amning og hårfarvning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

lycly

Jeg ville ikke gøre det, og gjorde det heller ikke da jeg ammede. Bare af ren princip, det er ikke til at vide hvordan det påvirker mælken , og hvor længe det sidder i mælken.
Selvom du ammer lige inden, kan du jo risikere at hun bliver sulten igen (de er jo ikke ligefrem tilregnelige de små bebser )

Men gør hvad du selv føler for, hvis du ikke er helt tryg så lad være, hvis du er tryg ved det, så gør det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

MelikkazMoar

anetteb skriver:

så er jeg da heldigvis ikke den eneste der ser det sådan hehe.

- men sådan kunne man ihvert fald sagtens vende den, selvom det intet har at gøre med barnet fysisk, - men noget andet meget vigtigt. psyken. både moderen og barnets. Hvis man ikke kan lide synes af sig selv, kan man jo køre sig selv helt ned, og ende i en fødselsdepression. :/

nemlig.. hvis ikke man kan accepterer sig selv, er det svært at have det godt ..

Anmeld

1. november 2011

lio

anetteb skriver:

nogen siger jo også at man ikke må bruge parfume når man er gravid, men for delle da.
til hverdag kan jeg godt nøjes med deo, men skal vi i byen, vil jeg gerne dufte af noget uden at skramme selv den mest irriterende flue væk.

Jeg bruger også lidt parfume, ikk' ret meget da jeg ikke selv kan tåle det, slår ud hvis det kommer på min krop. Men det er noget man gør op med sig selv, hvad vil man undvære og omvendt, der er nogen ting jeg finder vigtigere end andre og måske lukker jeg bare øjnene for risiko'ene men det er et individuelle valg hvordan man vil komme igennem sin graviditet om amning.

Anmeld

1. november 2011

Anette&Sophia

Qoco skriver:

Jeg bruger også lidt parfume, ikk' ret meget da jeg ikke selv kan tåle det, slår ud hvis det kommer på min krop. Men det er noget man gør op med sig selv, hvad vil man undvære og omvendt, der er nogen ting jeg finder vigtigere end andre og måske lukker jeg bare øjnene for risiko'ene men det er et individuelle valg hvordan man vil komme igennem sin graviditet om amning.

det har du helt ret i

Anmeld

1. november 2011

Dianaaa

anetteb skriver:

må man godt det?
altså hvis man nu fx. propper det i efter man har ammet, muligvis ammer ud inden, så man har til gangen efter man har farvet hår?
- så tænker jeg lidt at så er det vel ikke så slemt?

Fik af vide af en sp, at ved fx. rygning så skulle man bare ryge efter amning, så var der ikke så mange farlige stoffer i mælken, da det værste ville aftage inden næste amme tid. ( ved godt det var en stræng en, men det var fordi vi snakkede om alle sådanne ting, bare ikke lige den med hårfarvning )
nu er rygning jo så også meget værre end at farve hår, så tænker lidt at det vel ikke kan gå så galt hvis man farver hår den ene gang, det holder jo alligevel et stykke tid, og jeg er ikke en der farver hår hver måned

- vil ikke hakkes ned på

jeg fik farvet hår ved frisør, hvis du fortæller dem at du ammer bruger en hårfarve uden det der stærke halløjsa, kan ikke lige huske hvad det hedder  men det er i hvert fald bedre end en hjemmefarve. og det er lidt lækkert og gør en smule for sig selv.

Anmeld

6. november 2011

Carslund

Jeg ville også få det gjort ved en frisør. Hvis Det var meget farligt for små børn og fostre at være i nærheden af frisørprodukter, så tror jeg at mange frisørdamer ville få et problem under deres graviditet, og mon ikke det var blevet lovgivet på området hvis det var....

Jeg har selv fået stribet mit hår. På den måde kommer farven ikke ned i hovedbunden, men man kan jo ikke undgå dampene...

Anmeld

9. november 2011

Moms

9. november 2011

Mor Christa

Jeg var ved frisør da sønnen min var 2 måneder og fortalte frisøren at jeg gerne ville ha' farvet hår men at jeg ammer..
Hun brugte så sådan noget mild hårfarve, og så farvede hun ikke HELT ned til bunden - hun sagde at så skadede det ikke på samme måde, som hvis det rørte hårbunden.
Jeg skulle så heller ikke have farvet hele hpåret men kun nogle brune striber..
Jeg farvede så selv mit hår 3 måneder efter, hvor jeg ammede ud og lavede flasker til manden og sønnen, tog hjem til min svigermor, farvede hår og var der et par timer og så tog jeg hjem og var klar til amning igen
ved godt at der er mange der ikke selv ville gøre det - men jeg var SÅ træt af at ligne udskidt æblegrød!!! Havde brug for at føle mig feminim igen!" og nøj, jeg fortryder ikke at jeg gjorde det ....

Anmeld

9. november 2011

baby012

Jeg ville ikke gøre det .. det frarådes, og giver god mening at det er skadeligt med alle de dampe.. 

men jeg er så også en af dem der ikke bruger parfume eller creme imens jeg er gravd.. er meget bange for at noget jeg gør kan komme til at skade den lille, det vlle jeg aldrig kunne tilgive mg selv for. så hellere vente de sølle måneder man nu bliver nødt til at indse at det ikke kun er ens egen krop, men at det man gør også påvirker de lille liv man har VALGT at tage ansvar for .. 

så persnligt syns jeg ikke man bør gøre det imens man ammer, så hellere stoppe med at amme... 

Anmeld

8. december 2011

Eddy

MissChrista skriver:

Jeg var ved frisør da sønnen min var 2 måneder og fortalte frisøren at jeg gerne ville ha' farvet hår men at jeg ammer..
Hun brugte så sådan noget mild hårfarve, og så farvede hun ikke HELT ned til bunden - hun sagde at så skadede det ikke på samme måde, som hvis det rørte hårbunden.
Jeg skulle så heller ikke have farvet hele hpåret men kun nogle brune striber..
Jeg farvede så selv mit hår 3 måneder efter, hvor jeg ammede ud og lavede flasker til manden og sønnen, tog hjem til min svigermor, farvede hår og var der et par timer og så tog jeg hjem og var klar til amning igen
ved godt at der er mange der ikke selv ville gøre det - men jeg var SÅ træt af at ligne udskidt æblegrød!!! Havde brug for at føle mig feminim igen!" og nøj, jeg fortryder ikke at jeg gjorde det ....

Hej med dig

Tillader mig lige at skrive til dig, da du har prøvet at farve hår mens du ammede, håber det er ok.

Kan se at du malkede ud inden hårfarvning.

Hvordan gjorde du helt præcis da du skulle farve hår? Jeg tænkte at amme min datter lige inden jeg farver håret. Men hva så når jeg har farvet det? Malkede du alt ud der og smed det ud eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.