Det må så være på rette tid, at du finder ud af hvor vigtigt rytmik er for vores ungers liv i forbindelse med sprog og motorik. Og håber at du få noget godt ud af projektet, så du fremover kan bruge det på dine børn. For det har de absolut fortjent.
Lige et opstød af de sure...Vi har alle en masse skrive arbejde i forbindelse med vores job, så lad være med at gemme dig under det!!!
God fornøjelse
Jeg er slet ikke i tvivl om at rytmik er vigtig og dejligt for børnene for ikke at nævne mit samvær med dem. Jeg laver rytmik med mine egne dagplejebørn fast hver fredag. Det jeg gerne vil vie mere om er hvorfor rytmik er godt og dejligt.
Jeg syntes ikke jeg gemmer mig bag en påstand om at jeg har meget skrivearbejde i forvejen. Det der her er problemet er at jeg ikke får flere timer i døgnet når jeg får mere skrivearbejde pålagt.
Som jeg også skriver i et andet af mine svar, så har jeg jo kun tiden når børnene sover til at lave det i. Dvs. at jeg i dag havde ca. 1 time. I morgen er jeg f.eks. i legestue der er andre administrative opgaver at lave når børnene sover. Hele sidste uge havde jeg et barn der ikke sov til middag på samme tid som de andre og derfor endte jeg (igen) med at lave skrive-arbejde EFTER fyraften. Det kan i perioder være mine arbejdsvilkår og dem accepterer jeg.
Men med tiden er der kommet flere og flere opgaver til og ikke en opgave bliver skåret væk. Og jeg får jo ikke mere tid til opgaverne jeg skal bare "løbe hurtigere"
Og hvordan "løber man hurtigere" som dagplejer når jeg jo ikke kan bestemme hvor længe børnene sover
Anmeld