er jeg egoistisk ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

BellaT

Vælg Jensen fra hvis muligt! Det er SÅ kedeligt.

Synes ikke det er egoistisk. Synes det er egoistisk at forvente at et barn skal hedde Jensen til efternavn. Der er SÅ mange Jensener at man ikke kan skelne den ene Jensen-familie fra den anden. Så det er da skørt at holde krampagtigt fast i det navn.

Vores børn har ikke fået fars efternavn som er Jensen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Sig til dem at der nok ikke er den store chance for at efternavnet "Jensen" uddør foreløbig 

Og døb dit barn det du vil og ikke hvad de synes - det skal de da overhovedet ikke bestemme 

Anmeld

1. november 2011

Tullemuzz

Jeg har selv valgt og ændre mit efternavn som var Thygesen (min fars) han ville ikke have jeg hed merstrand (mors) da jeg blev døbt og både ham og hans familie har flere gange spurgt mig hvorfor jeg ikke beholdte deres navn. Og det er der flere grunde til 1 der var tre familier i den by jeg voksede op i der hed det( mine brødre og drengene fra en anden familie var en del af byens bøller, mod hinanden) så når de mødte mig fra den anden familie blev jeg skubbet til eller bare drillet med tilråb. 2 siden jeg gik i børnehaveklasse blev jeg mobbet med tykke Thygesen, og så ville jeg bare gerne have et navn der kun var en familie der hed. Så mine børn også ku hedde det. Min farmor skriver stadig Thygesen når hun sender post men ser bare bort fra det

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

er meget glad for jeres svar.  

kan sagtens forstå deres frustration, det mest åndsvage er at ingen af dem selv har beholdt navnet jensen .

jeg ved heller ikke med sikkerhed om jeg må kalde hende det for faren, ved i det hele taget ikke om han vil have noget med hende at gøre ... så regner med at navngive hende med det samme, og derefter døbe hende hvis han nu vil have et af hans navne med i hendes navn. 

Anmeld

2. november 2011

enrigtigfar?

Anonym skriver:

er meget glad for jeres svar.  

kan sagtens forstå deres frustration, det mest åndsvage er at ingen af dem selv har beholdt navnet jensen .

jeg ved heller ikke med sikkerhed om jeg må kalde hende det for faren, ved i det hele taget ikke om han vil have noget med hende at gøre ... så regner med at navngive hende med det samme, og derefter døbe hende hvis han nu vil have et af hans navne med i hendes navn. 

Hahahaa - det er da det mest dobbeltmoralske jeg længe har hørt!

Der er da noget du (og din mand) bestemmer.

Chancen for at "Jensen" uddør er nok ikke eksisterende i den nærmeste fremtid - og sku det ske er det næppe din skyld

Anmeld

2. november 2011

MissTas

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har et brændende ønske om hvad min datter skal hedde til efternavn...... men, min fars side af familien mener jeg er egoistisk fordi at jeg ikke ønsker at min datter kommer til at hedde jensen (fra min fars side) men derimod Lahn Sloth (fra mors side).. 

min far er helt ligeglad med det, hans søster og resten a den side er derimod ALT andet end ligeglad og beskylder mig nærmest for at deres efternavn uddør  

What to do ?? skal jeg give efter fordi at det sårer dem, eller skal jeg bare følge mit eget ønske om at ære min mormor og morfar ved at give hende deres efternavne .. 

Synes helt sikkert også at du skal gøre som DU vil

Men ingen tvivl om, at jeg synes det er smukkest når de har et navn fra både moren og faren .. ved ikke hvorfor, synes bare der er noget mere specielt over det, når man har været fælles om at lave ham/hende

vores pige får hvert fald et navn fra hver af os

Anmeld

2. november 2011

LIZO

nej bestemt ikke.. du skal gøre hva du ønsker og ikke hva din fars familie ønsker.. det har de slet ikke ret til at blande sig i..

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Synes helt sikkert også at du skal gøre som DU vil

Men ingen tvivl om, at jeg synes det er smukkest når de har et navn fra både moren og faren .. ved ikke hvorfor, synes bare der er noget mere specielt over det, når man har været fælles om at lave ham/hende

vores pige får hvert fald et navn fra hver af os

Jeg ville også meget gerne at hun fik farens efternavn, eller mellemnavn, men i og med at han ikke vil have noget med hende at gøre (indtil videre) skal hun ikke bære rundt på en mands navne når hun ikke kender ham.. :/ 

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Tjae, lidt måske... Hvad siger din mand til alt det her? Baby er da trods alt 50% hans?

Herhjemme havde både far og mor særprægede navne, så mit er blevet et mellemnavn og så har han fars efternavn - måske du kan bruge dit til et mellemnavn? Eller gøre et eller andet finurligt så farmor og farfar også bliver husket?

Anmeld

2. november 2011

MissTas

Anonym skriver:

Jeg ville også meget gerne at hun fik farens efternavn, eller mellemnavn, men i og med at han ikke vil have noget med hende at gøre (indtil videre) skal hun ikke bære rundt på en mands navne når hun ikke kender ham.. :/ 

neej, den er sq svær! for kan udemærket godt forstå dig, fuldt ud! havde haft den samme tanke, hvis det havde været mig.. men barnet bliver større og får mere forståelse og ved også når han/hun vokser op at der er en far et sted. Så havde nok mere valgt et navn fra hver for barnets skyld, men igen, det er svært :/

men havde nok også som dig, kun valgt ens egne navne, HVIS han ikke ville have noget med barnet at gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.