dobbelt rater i su??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.516 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. november 2011

baby012

Jeg er fuldstændig blank på det her punkt og fatter slet kke hvad det går ud på... 

Min situation er den at jeg skal være enlig forsørger, så der får jeg vel allerede dobbelt op på su? gør man så ikke det hvis man vælger kun at holde barsel i 6 måneder.. (starter i skole igen til september eller oktober) 

jeg kan slet ikke finde ud af det her, for hvs jeg så ikke har mulighed for den kstra støtte under barsel, kan det da ikke betale sig med dobbelt klip ?? 

Hjælp ? nogen der kan sætte mig bare lidt ind i det, og evt. har erfaringer med enkelt eller dobbel rater .. ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

PsychedeliC

gravid20 skriver:

Jeg er fuldstændig blank på det her punkt og fatter slet kke hvad det går ud på... 

Min situation er den at jeg skal være enlig forsørger, så der får jeg vel allerede dobbelt op på su? gør man så ikke det hvis man vælger kun at holde barsel i 6 måneder.. (starter i skole igen til september eller oktober) 

jeg kan slet ikke finde ud af det her, for hvs jeg så ikke har mulighed for den kstra støtte under barsel, kan det da ikke betale sig med dobbelt klip ?? 

Hjælp ? nogen der kan sætte mig bare lidt ind i det, og evt. har erfaringer med enkelt eller dobbel rater .. ?? 

Jeg aner ikke noget om SU men jeg ville bare fortælle dig hvis du ikke allerede ved det at du kan søge ekstra og ordinært børne tilskud 

Anmeld

6. november 2011

baby012

PsychedeliC skriver:

Jeg aner ikke noget om SU men jeg ville bare fortælle dig hvis du ikke allerede ved det at du kan søge ekstra og ordinært børne tilskud 

det er jeg klar over mn det an jeg vel ikke før hun er født ? 

det her med  dobbelt eller enkelt rater er jo noget jeg skal have på plads inden jeg går på barsel :/ 

Anmeld

6. november 2011

Zelinasmor

gravid20 skriver:

Når man er på su og på barsel kan du ikke få forsørgertillæg, ekstra tillæg fordi du er enlig osv. Ikke i følge reglerne. MEN. Hvis du kun tager 6 mdr barsel får du dobbelt su i 6 mdr også dobbelt su-lån hvis du har det.

Anmeld

6. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår helt hvad du mener, men jeg prøver at forklare den situation jeg sidder i

Jeg har valgt at få dobbeltrater i 6 mdr, hvilket betyder at jeg får min su dobbelt i 6 mdr. (Nu regner jeg lige med lette tal ik)

Dvs. Hvis jeg nu fik 100 kr i SU. Så ville jeg i 6 mdr få 200 kr i stedet for.

Enkeltrater er at du kan holde barsel i 12 mdr med en su på 100 kr, dvs. normal su

Jeg ved ikke lige om det helt var det svar du søgede

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

rikkeregnbue skriver:

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår helt hvad du mener, men jeg prøver at forklare den situation jeg sidder i

Jeg har valgt at få dobbeltrater i 6 mdr, hvilket betyder at jeg får min su dobbelt i 6 mdr. (Nu regner jeg lige med lette tal ik)

Dvs. Hvis jeg nu fik 100 kr i SU. Så ville jeg i 6 mdr få 200 kr i stedet for.

Enkeltrater er at du kan holde barsel i 12 mdr med en su på 100 kr, dvs. normal su

Jeg ved ikke lige om det helt var det svar du søgede

Hun spørger efter om hun som enligforsøger vil få dobbelt af den dobbelte SU, hvis hun kun holder barsel i ½ år 

Altså at fordi hun er forsørger vil hun få 2*5xxx kr i 12 måneder, men hvis hun så vælger at holde barsel i ½ år, om hun så får 4*5xxx - hvis du forstår?

Men til trådstarter så nej, du kan ikke få forsøgertillæg så længe du er på barsel, så det hedder enten alm SU i 12 måneder eller dobbeltklip i ½ år  

Anmeld

6. november 2011

baby012

xoxotasha skriver:

Når man er på su og på barsel kan du ikke få forsørgertillæg, ekstra tillæg fordi du er enlig osv. Ikke i følge reglerne. MEN. Hvis du kun tager 6 mdr barsel får du dobbelt su i 6 mdr også dobbelt su-lån hvis du har det.

okay, men når man er færdig med barsel kan man vel så få den ekstra støtte ?? 

og hvordan kan det være man ikke kan få ekstra hjælp bare fordi man er på barsel, det ændre jo ikke på det at man er enlig. 

Anmeld

6. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Hendemichelle skriver:

Hun spørger efter om hun som enligforsøger vil få dobbelt af den dobbelte SU, hvis hun kun holder barsel i ½ år 

Altså at fordi hun er forsørger vil hun få 2*5xxx kr i 12 måneder, men hvis hun så vælger at holde barsel i ½ år, om hun så får 4*5xxx - hvis du forstår?

Men til trådstarter så nej, du kan ikke få forsøgertillæg så længe du er på barsel, så det hedder enten alm SU i 12 måneder eller dobbeltklip i ½ år  

Nååår okay  Jamen så er jeg enig med dig

Anmeld

6. november 2011

baby012

Hendemichelle skriver:

tak for svaret, men jeg får vel stadig 2* su når jeg er færdig med barsel så? eller hvordan ? 

Anmeld

6. november 2011

Hendemichelle

gravid20 skriver:

okay, men når man er færdig med barsel kan man vel så få den ekstra støtte ?? 

og hvordan kan det være man ikke kan få ekstra hjælp bare fordi man er på barsel, det ændre jo ikke på det at man er enlig. 

Ja, når du er færdig med barsel får du den ekstra støtte 

Ved ikke helt hvorfor man ikke kan, så længe man er på barsel, men det bliver nok for dyrt for staten, hvis man skulle betale så meget - du kan heller ikke få det ekstra forsørgerlån så længe du er på barsel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.