Kan en main coon være udekat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

klmf

Min MC er udekat og trives bedst med det - hun slænger sig i sofaen om dagen og er ude om natten, når hun ikke lige ligger på sin mors side af sengen

Det stykke papir der certificerer at det er en ægte Maine Coon koster kun omkring de 100 kroner, så det er ikke det der afholder folk fra at have en stamtavle, det er som regel at katten ikke er ægte. Bare lige info... Det betyder jo kun noget hvis man går op i om katten er raceren eller ej - og om man så vil betale for en uægte. Jeg ville bare aldrig tage det for gode varer, at folk sælger en billig kat - 'den er skam ægte, jeg har bare ikke papir på det'. >Tjek evt. Maine Coonernes hjemmeside, der kan du få alt muligt god info

God fornøjelse, det er skønt at være katteejer, om de er ægte eler ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

DinNabo

Der er mange opdrættere der betinger i købskontrakten, at de ikk må være udekatte.

Vi har også racekatte, og det var en betingelse, der hvor vi købte vores

Anmeld

2. november 2011

Momster89

lotchen skriver:

Min MC er udekat og trives bedst med det - hun slænger sig i sofaen om dagen og er ude om natten, når hun ikke lige ligger på sin mors side af sengen

Det stykke papir der certificerer at det er en ægte Maine Coon koster kun omkring de 100 kroner, så det er ikke det der afholder folk fra at have en stamtavle, det er som regel at katten ikke er ægte. Bare lige info... Det betyder jo kun noget hvis man går op i om katten er raceren eller ej - og om man så vil betale for en uægte. Jeg ville bare aldrig tage det for gode varer, at folk sælger en billig kat - 'den er skam ægte, jeg har bare ikke papir på det'. >Tjek evt. Maine Coonernes hjemmeside, der kan du få alt muligt god info

Tak for info

Jeg har selv været katte ejer i en del år, men bare aldrig til en main coon eller lignende, og da min ene kat er forsvundet ville  jeg prøve noget nyt.

Og så er de jo bare så lækre at se på de små uldtotter

Anmeld

2. november 2011

klmf

Solveig89 skriver:

Tak for info

Jeg har selv været katte ejer i en del år, men bare aldrig til en main coon eller lignende, og da min ene kat er forsvundet ville  jeg prøve noget nyt.

Og så er de jo bare så lækre at se på de små uldtotter

De er SÅ fine, jeg er vild med min dronning (og det er hun) - hun er smuk og dejlig og meget speciel Kan kun anbefales

Anmeld

2. november 2011

twinny

ligesom skovkatte egner de sig bedst til at være ude katte.. synes jeg...

Vores er halv skovkat, hun skal ud ellers bliver hun og jeg sindsyg....  Ikk ti vilde heste kan holde hende tilbage for at  komme ud...

Vi bor på en svalegang, hvor  der er 3½-4 meter ned. Og hun hopper bare ned, som om det er ingenting..

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

Solveig89 skriver:

Ja jeg sidder og surfer lidt efter killinger på nettet, og falder over nogle rigtig søde uldtotter, dog uden stamtavle, men igen hvad betyder et stykke papir.

Men jeg kom så til at tænke på om det er okay at sådan en "fin" kat er udekat?

De fleste jeg læser om med sådan en type kat har dem inde, men jeg mener selv at en kat har godt af at komme ud eller gælder det ikke ved den type?

De kan sagtens komme ud, man skal bare være klar over at det ikke er en "bo-ude-kat" og at der bliver endnu mere pelspleje end der er i forvejen, fordi de får alskens skidt og møg i pelsen.

Jeg havde en dejlig Europæisk perser, der også kom ud, men det var så også et kanon problem med pelsen. Somme tider kom han slæbende hjem med de væmmeligste ting i pelsen så som myggelarver, hvis han havde været i vand eller brombær grene, som næsten ikke var til at få ud..og knuder i pelsen er helt uundgåelige.
Så det er seriøs gennemredning og børstning af pelsen hver dag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. november 2011

2babygirls

lotchen skriver:

Min fede prut sover også samme sted hver aften, på mine ben enten over eller under dynen. Så vågnet 100 gange om natten fordi jeg ikke naturligt kan vende mig i søvne for hende...
Men æææælsker min hyggefis

Anmeld

2. november 2011

klmf

DinNabo skriver:

Der er mange opdrættere der betinger i købskontrakten, at de ikk må være udekatte.

Vi har også racekatte, og det var en betingelse, der hvor vi købte vores

Hvorfor?? (Mangler en undrende smiley)

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

lotchen skriver:

Jeg har kun hørt om avls betingelser, hvis man vil avle på den så koster den det mere. og hvis ikke kan man få den billigere. Og nogle sælger slet ikke avlsdygtige katte, men aldrig omkring de må være ude eller inde 

Anmeld

2. november 2011

DinNabo

lotchen skriver:

Er ikke 100 % sikker, men fandt nedenstående link hvor der står

"Ligeledes på grund af Maine Coon kattens nysgerrighed og kontaktsøgende adfærd til mennesker, vil vi og andre opdrættere betinge, at Maine Coon'en kommer til et hjem, hvor den ikke er udekat. Maine Coon katten trives fint som indekat, men mest optimalt er det naturligvis, at den har adgang til en indhegnet have/løbegård."

Men se dette link for flere informationer

http://www.neucoon.dk/Info/Gode_raad_til_killingekoebere.htm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.