sagde en tekst om nogen mus (jeg har den I en af Noah sangbøger hvis du er interesseret) det ender med 'så hele gulvet dundrede' og så trommer man vildt, I det den voksne siger stop stopper alle med at tromme og man starter forfra.
jeg har flere eks fra dengang hvis du er interesseret men er på på mobilen så det er lidt spild af tid at bruge en krig på at skrive hvis du ikke er interesseret (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Tak for hjælpen.

Jeg har lige hurtigt googlet dine tips.

Lise alhmann ser umiddelbart rigtig spændende ud. Hende vil jeg kigge nærmere på.

Kultur for, med og af børn - Per Madsen - kan jeg slet ikke finde.

Det fælles tredje har jeg aldrig hørt oom før nu.Man lærer så længe man lever

Jeg ved heller ikke om der er decideret litteratur om det faktisk - det med kultur, eller om det bare er noget vi har arbejdet med på det seminarium hvor jeg læser.

Jeg håber vi må se hvad du får lavet - dine kollegaer, dp-unger (og deres forældre) er heldige, at du bruger tid på at sætte dig ind i den opgave du er blevet stillet!

Anmeld

7. november 2011

Malthes mor

Anonym skriver:

ulempen ved at skulle formulere sig på skrift er netop risikoen for at blive misforstået. Hvilket jeg føler er tilfældet her.

Jeg vil meget gerne udføre den opgave der er mig pålagt og jeg vil da bestemt også gerne lære nyt. Og jo, jeg arbejder med de pædagogiske læreplaner aktivt hver dag, derudover har jeg 117 andre kærkomne skriftlige opgaver i forbindelse med mit arbejde. Men jeg vil til hver en tid påberåbe mig retten til ikke at elske alle facetter ved mit arbejde.

Jeg er ikke negativ på det faglige forarbejde eller på pædagogiske overvejelser generelt.  Jeg er negativ fordi man giver mig en opgave som jeg skal udføre uden på nogen måde at definere krav eller forventninger klart til mig. Og uden på nogen måde at fortælle mig hvilke værktøjer jeg kan bruge for at kunne udføre opgaven.

Jeg har fået en opgave stillet som jeg intet ved om og hvor jeg kan bruge min fritid på at gå på biblioteket eller finde mere eller mindre lødig information på nettet.

Hvis jeg ikke netop tog mit arbejde alvorligt ville jeg jo ikke bede om hjælp herinde. Det nemmeste havde da klart været at jeg bare havde forfattet en plan ud fra min egen erfaring kombineret med kvalificeret gætværk.  Men nu ville jeg jo netop gerne have noget teori og reel viden bag min opgave. Og da jeg ved at der er flere pædagoger og dagplejere herinde kunne det jo være at nogen havde et godt bud på hvor jeg går hen.

Det må så være på rette tid, at du finder ud af hvor vigtigt rytmik er for vores ungers liv i forbindelse med sprog og motorik. Og håber at du få noget godt ud af projektet, så du fremover kan bruge det på dine børn. For det har de absolut fortjent.

Lige et opstød af de sure...Vi har alle en masse skrive arbejde i forbindelse med vores job, så lad være med at gemme dig under det!!!

God fornøjelse

Anmeld

7. november 2011

LR85

AnneBJ skriver:

Har du prøvet at google?

Mine umiddelbare tanker hvis jeg spørger mig selv: "Hvad får små børn ud af rytmik?" er:

-nærhed
-fællesskab
-sprogstimulering
-sprogtilegnelse
-leg
-hygge
-genkendelsens glæde
-motoriske udfordringer (sanglege/fagtelege)
-koordinationstræning
-succesoplevelser
-viderebringelse af traditioner (julesange fx)
-bevægelse

Det var bare lige de ord der popper op i mit hoved, selvfølgelig kan du ikke bare vedlægge en stikordsliste, men måske gav det lidt input?

Gode ord. 

Og ballancetræning  

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

Det må så være på rette tid, at du finder ud af hvor vigtigt rytmik er for vores ungers liv i forbindelse med sprog og motorik. Og håber at du få noget godt ud af projektet, så du fremover kan bruge det på dine børn. For det har de absolut fortjent.

Lige et opstød af de sure...Vi har alle en masse skrive arbejde i forbindelse med vores job, så lad være med at gemme dig under det!!!

God fornøjelse

Jeg er slet ikke i tvivl om at rytmik er vigtig og dejligt for børnene for ikke at nævne mit samvær med dem. Jeg laver rytmik med mine egne dagplejebørn fast hver fredag. Det jeg gerne vil vie mere om er  hvorfor rytmik er godt og dejligt.

Jeg syntes ikke jeg gemmer mig bag en påstand om at jeg har meget skrivearbejde i forvejen. Det der her er problemet er at jeg ikke får flere timer i døgnet når jeg får mere skrivearbejde pålagt.

Som jeg også skriver i et andet af mine svar, så har jeg jo kun tiden når børnene sover til at lave det i. Dvs. at jeg i dag havde ca. 1 time. I morgen er jeg f.eks. i legestue der er andre administrative opgaver at lave når børnene sover. Hele sidste uge havde jeg et barn der ikke sov til middag på samme tid som de andre og derfor endte jeg (igen) med at lave skrive-arbejde EFTER fyraften.  Det kan i perioder være mine arbejdsvilkår og dem accepterer jeg.
Men med tiden er der kommet flere og flere opgaver til og ikke en opgave bliver skåret væk. Og jeg får jo ikke mere tid til opgaverne jeg skal bare "løbe hurtigere"

Og hvordan "løber man hurtigere" som dagplejer når jeg jo ikke kan bestemme hvor længe børnene sover

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Noah gik til rytmik på sprogskolen da han var lille.
Generelt var der en rød tråd fra gang til gang - gentagelsens glæde!
jeg kan da nævne lidt af det der blev brugt.
trommer gulvet eller lårerne kan bruges. vi startede med at tromme stille mens vi sagde en tekst om nogen mus (jeg har den I en af Noah sangbøger hvis du er interesseret) det ender med 'så hele gulvet dundrede' og så trommer man vildt, I det den voksne siger stop stopper alle med at tromme og man starter forfra.
jeg har flere eks fra dengang hvis du er interesseret men er på på mobilen så det er lidt spild af tid at bruge en krig på at skrive hvis du ikke er interesseret (:

Tak for dine indput. Jeg har sange jeg kan bruge men tak for tilbuddet

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg ved heller ikke om der er decideret litteratur om det faktisk - det med kultur, eller om det bare er noget vi har arbejdet med på det seminarium hvor jeg læser.

Jeg håber vi må se hvad du får lavet - dine kollegaer, dp-unger (og deres forældre) er heldige, at du bruger tid på at sætte dig ind i den opgave du er blevet stillet!

Jeg vil meget gerne vise resultatet her i tråden når jeg er færdig. Så er jeg også ret sikker på at de mere kritiske inglægsskrivere bedre forstår hvad jeg mener

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Har du prøvet at google?

Mine umiddelbare tanker hvis jeg spørger mig selv: "Hvad får små børn ud af rytmik?" er:

-nærhed
-fællesskab
-sprogstimulering
-sprogtilegnelse
-leg
-hygge
-genkendelsens glæde
-motoriske udfordringer (sanglege/fagtelege)
-koordinationstræning
-succesoplevelser
-viderebringelse af traditioner (julesange fx)
-bevægelse

Det var bare lige de ord der popper op i mit hoved, selvfølgelig kan du ikke bare vedlægge en stikordsliste, men måske gav det lidt input?

Jeg har prøvet at google, men jeg var vist ikke gode vener med google eller også bruger jeg de forkerte søgeord.

Tak for dine ord det hjælper mig lidt på vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.