Katte87 skriver:
Godaften allesammen! 
Nu er Benjamin blevet 2 måneder og vi kunne efterhånden godt tænke os, at komme i svømmehallen med ham
Men jeg har lidt spørgsmål:
- Hvad skal man have med? Her tænker jeg på badetøj, håndklæde og sådan. Skal man have nogle produkter med af nogen slags?
- Hvordan sikrer man, at bleen/bukserne holder tæt? Han skal vel have begge dele på?! Eller er det nemmere med sådan en dragt?
- Hvor længe må han være i vandet og hvordan ser jeg på ham, om det er tid til at komme op? (bævrer med læberne?)
- Skal man i et bestemt varmvandsbassin eller kan han komme i almindeligt bassin? (Jeg tænker bare at det er koldt!)
Jeg tror det var det
På forhånd tak for hjælpen 
Super god ide at tage i svømmehallen med din baby, de har så godt af bevægelsesfriheden
Oliver og jeg har gået til babysvømning siden han var 3 mdr, det er han bare rigtig glad for
Nu er det så slut, men derfor fortsætter vi alligevel 
Min taske består af ganske enkle ting: 3 alm håndklæder, 1 babyhåndklæde, hans morgenkåbe, hans badebukser, min bikini, hårshampoo/balsam, deo, børste, bleer, vådservietter og sut. Jeg kommer direkte hjemmefra og tager direkte hjem igen bagefter, så gider ikke slæbe mere. Desuden er Oliver SÅ træt bagefter, at han ikke orker at blive nusset med lotion osv, det er ikke tidspunktet lige bagefter, der gælder det om at komme hjem så de kan sove. (Eller i barnevognen
)
Man kan købe ganske alm badebukser i H&M som er tætte og opfylder kravene. Så du behøver ikke investere en formue og dragterne er ikke nødvendige, bare søde 
Du skal ikke regne med at du kan være i vandet mere end 15 min første gang, da han for det første er så lille og for det andet er det en kæmpe udfordring for ham sansemæssigt, han har så mange ting han skal så han vil ikke kunne rumme at være der i længere tid. Babysvømning for Oliver som nu er 8½ mdr, tager kun ½ time og det er mere end rigeligt! Du kan se på ham at han bliver træt ved at hans mund bævrer, hvis han starter med at være aktiv i vandet og bliver mindre og mindre aktiv. Han må for alt i verden ikke blive kold eller blå ved negle eller på læberne.
Du skal i varmtvandsbassin, kan ikke huske hvor varmt det er men mener det er omkring 37 grader, alm kropstemperatur. Det må ikke være koldere, da han har brug for hjælp til at holde sin temperatur på det den skal være, da han ikke har tøj på og ikke kan regulere sin egen kropsvarme endnu.
Derudover vil jeg anbefale dig at vente til han selv kan holde sit hoved, især hvis du skal selv i vandet med ham. Det kan være svært at styre hvis du har lyst til at han skal kunne udfolde sig lidt.
Desuden vill jeg vente til han er ca 3 mdr, så han er blevet lidt bedre til at håndtere alle de indtryk han får. Der er rigtig mange; omklædningsrummet med mange mennesker, hårtørrer, lugte af shampoo osv. Svømmehallen med akustikken, følelsen af vandet, lydene og duftene. Og så skal han vaskes og klædes på igen bagefter. Det er en meget stor opgave for et lille barn, så det er godt at være forberedt på, at han måske kun kan klare 5-10 min i vandet. Og så anbefaler jeg at du skynder dig i omklædningsrummet bagefter, da han højest sandsynligt er monster træt 
God fornøjelse og undskyld det blev så langt