Hvad skal man huske, når baby skal i svømmehallen? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Nea85 skriver:

Som en anden også skriver, kan du sagtens nøjes med enten en badeble (jeg bruger dem fra Huggies og er rigtig godt tilfreds!) eller blebadebukser. I de fleste svømmehaller kan man købe begge dele, ellers kan du få fat i badebleerne i føtes, matas, super brugsen osv.

Dejligt at høre Så er der ingen grund til at være nervøs over dét hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Angelspot skriver:

Både Oliver og jeg har været glade for babysvømning!! Vi var med i to omgange, da han brugte nogle gange på at vænne sig til det hele, vi startede da han var 3 mdr. Han var indelukket og havde knyttede hænder og tæer, armene ind mod kroppen og han sagde ikke en lyd. Efter sommerferien hvor han var blevet 5 mdr, vendte han fuldstændig om og blev den største vandhund af de 10 der var på holdet Så det er derfor vi helt sikkert skal afsted selvom det ikke er på hold. Nu har vi også lært grundgreb osv, så kan vi sagtens selv.

Vi har gået til salmesang og babyyoga men det var svømning der var hittet

Ja, det med at gøre sig klar, er en kunstart i sig selv Ej, pjat, efter et par gange finder du hurtigt ud af hvordan i bedst gør det. Men jeg gør det, at jeg lægger ham sammen med nogle andre fra holdet som lige holder øje med ham, mens jeg først går i bad. Derefter tager jeg håndklæde 1 om livet. Så gør jeg ham klar bagefter, altså bader ham og giver ham badebukser på. Derfefter får han morgenkåben på (håndklæde kan naturligvis bruges). Så går vi i vandet og bagefter gør jeg ham færdig først, så han ikke skal bakses alt for meget med og vente på mig. Så jeg tager håndklædet om livet og vasker og klæder ham på og lader ham ligge mens jeg selv skynder mig i bad og tager tøj på. Så er han klar til at spise og så tager vi hjem bagefter. Men andre bader sammen med deres børn, hvilket jeg gjorde de første par gange. Men Oliver gad ikke den lang proces, så jeg fandt ud af det var bedst at ordne ham først og så måtte jeg altså bare vente. Jeg kunne så også ligge ham i liften da han var helt lille, så han kunne falde i søvn med det samme han var færdig med at få tøj på.

Men i skal nu nok finde den måde der er bedst for jer, det er jo forskelligt hvordan det går gnidningsfrit

Det lyder meget logisk at gøre det sådan Og især det med liften, hvis nu han kunne falde i søvn, mens man selv blev færdig. 

Kan man godt undgå, at alt bliver vådt? hehe

Det lyder meget hyggeligt, det med at bade sammen, men det tror jeg nu heller ikke lige jeg kan overskue Tror det andet du foreslår er nemmere.

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Angelspot skriver:

Hvis ikke du har nogen til at se efter ham i omklædningsrummet, er der i nogle tilfælde en kravlegård hvor du kan lægge ham. Ellers kan han jo bare ligge i liften eller sidde i autostolen hvis du bruger nogen af de ting. Ellers er der puslemåtter til fri brug, som 2 mdr bevæger han sig jo ikke så meget endnu, så der kan han sikkert godt ligge på på gulvet mens du gør dig klar.

Jeg kan godt mærke, at jeg ikke havde barn, sidst jeg var i svømmehallen hehe.

Jeg har slet ikke lagt mærke til alle de ting. Men det er da dejligt, hvis der er nogle ting man kan benytte Bare noget at lægge ham på mens man bliver færdig 

Det må jeg lige huske at kigge efter, når jeg kommer hen i en svømmehal

Anmeld

6. november 2011

Angelspot

Katte87 skriver:

Det lyder meget logisk at gøre det sådan Og især det med liften, hvis nu han kunne falde i søvn, mens man selv blev færdig. 

Kan man godt undgå, at alt bliver vådt? hehe

Det lyder meget hyggeligt, det med at bade sammen, men det tror jeg nu heller ikke lige jeg kan overskue Tror det andet du foreslår er nemmere.

Han blir i hvert fald træt efter svømning, så mon ikke han nok skal falde i søvn hurtigt hvis du ligger ham i liften når han er færdig

Tingene blir ikke våde, altså ikke hvis din svømmehal er praktisk indrettet til at man kan have små børn med, men det tager lige et par gange før du har rutinen Men du kan nok ikke undgå at få varmen, for der er mange ting man skal sørge for og man skal selv være færdig og sørge for at baby har det godt samtidig, men det er, efter min erfaring, bare det hele værd

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Angelspot skriver:

Han blir i hvert fald træt efter svømning, så mon ikke han nok skal falde i søvn hurtigt hvis du ligger ham i liften når han er færdig

Tingene blir ikke våde, altså ikke hvis din svømmehal er praktisk indrettet til at man kan have små børn med, men det tager lige et par gange før du har rutinen Men du kan nok ikke undgå at få varmen, for der er mange ting man skal sørge for og man skal selv være færdig og sørge for at baby har det godt samtidig, men det er, efter min erfaring, bare det hele værd

Ja det kunne jeg godt forestille mig! Det bliver nok lidt panisk de første par gange, ind til man har en rutine 

Men tusind tak for rådene 

Anmeld

6. november 2011

Angelspot

Katte87 skriver:

Ja det kunne jeg godt forestille mig! Det bliver nok lidt panisk de første par gange, ind til man har en rutine 

Men tusind tak for rådene 

Anytime

Rigtig god fornøjelse, kunne være rart og høre hvordan det gik

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Angelspot skriver:

Anytime

Rigtig god fornøjelse, kunne være rart og høre hvordan det gik

Jo tak skal du have Jeg må lige opdatere, når vi kommer af sted

Anmeld

6. november 2011

vitapigen

Katte87 skriver:

Mange tak for svaret

Synes der er mange der siger det med sutten Min dreng gider ikke altid den sut der Så jeg er da lidt spændt på, hvor ked af det han bliver 

Finder hun sig i, at du bader og gør dig færdig? Jeg har lidt svært ved at se situationen for mig Men dejligt at man kan låne diverse ting, og at der er tænkt lidt på børnefamilierne 

Ja det kan godt være lidt svært at forestille sig når man ikke selv har stået i situationen

Men ja hun finder sig i det. Hun ligger bare og hygger sig i håndklædet og kigger på at mor bader

Ved bare at når først jeg giver hende tøj på græder hun indtil hun kommer i autostolen og ud derfra, for der er bare SÅ varmt, så synes det er synd for hende hvis hun skal være pakket i overtøj og i autostol når der er så varm derinde

Men man finder hurtig sin egent rytme

Pøj pøj med det i hvert fald

Anmeld

15. november 2011

badedyret

Hej Hej--

Rigtig god tur,der er vist givet nok råd om ,hvad du skal ha med.Vi har tidligere "svømmet" i Værløse Svømmehal, hvor man kan benytte varmvandsbassinnet inden kl 10-ons-tor-fre og i week enden.

Man kan også gå til undervisning, fra ca 3 mdr.'s alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.