dobbelt rater i su??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

har søgt om dobbeltrater, men hun havde ikke tid til at sætte mig ind i det .. men kunne da bruge meget af det du siger til en del  

ja der er heldigvis ikke længe til endnu, 2 januar er jeg sat til, så min barsel starter d. 1. januar, eller, der går jeg officielt på barsel, fortsætter med skolen til jeg har født da jeg ikke bare kan gå derhjemme og vente hehe .

så mine klip er opbrugt d. 1. juli.. men så får jeg vel alm su igen efter det, når det er den samme uddannelse jeg skal starte på efter smmerferien.  

Jeg går også først på barsel så sent som muligt - men det er nu mest for at få det til at passe med mine fødselsklip! 

Men altså, kan du ikke få det til at løbe rundt i de måneder, hvor du måske er nødt til at tage enkeltklip (ved slet ikke lige med det der sommerferie, det er lidt uheldigt!) kan du jo evt tage lån der - så skylder du måske et par tusinde, men det er jo ikke noget du skal betale tilbage med det samme, og så vidt jeg ved er renten meeeget lav på SUlån. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Sofia

Under barsel har man dobbelt klip, hvis man tager 6 mdrs barsel. Og når du er enlig får du også dobbelt klip hver måned, så det er fedt for dig, du går ikke ned i SU fordi du stopper på barsel.

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Jeg går også først på barsel så sent som muligt - men det er nu mest for at få det til at passe med mine fødselsklip! 

Men altså, kan du ikke få det til at løbe rundt i de måneder, hvor du måske er nødt til at tage enkeltklip (ved slet ikke lige med det der sommerferie, det er lidt uheldigt!) kan du jo evt tage lån der - så skylder du måske et par tusinde, men det er jo ikke noget du skal betale tilbage med det samme, og så vidt jeg ved er renten meeeget lav på SUlån. 

Det er rigtig nok.. det må jeg lige have undersøgt  

men jeg an vel stadig få alle de andre ting ? 

Indtægter:

Børnebidrag fra faren:   1193 kr

Børnepenge fra staten:  4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

Takster år 2011:

Børn fra 0 - 2 år

4.248 ,- kr. pr. kvartal

Børn fra 3 - 6 år

3.363,- kr. pr. kvartal

Børn fra 7 -14 år

2.646,- kr. pr. kvartal

Unge fra 15 -17 år

882,- kr. pr. måned

Ordinært

1.240 ,- kr. pr. kvartal pr. barn

Ekstra børnetilskud

1.263 ,- kr. pr. kvartal pr. familie

Su:  5486 kr.  + ekstra støtte som enlig forældre

Hjemmeboende

2.728 kr.

Udeboende

5.486 kr .

Forældre

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr

altså ser det her ikke meget rigtig ud ? det er det budget jeg har fået udarbejdt heh

Pr. måned får jeg så ca. brutto  14415 kr.

Derudover er der boligstøtte på omkring de 2500 . 

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

Det er rigtig nok.. det må jeg lige have undersøgt  

men jeg an vel stadig få alle de andre ting ? 

Indtægter:

Børnebidrag fra faren:   1193 kr

Børnepenge fra staten:  4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

Takster år 2011:

Børn fra 0 - 2 år

4.248 ,- kr. pr. kvartal

Børn fra 3 - 6 år

3.363,- kr. pr. kvartal

Børn fra 7 -14 år

2.646,- kr. pr. kvartal

Unge fra 15 -17 år

882,- kr. pr. måned

Ordinært

1.240 ,- kr. pr. kvartal pr. barn

Ekstra børnetilskud

1.263 ,- kr. pr. kvartal pr. familie

Su:  5486 kr.  + ekstra støtte som enlig forældre

Hjemmeboende

2.728 kr.

Udeboende

5.486 kr .

Forældre

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr

altså ser det her ikke meget rigtig ud ? det er det budget jeg har fået udarbejdt heh

Pr. måned får jeg så ca. brutto  14415 kr.

Derudover er der boligstøtte på omkring de 2500 . 

Jo, det ser meget rigtigt ud i hvert fald (har ikke lige så meget forstand på børnepengene fra kommunen). Men det lyder da som en rimelig god indtægt 

Anmeld

6. november 2011

baby012

Sofia skriver:

Under barsel har man dobbelt klip, hvis man tager 6 mdrs barsel. Og når du er enlig får du også dobbelt klip hver måned, så det er fedt for dig, du går ikke ned i SU fordi du stopper på barsel.

nej men var jo i tvivl om jeg så fik dobbelt af det dobbelte når jeg nu er enlig, men kan forstå på det hele det det bare er de der 2*5000  

så det jo fint nok

Anmeld

6. november 2011

Sofia

gravid20 skriver:

nej men var jo i tvivl om jeg så fik dobbelt af det dobbelte når jeg nu er enlig, men kan forstå på det hele det det bare er de der 2*5000  

så det jo fint nok

Ja, det er ikke dobbelt af det dobbelte Du vil få ca 8500 udbetalt hver måned, om du er på barsel eller ikke

Anmeld

6. november 2011

baby012

Sofia skriver:

Ja, det er ikke dobbelt af det dobbelte Du vil få ca 8500 udbetalt hver måned, om du er på barsel eller ikke

okay så er je med hehe 

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Jo, det ser meget rigtigt ud i hvert fald (har ikke lige så meget forstand på børnepengene fra kommunen). Men det lyder da som en rimelig god indtægt 

det var godt  

lidt træls hvis man går rundt og regner med nogen penge man ikke får ..

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

det var godt  

lidt træls hvis man går rundt og regner med nogen penge man ikke får ..

Åh ja! Jeg er også sådan en der laver lister over alt, for at være sikker på at det passer 
Så vores budget er skrevet ned også! 

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Åh ja! Jeg er også sådan en der laver lister over alt, for at være sikker på at det passer 
Så vores budget er skrevet ned også! 

samme her er simpelthen så bange for at mangle penge, for man kommer kke langt uden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.