er jeg egoistisk ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.708 visninger
30 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Gør altid hvad DU føler er rigtigt, du skal ikke bukke under for nogen, det er DIN datter, og hvis du mener hun skal have et bestemt efternavn, skal ingen prøve at fortælle dig noget andet. Vær ligeglad med deres mening, de kommer over det.. 

Anmeld

1. november 2011

karina1980

Anonym skriver:

mine børn har fået de efternavne jeg ville have, hvilket betyder at den ene har fået et mellemnavn istedet for et efternavn og den anden har så begge efternavne og ingen mellemnavne(jeg bukkede under for pres)

jeg synes du skal gøre som DU føler for

Anmeld

1. november 2011

livhemdrup

Anonym skriver:

Du skal helt bestemt følge dit eget ønske. Det er dit barn og dig der skal bestemme hvad det skal hedde.

Anmeld

1. november 2011

PernilleogDennis

Misselbek skriver:

Gør altid hvad DU føler er rigtigt, du skal ikke bukke under for nogen, det er DIN datter, og hvis du mener hun skal have et bestemt efternavn, skal ingen prøve at fortælle dig noget andet. Vær ligeglad med deres mening, de kommer over det.. 

præcis... Det er DIN datter, og sig der skal leve med efternavnet..

Anmeld

1. november 2011

Stumpen

Ej du er bestemt ikke egoistisk!! Jeg ville også vælge Jensen fra og har da ved gud aldrig hørt om nogen der blev skuffet over et navn som jensen ikke blev ført videre...

Kunne forstå hvis det var et specielt navn som det du har valgt... 

I det hele taget er det da din beslutning..

Begge vores piger har mit efternavn og da jeg ikke er gift med min kæreste, så har han hans helt eget, som jeg ikke vil have, da det er Kristensen og det er ok med ham at vi får mit når vi engang måske skal giftes...

Anmeld

1. november 2011

Lotus86

Du skal da overhovedet ikke bukke under for deres mening... Siddet og bliver helt sur på dine vegne, hvad bilder de sig ind..?? Det har de da på ingen måde ret til at blande sig i, og helt ærligt, nu er det jo ikke fordi Jensen er et vildt specielt og sjældent efternavn, som du bliver nødt til at give videre til dit barn, for at navnet ikke skal uddø..

Anmeld

1. november 2011

katti24

selvfølgelig er det da ærgeligt at stå i den situation, men jeg vil helt sikkert sige at du selv skal bestemme hvad dit barn skal hedde, og så må resten af familien sku lige se og blive voksne, og accepterer dit valg

Anmeld

1. november 2011

Silas&Mille

Anonym skriver:

Der var da noget underligt noget at sige. Jensen er nu da ikke sådan et efternavn der bare sådan lige uddør. 

Sk*d højt og helligt på hvad de siger og følg dit hjerte.

Jeg hedder Pedersen til efternavn, det fik jeg da min mor giftede sig med min papfar. Jeg agter snart at fjerne det og tage min Oldemors mellemnavn til efternavn. Det er der IKKE én der siger noget negativt om, de synes derimod det er dejligt der er nogen der vil føre det videre da det ikke er ret udbredt.

Anmeld

1. november 2011

Muffinmus

jeg gider ikke navnet Jensen,,det er så hysterisk kedeligt det halve kunne være nok.

Hed selv Hansen som barn, det smed jeg væk i 2 klasse til stor iriitation fra min far fordi det kommer fra ham.

Vores børn hedder MIT efternavn fordi det ikke er så almindeligt og netop fordi min mand hedder Jensen...

Så, de fik hans mellemnavn og mit efternavn og det er helt ok med ham, selv om min far stadig mugger  over at Hansen er ved at uddø....

NEJ, det er det så bare SLET ikke, navnet er derimnod brugt ef flere tusinde menekser i Danmark og HANS gener er bragt videre, det er vel sgu da det der  er hele formålet i sidste ende når ens efternavn nærmest er så kedelig folk falder i søvn når de hører det:-)

Vælg det du vil have og som i kan blive enige om:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.