er jeg egoistisk ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Tjae, lidt måske... Hvad siger din mand til alt det her? Baby er da trods alt 50% hans?

Herhjemme havde både far og mor særprægede navne, så mit er blevet et mellemnavn og så har han fars efternavn - måske du kan bruge dit til et mellemnavn? Eller gøre et eller andet finurligt så farmor og farfar også bliver husket?

faren til barnet vil ikke have at hun får nogen af hans navne, desværre.. 

og det passer mig fint så længe han ikke vil have samværd med hende . men ja, barnet er 50 % hans, den dag han ønsker at deltage .  

ved ikke helt hvordan jeg skulle kunne give hende navnet jensen, skal selv have fjernet mit og lavet det om.. hr altid hadet det som pesten . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

faren til barnet vil ikke have at hun får nogen af hans navne, desværre.. 

og det passer mig fint så længe han ikke vil have samværd med hende . men ja, barnet er 50 % hans, den dag han ønsker at deltage .  

ved ikke helt hvordan jeg skulle kunne give hende navnet jensen, skal selv have fjernet mit og lavet det om.. hr altid hadet det som pesten . 

Arrh, mig der ikke læste rigtigt - beklager.

I din situation ville jeg give mit barn det navn der passede mig. Du kan da ikke indrette din tilværelse efter hvad dine forældre mener og tænker?

Og din far kommer næppe til at knuselske det lille liv mindre, bare fordi h*n ikke hedder Jensen

Anmeld

2. november 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Det er DIT barn og DIT valg. Det skal de da overhovedet ikke bestemme . Ignorer det og sig til dem at det er altså dit valg og sådan du vil have det..

Havde valgt det samme som dig hvis jeg stod i dit sted

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

neej, den er sq svær! for kan udemærket godt forstå dig, fuldt ud! havde haft den samme tanke, hvis det havde været mig.. men barnet bliver større og får mere forståelse og ved også når han/hun vokser op at der er en far et sted. Så havde nok mere valgt et navn fra hver for barnets skyld, men igen, det er svært :/

men havde nok også som dig, kun valgt ens egne navne, HVIS han ikke ville have noget med barnet at gøre..

Tænker også lidt at hun jo altid kan vælge at få en af hendes fars navne hvis hun en dag får lyst til det.. håber også inderligt at han kommer og er en del af hendes liv på et eller andet tidspunkt.. men som dt ser ud lige nu, så tror jeg ikke at jeg skal regne med noget, desværre  

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Arrh, mig der ikke læste rigtigt - beklager.

I din situation ville jeg give mit barn det navn der passede mig. Du kan da ikke indrette din tilværelse efter hvad dine forældre mener og tænker?

Og din far kommer næppe til at knuselske det lille liv mindre, bare fordi h*n ikke hedder Jensen

min far er også helt ligeglad, det er hans søster og dem der er helt oppe og ringe over at hun ikke "føre navnet videre"   

ved bare ikke hvordan sådan noget navngivning foregår, og hvad reglerne er når mor og far ikke er sammen om det at få barnet .. men det finder jeg vel ud af med tiden  ..  

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Du skal vælge det DU synes er det rigtige og ikke hvad eventuelle familiemedlemmer synes.
Og jeg må da indrømme at Jensen måske ikke lige er det navn, der er i fare for at uddø lige med det samme

For mit eget vedkommende, så har det aldrig været oppe til debat omkring mit efternavn, som er givet videre til mine børn og børnebørn.
I vores slægt har kvinder såvel som mænd heddet Thyssen og slægten har været benhård i den retning, hvilket jo så også gør, at slægten har været let at følge bagud lige til den første med navnet..og i dag 400 år senere er der over 2000 bærere af vores familienavn over hele jorden..og vi er alle i slægt med hinanden.

Det navn du vil give dit barn er da også ualmindeligt, så det synes jeg, du skal holde fast ved.
Navnet er jo trods alt det, der giver os vores identitet udad til i første omgang.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. november 2011

Frk.S

Jeg er fuldstændig enig med de andre - du skal give hende lige det navn DU synes, og det skal de bare slet ikke blande sig i.

Hvis de går så højt op i det, skulle de da selv have beholdt navnet..... som nok ikke lige uddør foreløbig.
Men det er da godt din far er ligeglad.

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Jeg er fuldstændig enig med de andre - du skal give hende lige det navn DU synes, og det skal de bare slet ikke blande sig i.

Hvis de går så højt op i det, skulle de da selv have beholdt navnet..... som nok ikke lige uddør foreløbig.
Men det er da godt din far er ligeglad.

hehe, nej chancen for at jensen ligefrem uddør er nok ikke særlig stor  

Anmeld

2. november 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jensen skal nok bestå om du vælger det eller ikke gør. det er jo ikke lige frem en uddøende race

Jeg skifter selv min fars Petersen til Vands, det er jeg sku lige glad med hvad familien siger Gør hvad du synes.

Anmeld

2. november 2011

SaraB

Lige præcis navnet 'Jensen' tror jeg ikke, man skal være så bekymret for, vil uddø!

Som andre også skriver, er det DIT barn, og derfor udelukkende dig eller Jer som forældre, der har retten til at bestemme det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.