dobbelt rater i su??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Ja, når du er færdig med barsel får du den ekstra støtte 

Ved ikke helt hvorfor man ikke kan, så længe man er på barsel, men det bliver nok for dyrt for staten, hvis man skulle betale så meget - du kan heller ikke få det ekstra forsørgerlån så længe du er på barsel. 

regner slet ikke med at jeg skal have noget lån så det gør ikke så meget.. men dvs. 

jeg får 2*5*** fra janar til juni. 

men hvad så fra juni måned`? skl jeg så tl at på kontanthjælp i sommerferien? eller køre man bare videre på su, selvom at man ikke starter i skole før til august pga. sommerferie ? 

(sorry de mange spørgsmål)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

regner slet ikke med at jeg skal have noget lån så det gør ikke så meget.. men dvs. 

jeg får 2*5*** fra janar til juni. 

men hvad så fra juni måned`? skl jeg så tl at på kontanthjælp i sommerferien? eller køre man bare videre på su, selvom at man ikke starter i skole før til august pga. sommerferie ? 

(sorry de mange spørgsmål)

Går du på videregående uddannelse? 
Jeg tror du skal gøre så du får 5 måneder med 2*5xxx kr og så 2 måneder med 1*5xxx kr. Du kan i hvert fald ikke få kontanthjælp indimellem. Normalt forsætter man jo bare med SU'en i sommerferien, hvis det er på den samme uddannelse, men er altså ikke sikker på om man kan, når man lige kommer tilbage fra barsel. Men ligeså snart dine 12 klip er opbrugt og du starter på uddannelse igen, får du i hvertfald de 2*5xxx fast  

Anmeld

6. november 2011

sandramor

hov nu læste jeg lige med på sidelinien her........ og blev lidt nysgerrige.......
er det kun enlige forsøgere på su der ikke får de ekstra børnetillæg eller er det generelt alle på barselspenge???......

Anmeld

6. november 2011

sandramor

altså alle enlige på barsel??

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

sandramor skriver:

hov nu læste jeg lige med på sidelinien her........ og blev lidt nysgerrige.......
er det kun enlige forsøgere på su der ikke får de ekstra børnetillæg eller er det generelt alle på barselspenge???......

Det er ikke ekstra børnetillæg, det er ekstra SU  
Hun kan stadig få alle de ekstra børnepenge fra kommunen  

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Går du på videregående uddannelse? 
Jeg tror du skal gøre så du får 5 måneder med 2*5xxx kr og så 2 måneder med 1*5xxx kr. Du kan i hvert fald ikke få kontanthjælp indimellem. Normalt forsætter man jo bare med SU'en i sommerferien, hvis det er på den samme uddannelse, men er altså ikke sikker på om man kan, når man lige kommer tilbage fra barsel. Men ligeså snart dine 12 klip er opbrugt og du starter på uddannelse igen, får du i hvertfald de 2*5xxx fast  

nej, jeg går på første år på HF så det er en ungdomsuddannelse. 

problemet er at min økonomi ikke kan holde til at jeg får enkelt rater i su så det skal jeg jo helst undgå hvis jeg kan.. 

jeg kan slet ikke finde rundt i de der regler.. så lige hvad der skal ske der  sommerferien, ja det kan jeg slet ikke overskue :/ 

Anmeld

6. november 2011

sandramor

nåååååh så er jeg helt med igen

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

nej, jeg går på første år på HF så det er en ungdomsuddannelse. 

problemet er at min økonomi ikke kan holde til at jeg får enkelt rater i su så det skal jeg jo helst undgå hvis jeg kan.. 

jeg kan slet ikke finde rundt i de der regler.. så lige hvad der skal ske der  sommerferien, ja det kan jeg slet ikke overskue :/ 

Prøv at spørg din SUvejleder på skolen, de ved det i hvert fald - det hjalp mig rigtig meget at snakke med dem på min uddannelse . 

Kan iøvrigt se at du jo er temmelig langt i graviditeten (og sikker en fin mave!), så du skal snart til at have søgt om barselsklippene! 

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

sandramor skriver:

nåååååh så er jeg helt med igen

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

Prøv at spørg din SUvejleder på skolen, de ved det i hvert fald - det hjalp mig rigtig meget at snakke med dem på min uddannelse . 

Kan iøvrigt se at du jo er temmelig langt i graviditeten (og sikker en fin mave!), så du skal snart til at have søgt om barselsklippene! 

har søgt om dobbeltrater, men hun havde ikke tid til at sætte mig ind i det .. men kunne da bruge meget af det du siger til en del  

ja der er heldigvis ikke længe til endnu, 2 januar er jeg sat til, så min barsel starter d. 1. januar, eller, der går jeg officielt på barsel, fortsætter med skolen til jeg har født da jeg ikke bare kan gå derhjemme og vente hehe .

så mine klip er opbrugt d. 1. juli.. men så får jeg vel alm su igen efter det, når det er den samme uddannelse jeg skal starte på efter smmerferien.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.