Her er det svar, jeg skrev til en anden bruger

Håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at spørge løs!
Hej.
Her får du lige lidt erfaringer fra mig. Min datter er 5 måneder og har gået til babysvømning siden hun var næsten 3 måneder gammel.
Vandet i "vores" svømmehal er 34 grader varmt, og det er passende til den halve time, de er i vandet. Jeg fik det råd, at temperaturen i badet derhjemme langsomt skulle sænkes fra 37 grader til omkring 35 grader, så det ikke blev så stort et chock at komme i koldere vand.
Første gang skal du ikke forvente, at han kan være i længere end 10-15 minutter. Læs hans signaler - hellere en glad dreng, der har været i i 10 minutter end en dreng, der er rigtig ked af det, fordi han har været i for længe. Husk på, at der er mange indtryk sådan et sted.
Når I skal klæde om, skal du klæde om først og derefter bader du ham og giver ham badetøj eller -ble på. De fleste steder er der autostole el. lign. man kan låne. Efter I har svømmet klæder du ligeledes din søn om, før du selv bader.
Her er hvad jeg har med til min datter:
Badebukser/badebleer (har altid en ekstra med)
2 badeslag (det er rart at have et tørt, når man er blevet badet)
Babybath/babyolie
Bleer
Vådservietter
Rent tøj
Sut
Mht. øvelser skal du ikke lave det store med ham første gang. Hold ham med ansigtet mod dig og lad ham ikke få munden under vand. Hvis du har mod på det, kan du prøve at lade ham ligge på ryggen også. Hold ham da under skuldrene, og lad ham kigge op på dig, så han føler sig tryg.
Håber, du kunne bruge det, ellers er du meget velkommen til at spørge videre
Knus fra Linnea og Clara
P.S. Det er bedst, hvis han er mæt og veludhvilet, inden I skal klæde om og i vandet, men han skal helst ikke lige have spist umiddelbart før