Kan en main coon være udekat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.286 visninger
22 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Momster89

Ja jeg sidder og surfer lidt efter killinger på nettet, og falder over nogle rigtig søde uldtotter, dog uden stamtavle, men igen hvad betyder et stykke papir.

Men jeg kom så til at tænke på om det er okay at sådan en "fin" kat er udekat?

De fleste jeg læser om med sådan en type kat har dem inde, men jeg mener selv at en kat har godt af at komme ud eller gælder det ikke ved den type?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Gry91

Kender nogen som har dem udendørs så det er vist ikke et problem

Anmeld

2. november 2011

Millesmammi

De kan sagtens være ude. Tror også de har godt af det :-)

Anmeld

2. november 2011

Nessie

Jeg havde en perserkat, som kunne gå ud hvis han havde lyst, og de er vist mere "sarte" end maine coones

Anmeld

2. november 2011

2babygirls

Solveig89 skriver:

Ja jeg sidder og surfer lidt efter killinger på nettet, og falder over nogle rigtig søde uldtotter, dog uden stamtavle, men igen hvad betyder et stykke papir.

Men jeg kom så til at tænke på om det er okay at sådan en "fin" kat er udekat?

De fleste jeg læser om med sådan en type kat har dem inde, men jeg mener selv at en kat har godt af at komme ud eller gælder det ikke ved den type?

Det kan de sagtens. Folk holder dem som regel inde eller i udendørs bur for ikke at miste dem.
Du må bare børste lidt mere hvis det er.

Vores er indekat, men har da siddet lidt terassen.

Anmeld

2. november 2011

Guldet

Jeg har en maine coon kat- og den er også ude Fik den da jeg boede i lej. og der var den indekat- men for 3 år siden, flyttede vi i hus, og synes det var træls at man aldrig kunne have døre og vinduer åbne, så vi tog chancen og lod katten løbe ud, og det er bare fantastisk .. den elsker det

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

Nessie skriver:

Jeg havde en perserkat, som kunne gå ud hvis han havde lyst, og de er vist mere "sarte" end maine coones

Ja det er jo en skovkat, Main Coon'n er den amerikanske udgave af en skovkat, tror grunden til at man ofte holder dem inde er for at ikke miste dem, da de kan representere en vis værdi. Jeg har haft to skovkatte, og de gik ude på lige fod med resten af kattene og har da også mistet en desværre.  Men det er jo lidt det man vælger 

jeg ville faktisk nødig have en skovkat inde, de er udekatte, og kan finde på at lave noget ballade for at komme ud. 

Kender en der har en stor kattegård, hele hendes have er hegnet ind. så går de der ude 

Anmeld

2. november 2011

havana

En maine coon egner sig ikke ret godt til at være udekat, da den er temmelig klodset, og nemt kommer galt afsted..

Anmeld

2. november 2011

Guldet

havana skriver:

En maine coon egner sig ikke ret godt til at være udekat, da den er temmelig klodset, og nemt kommer galt afsted..

Det synes jeg nu ik de er .. også er de dygtige jægere

Anmeld

2. november 2011

Momster89

Tak for jeres svar
Umidelbart var min tanke også at det var fint, men at der ville komme lidt ektra pelspleje.

men hellere spørge for at være på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.