Er det mig eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Ansemusen

Det anbefales kun til de er 12 måneder. Så du har anbefalingerne på din side i hvert fald!

Børn er, som alle andre mennesker, vanedyr. Og hun skal hjælpes af med den unødvendige vane, nu hvor hun er så stor

Her havde vi god succes med at få lillemanden til at falde i søvn selv og sove godt om natten ved at være konsekvente - ikke strenge - bare gøre det samme hele tiden og stå fast, så han ikke blev forvirret. Jeg gik ind til ham hvert 3. minut, lagde ham ned, lagde dynen på, gav ham sutten, sagde godnat og gik ud. Sådan fortsatte jeg (helt roligt) i halvanden time den første aften. Næste aften i ca. 20 min. Tredje i ca. 10 min. og siden har der intet været.

Så jeg er for at man er konsekvent og virker sikker på det man gør overfor barnet, men uden at de skal ligge og græde længe alene. Det tror jeg heller ikke der kommer noget positivt ud af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Sasja77

MoarHvidovre skriver:

Man skal gøre som man har lyst til og ikke hvad andre siger. Begge mine børn har fået flaske til, at sove på indtil de blev ca. 2 år. De har ingen skade taget.

Jeg er helt enig der....Vores datter får også stadig en flaske når hun skal i seng og hun er 21 måneder. Det er trygt og rart og vi tror på at hun nok helt selv skal sige fra...Det kan godt være at det "kun" anbefales at de skal have det til de er 12 måneder bevares...hvad så med dem der stadig ammer når barnet er halvanden? Nogen gange handler det om at noget er hyggeligt og trygt...Og det skal der være plads til. 

Og til TS; Jeg forstår godt din frustration når du og din mand ikke er enige! Men måske at du kan aftale med ham at Jeres datter får lidt yoghurt som nogen foreslår og så kan i hygge med en bog og lidt vand i en flaske i sengen istedet? Nu ved jeg jo ikke om han altid reagerer sådan men hvis ikke han gør så kunne det jo være at han her følte sig helt uduelig og magtesløs....? Jeg siger ikke at det er sådan og at jeg skal ikke forsvarer ham for jeg kender Jer ikke! Men NOGEN gange kan vi mødre jo godt udvise en sådan "jeg ved bedst" attitude og det kan gøre mændende lidt frustreretJeg håber at I får det løst til alles glæde

Anmeld

6. november 2011

1977

Profilbillede for 1977

Her var det mig, der havde "problemer" med at slippe flasken. Så min var 19 mdr før jeg fik taget mig sammen.

Men hold da op en reaktion han havde på det - hvad er det som plager ham, for det kan da ikke kun være flasken

Anmeld

6. november 2011

twinboys

Et barn på 22mdr. skal da ikke have sutteflaske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.