Hvad skal man huske, når baby skal i svømmehallen? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.376 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Ka+Ma=Be

Godaften allesammen! 

Nu er Benjamin blevet 2 måneder og vi kunne efterhånden godt tænke os, at komme i svømmehallen med ham Men jeg har lidt spørgsmål:

• Hvad skal man have med? Her tænker jeg på badetøj, håndklæde og sådan. Skal man have nogle produkter med af nogen slags?
  • Hvordan sikrer man, at bleen/bukserne holder tæt? Han skal vel have begge dele på?! Eller er det nemmere med sådan en dragt?
  • Hvor længe må han være i vandet og hvordan ser jeg på ham, om det er tid til at komme op? (bævrer med læberne?)
  • Skal man i et bestemt varmvandsbassin eller kan han komme i almindeligt bassin? (Jeg tænker bare at det er koldt!)

Jeg tror det var det På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Happiness

Følger lige med, da vi skal have Lukas i svømmehalen på lørdag

Men er ret sikker på at de skal i varmvandsbassin. Det andet er vist for koldt til de små pus!

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Happiness skriver:

Følger lige med, da vi skal have Lukas i svømmehalen på lørdag

Men er ret sikker på at de skal i varmvandsbassin. Det andet er vist for koldt til de små pus!

Årh hvor hyggeligt!

Ja, det var også min tanke. Men jeg ved ikke hvordan det er med svømmehaller og sådan nogle bassin. Tror ikke at alle har dem?!  Det skal jeg i hvert fald lige have undersøgt

Anmeld

6. november 2011

Happiness

Katte87 skriver:

Årh hvor hyggeligt!

Ja, det var også min tanke. Men jeg ved ikke hvordan det er med svømmehaller og sådan nogle bassin. Tror ikke at alle har dem?!  Det skal jeg i hvert fald lige have undersøgt

Det er ikke alle der har. Og I skal også være obs på hvornår varmtvandsbassinet har åbent I Kastrup har de mest åbent i dagtimerne for småbørnsfamilier. Men det er så åbent for "alle" i weekenderne. Og min kæreste vil jo rigtig gerne med, så vi må svømme med en masse andre i weekenderne

Men der må ikke omme børn mellem 5 og 18 i bassinet. Så der er ikke vild leg i.

Anmeld

6. november 2011

Nea85

Her er det svar, jeg skrev til en anden bruger
Håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at spørge løs!

Hej.
Her får du lige lidt erfaringer fra mig. Min datter er 5 måneder og har gået til babysvømning siden hun var næsten 3 måneder gammel.
Vandet i "vores" svømmehal er 34 grader varmt, og det er passende til den halve time, de er i vandet. Jeg fik det råd, at temperaturen i badet derhjemme langsomt skulle sænkes fra 37 grader til omkring 35 grader, så det ikke blev så stort et chock at komme i koldere vand.
Første gang skal du ikke forvente, at han kan være i længere end 10-15 minutter. Læs hans signaler - hellere en glad dreng, der har været i i 10 minutter end en dreng, der er rigtig ked af det, fordi han har været i for længe. Husk på, at der er mange indtryk sådan et sted.
Når I skal klæde om, skal du klæde om først og derefter bader du ham og giver ham badetøj eller -ble på. De fleste steder er der autostole el. lign. man kan låne. Efter I har svømmet klæder du ligeledes din søn om, før du selv bader.

Her er hvad jeg har med til min datter:
Badebukser/badebleer (har altid en ekstra med)
2 badeslag (det er rart at have et tørt, når man er blevet badet)
Babybath/babyolie
Bleer
Vådservietter
Rent tøj
Sut

Mht. øvelser skal du ikke lave det store med ham første gang. Hold ham med ansigtet mod dig og lad ham ikke få munden under vand. Hvis du har mod på det, kan du prøve at lade ham ligge på ryggen også. Hold ham da under skuldrene, og lad ham kigge op på dig, så han føler sig tryg.

Håber, du kunne bruge det, ellers er du meget velkommen til at spørge videre

Knus fra Linnea og Clara

P.S. Det er bedst, hvis han er mæt og veludhvilet, inden I skal klæde om og i vandet, men han skal helst ikke lige have spist umiddelbart før

Anmeld

6. november 2011

Kløver

Katte87 skriver:

Godaften allesammen! 

Nu er Benjamin blevet 2 måneder og vi kunne efterhånden godt tænke os, at komme i svømmehallen med ham Men jeg har lidt spørgsmål:

• Hvad skal man have med? Her tænker jeg på badetøj, håndklæde og sådan. Skal man have nogle produkter med af nogen slags?
  • Hvordan sikrer man, at bleen/bukserne holder tæt? Han skal vel have begge dele på?! Eller er det nemmere med sådan en dragt?
  • Hvor længe må han være i vandet og hvordan ser jeg på ham, om det er tid til at komme op? (bævrer med læberne?)
  • Skal man i et bestemt varmvandsbassin eller kan han komme i almindeligt bassin? (Jeg tænker bare at det er koldt!)

Jeg tror det var det På forhånd tak for hjælpen 

Vi plejer at have lidt babyshampoo med, babyhåndklæde, og rent tøj til bagefter, og selvfølgelig blebukser. nogle steder kræver de badebukser udenpå, men når daniel kun har hadt blebukser på har det været mere end rigeligt.

Du kan nok nemmest se at han trænger til at komme op når han begynder at virke træt, men en god ide er nok at han måske til at starte med kun er i vandet 10-20 min og maks 30 min, gerne udhvilet og fået lidt at spise, og gerne lidt at spise bagefter også.

bedste råd er også varmtvandsbassinet, alm svømmehal er alt alt for koldt.

håber i får en rigtig dejlig tur

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Happiness skriver:

Det er ikke alle der har. Og I skal også være obs på hvornår varmtvandsbassinet har åbent I Kastrup har de mest åbent i dagtimerne for småbørnsfamilier. Men det er så åbent for "alle" i weekenderne. Og min kæreste vil jo rigtig gerne med, så vi må svømme med en masse andre i weekenderne

Men der må ikke omme børn mellem 5 og 18 i bassinet. Så der er ikke vild leg i.

Ahh det vidste jeg slet ikke Tak for tippet hehe. Jeg tror at den nærmeste svømmehal for mig er DGI byen, så det vil jeg lige kigge på.

Det er meget fint med sådanne regler, synes jeg Så man "tør" tage sin baby med.

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Nea85 skriver:

Her er det svar, jeg skrev til en anden bruger
Håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at spørge løs!

Hej.
Her får du lige lidt erfaringer fra mig. Min datter er 5 måneder og har gået til babysvømning siden hun var næsten 3 måneder gammel.
Vandet i "vores" svømmehal er 34 grader varmt, og det er passende til den halve time, de er i vandet. Jeg fik det råd, at temperaturen i badet derhjemme langsomt skulle sænkes fra 37 grader til omkring 35 grader, så det ikke blev så stort et chock at komme i koldere vand.
Første gang skal du ikke forvente, at han kan være i længere end 10-15 minutter. Læs hans signaler - hellere en glad dreng, der har været i i 10 minutter end en dreng, der er rigtig ked af det, fordi han har været i for længe. Husk på, at der er mange indtryk sådan et sted.
Når I skal klæde om, skal du klæde om først og derefter bader du ham og giver ham badetøj eller -ble på. De fleste steder er der autostole el. lign. man kan låne. Efter I har svømmet klæder du ligeledes din søn om, før du selv bader.

Her er hvad jeg har med til min datter:
Badebukser/badebleer (har altid en ekstra med)
2 badeslag (det er rart at have et tørt, når man er blevet badet)
Babybath/babyolie
Bleer
Vådservietter
Rent tøj
Sut

Mht. øvelser skal du ikke lave det store med ham første gang. Hold ham med ansigtet mod dig og lad ham ikke få munden under vand. Hvis du har mod på det, kan du prøve at lade ham ligge på ryggen også. Hold ham da under skuldrene, og lad ham kigge op på dig, så han føler sig tryg.

Håber, du kunne bruge det, ellers er du meget velkommen til at spørge videre

Knus fra Linnea og Clara

P.S. Det er bedst, hvis han er mæt og veludhvilet, inden I skal klæde om og i vandet, men han skal helst ikke lige have spist umiddelbart før

Tusind tak for svaret Det besvarede mange spørgsmål.

Men bliver lige nødt til at få det med bukserne skåret ud i pap 

Har han en almindelig ble på og så badebukser udenover? Eller er der bestemte badebleer? Og i såfald, skal man så stadig have badebukser på?

Anmeld

6. november 2011

Ka+Ma=Be

Maja84 skriver:

Vi plejer at have lidt babyshampoo med, babyhåndklæde, og rent tøj til bagefter, og selvfølgelig blebukser. nogle steder kræver de badebukser udenpå, men når daniel kun har hadt blebukser på har det været mere end rigeligt.

Du kan nok nemmest se at han trænger til at komme op når han begynder at virke træt, men en god ide er nok at han måske til at starte med kun er i vandet 10-20 min og maks 30 min, gerne udhvilet og fået lidt at spise, og gerne lidt at spise bagefter også.

bedste råd er også varmtvandsbassinet, alm svømmehal er alt alt for koldt.

håber i får en rigtig dejlig tur

Mange tak for dit svar  

Hvad er det for nogle blebukser du taler om?

Og jeg kom lige til at tænke på, hvad gør man hvis han gylper? Det kan man vel ikke gøre så meget ved? hehe

Anmeld

6. november 2011

AnneBJ

Katte87 skriver:

Tusind tak for svaret Det besvarede mange spørgsmål.

Men bliver lige nødt til at få det med bukserne skåret ud i pap 

Har han en almindelig ble på og så badebukser udenover? Eller er der bestemte badebleer? Og i såfald, skal man så stadig have badebukser på?

I vores svømmehal skal de have begge dele på. En badeble og badetøj! Liberos badebleer synes jeg ikke er gode - det er blebukser, og det er svært at få på en våd baby... 

Ellers enig med de andre skriver + at lidt mad bagefter muligvis er tiltrængt selvom det er uden for "rytmen" (rart at vide hvis det er et flaskebarn!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.