Anonym skriver:
Er lige anonym, selvom nogen måske ved hvem jeg er. Nå, nu til sagen.
Faren og jeg har ikke været sammen mens vi har været forældre. Vores venskab er gået op og ned, og der er sket en del ting som gør, at jeg ikke kan arbejde videre med ham nu. Jeg har prøvet at kommunikere godt med ham, men han er ikke indstillet på det samme. Derfor har jeg valgt IKKE at ville snakke m ham andet end når vi henter / bringer og så selvfølgelig hvis han har spørgsmål til vores barn.
Men hvad gør man så, når ens barn bliver større? HVordan forklarer man på en pæn måde, at man ikke kan lide og ja faktisk næsten hader ens barns far???????????????
Man skal jo virkelig passe på havd man siger, for ikke at såre ens barn. Jeg kan bare ikke spille skuespil og kaste rundt om mig med lyserøde gloser, når han er sådan et svin overfor mig rent ud sagt. Heller ikke engang for vores barns skyld. jeg føler at vores barn skal have sandheden - pakket ind selvfølgelig, men dog sandheden om,at mor og far ikke kan lide hinanden. Argh.... jeg synes det er svært.
Hvad gør I / har I gjort?? Eller hvad tænker i derom, hvis I står i samme situation som mig?? Hjælp! 
jeg synes det ærgeligt at du har et behov for at give dit barn dine følelser, det har ikke selv valgt sin mor eller far og elsker jer begge lige højt, uanset hvad du fortæller og gør.
børn er noget af det mest loyale du kan finde, især mod sine forældre.
hvad ville du få ud af at fortælle dit barn at du synes det´s far er en idiot og du ikke kan foredrage ham???
min eks er nok også den største idiot på gud grønne jord, men der ingen tvivl om at mit barn elsker sin far og ser meget op til sin far og det han gør.
at jeg så kan sidde og bande og svovle over ham fordi han ikke har styr på sit liv, tag overhovedet(iøjeblikket) eller finder på andre ting, så han svigter sin søn og samværdsaftale. det får min søn ALDRIG at vide
jeg hader ham, jeg virkelig, virkelig hader ham, men selv ikke engang han ved det, for det meget nemmere at få samværdet til at køre når han tror jeg vil ham det godt.
på den måde kan jeg stå der 100% når han svigter min søn, eller nå at forberede ham lidt på at far, desværre ikke kan hente ham denne gang(hellere), men at han er så heldig at ham og jeg så bare får endnu mere kvalitetstid sammen.
så mit råd er at uanset hvor svært du synes det er, og hvor forkert du synes det er for dig, så er og bliver det dit barn det handler om, om hvordan det føler og har det.
og jo ældre det bliver, jo mere kan det godt selv se tingene og du vil med tiden lære at lukke af og have et *ansigt* på når det kommer til din eks, et *ansigt* hvor du, når du lægger det fra dig, ligger alle irretationerne væk sammen med.
men det tager tid, og er en møg hård proces at nå dertil, men det er absolut det hele værd, især for dit barn.
min erfaring med min søn er at han jo klart elsker sin far, meeen han er nu 10 år og er så småt ved at vælge ham fra selv. fordi der i mit hjem er stabilitet, kærlighed, tryghed og altid en at tale med som ikke nedgør eller taler dårligt om hans far, når han har behov for at komme af med nogle af de ting han spekulere på.
jeg håber du virkelig vil overveje at lade vær med at fortælle dit barn noget om hvordan du føler, lad det danne sin egen mening.