amning og hårfarvning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.404 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anette&Sophia

må man godt det?
altså hvis man nu fx. propper det i efter man har ammet, muligvis ammer ud inden, så man har til gangen efter man har farvet hår?
- så tænker jeg lidt at så er det vel ikke så slemt?

Fik af vide af en sp, at ved fx. rygning så skulle man bare ryge efter amning, så var der ikke så mange farlige stoffer i mælken, da det værste ville aftage inden næste amme tid. ( ved godt det var en stræng en, men det var fordi vi snakkede om alle sådanne ting, bare ikke lige den med hårfarvning )
nu er rygning jo så også meget værre end at farve hår, så tænker lidt at det vel ikke kan gå så galt hvis man farver hår den ene gang, det holder jo alligevel et stykke tid, og jeg er ikke en der farver hår hver måned

- vil ikke hakkes ned på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Anette&Sophia

anyone?

Anmeld

1. november 2011

NinaNymannMadsen

Følger lige med.

Anmeld

1. november 2011

Tullemuzz

Jeg vil også lytte med hvis der er nogen der kan svare men umiddelbart vil jeg sige

Anmeld

1. november 2011

lio

Af hvad jeg har forstået så nul hårfarvning som i nul parfume og lign. så må det være underordnet om man ammer lige inden eller efter. men det er basserer ud fra hvad jeg har opfattet, jeg påstår absolut intet, dog ville jeg ikke gøre det selv.

Anmeld

1. november 2011

MelikkazMoar

Jeg har farvet håret 2 gange i de 5 måneder jeg har ammet siden hun blev født ved frisør.. og jeg tænker at hvis det ikke er noget man gør konstant og hvis baby ikke er i samme rum.. så synes jeg at jeg har gjord hvad jeg kan for at beskytte hende og vedligeholde mig selv ..

aner ikke om det er rigtigt men sådan har jeg gjord..

Anmeld

1. november 2011

Anette&Sophia

Qoco skriver:

Af hvad jeg har forstået så nul hårfarvning som i nul parfume og lign. så må det være underordnet om man ammer lige inden eller efter. men det er basserer ud fra hvad jeg har opfattet, jeg påstår absolut intet, dog ville jeg ikke gøre det selv.

nogen siger jo også at man ikke må bruge parfume når man er gravid, men for delle da.
til hverdag kan jeg godt nøjes med deo, men skal vi i byen, vil jeg gerne dufte af noget uden at skramme selv den mest irriterende flue væk.

Anmeld

1. november 2011

Anette&Sophia

MelikkazMoar skriver:

Jeg har farvet håret 2 gange i de 5 måneder jeg har ammet siden hun blev født ved frisør.. og jeg tænker at hvis det ikke er noget man gør konstant og hvis baby ikke er i samme rum.. så synes jeg at jeg har gjord hvad jeg kan for at beskytte hende og vedligeholde mig selv ..

aner ikke om det er rigtigt men sådan har jeg gjord..

Sådan tænker jeg også.

- man skal jo også huske sig selv, for nogle er udseendet meget vigtigt for selvtilliden, og efter en graviditet med ekstra kilo osv, kan det være meget lettende for hjertet bare at få farvet hår. - hvis man kan se sig selv i spejlet og være glad for det man ser, kan man også give glæden videre til sit barn. - men hvis man derimod render rundt og ser negativt på sig selv, kører det hele jo ned ad bakke.
- lidt langt kørt ud for en hårfarvning, men sådan er det jo et eller andet sted.

altså jeg vil gerne kunne se mig selv i spejlet bagefter graviditen, og være bare lidt tilfreds med det jeg ser, og vide at jeg med udseendet kan representere min kæreste og vores familie på en "lækker" måde, og ikke se trist og træt ud.

kærlig hilsen en x-dulle hahah-

Anmeld

1. november 2011

MelikkazMoar

anetteb skriver:

Sådan tænker jeg også.

- man skal jo også huske sig selv, for nogle er udseendet meget vigtigt for selvtilliden, og efter en graviditet med ekstra kilo osv, kan det være meget lettende for hjertet bare at få farvet hår. - hvis man kan se sig selv i spejlet og være glad for det man ser, kan man også give glæden videre til sit barn. - men hvis man derimod render rundt og ser negativt på sig selv, kører det hele jo ned ad bakke.
- lidt langt kørt ud for en hårfarvning, men sådan er det jo et eller andet sted.

altså jeg vil gerne kunne se mig selv i spejlet bagefter graviditen, og være bare lidt tilfreds med det jeg ser, og vide at jeg med udseendet kan representere min kæreste og vores familie på en "lækker" måde, og ikke se trist og træt ud.

kærlig hilsen en x-dulle hahah-

fuldstændig taget ud af min mund

Anmeld

1. november 2011

Anette&Sophia

MelikkazMoar skriver:

fuldstændig taget ud af min mund

så er jeg da heldigvis ikke den eneste der ser det sådan hehe.

- men sådan kunne man ihvert fald sagtens vende den, selvom det intet har at gøre med barnet fysisk, - men noget andet meget vigtigt. psyken. både moderen og barnets. Hvis man ikke kan lide synes af sig selv, kan man jo køre sig selv helt ned, og ende i en fødselsdepression. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.