Har du forstand på, at tage billeder? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Dinna88

AnjaM skriver:

Tusind tak for svar..

Blitz blev kun brugt på de tre første billeder, da jeg godt kunne se, at det blev noget juks..

Jeg har et nikon D5000, og har stort set kun taget billeder udendørs - så det er helt nyt, og skørt, at tage billeder indendøre..

Hvordan laver man sådan en softbox..? Kan du evt linke til en instruktion...?

Jamen, så burde der vel ikke komme skygger, hvis ikke du brugte blitz? I så fald, så har der da godt nok været noget skarpt lys bagved dig?? En uskreven regl blandt fotografer er ALDRIG at bruge en dirkte blitz.

har du en træben? Altså, et stativ? Dem vil du få brug for, til at tage gode billeder uden blitz. Prøv eventuelt at sætte lukketiden op. Og så skal du bruge blænden til at lukke mere lys ind Husk på, at du skal passe på at ISO'en ikke går op, hvis der er begrænset lys.

http://www.hollaender.dk/2010/11/hjemmelavet-mini-softbox-2/ - her er bl.a. en, men den er til en ekstern blitz.  http://www.kandu.dk/spg130962.aspx her kan du også læse lidt. Er ikke op egen computer, så har ikke alle mine links 

Jeg håber du forstår... Det er svært at begænse snak om fotografering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Dinna88 skriver:

Jamen, så burde der vel ikke komme skygger, hvis ikke du brugte blitz? I så fald, så har der da godt nok været noget skarpt lys bagved dig?? En uskreven regl blandt fotografer er ALDRIG at bruge en dirkte blitz.

har du en træben? Altså, et stativ? Dem vil du få brug for, til at tage gode billeder uden blitz. Prøv eventuelt at sætte lukketiden op. Og så skal du bruge blænden til at lukke mere lys ind Husk på, at du skal passe på at ISO'en ikke går op, hvis der er begrænset lys.

http://www.hollaender.dk/2010/11/hjemmelavet-mini-softbox-2/ - her er bl.a. en, men den er til en ekstern blitz.  http://www.kandu.dk/spg130962.aspx her kan du også læse lidt. Er ikke op egen computer, så har ikke alle mine links 

Jeg håber du forstår... Det er svært at begænse snak om fotografering

Jeg forstår..

Ja, der var skarpt lys bag mig - det blev også rettet. Billedet her i tråden, er ét af de dårligste.. så jeg kunne illustrere det ordentligt.. desværre er det også det billede jeg bedst kan lide motivet på..
Ikke nemt..

Men tusind tak for råd og ideer.. det vil jeg helt sikkert have i tankerne næste gang jeg forsøger mig indendøre..

Anmeld

10. december 2011

BigHope13

ja anja jeg har nu heller ikke en ski forstand på billedtagning, men åhh altså jeg er nødt til at kommentere dine dejlige gudklumper 

de er bare super lækre,  

Mange krammer Malene

Anmeld

11. december 2011

Kamulla

dagslys ja, så sluk lampen, ellers billede lige på, så bliver det ikke så ektremt den skygge der kastes på væggen

skønne unger i øvrigt.. dette billede har jeg taget foran et vindues parti og så er det en hvid baggrund 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2011

Englehår

Me+Mh skriver:

ja anja jeg har nu heller ikke en ski forstand på billedtagning, men åhh altså jeg er nødt til at kommentere dine dejlige gudklumper 

de er bare super lækre,  

Mange krammer Malene

Ih, tusind tak..

Anmeld

11. december 2011

Englehår

Camillas-Copenhagen.com skriver:

dagslys ja, så sluk lampen, ellers billede lige på, så bliver det ikke så ektremt den skygge der kastes på væggen

skønne unger i øvrigt.. dette billede har jeg taget foran et vindues parti og så er det en hvid baggrund 

Sikke nogle flotte billeder..

Jeg har leget lidt med, at tage billeder indendørs siden jeg oprettede denne tråd.. og har også fået taget nogle ret gode billeder af mine piger.. netop foran et stort vindue og uden nogen former for andet lys..

Anmeld

11. december 2011

Kamulla

Sikke nogle flotte billeder..

Jeg har leget lidt med, at tage billeder indendørs siden jeg oprettede denne tråd.. og har også fået taget nogle ret gode billeder af mine piger.. netop foran et stort vindue og uden nogen former for andet lys..

perfekt.. store vinduer er skønne til billeder

hvilke kamera har du????

grunden til jeg var nød til at bruge det store spot på det ene var at der næten intet lysindfald var fra vinduerne da der var lorte vejr i fredags

Anmeld

11. december 2011

Englehår

perfekt.. store vinduer er skønne til billeder

hvilke kamera har du????

grunden til jeg var nød til at bruge det store spot på det ene var at der næten intet lysindfald var fra vinduerne da der var lorte vejr i fredags

Nej, der skal nu alligevel en vis mængde lys til før det bliver rigtig godt..

Jeg har et NIKON D5000

Anmeld

11. december 2011

Kamulla

AnjaM skriver:

Nej, der skal nu alligevel en vis mængde lys til før det bliver rigtig godt..

Jeg har et NIKON D5000

ja okay det kamera har jeg ikke forstand på, havde du et canon kunne jeg give nogle nemme fifs som man kan bruge uden at være proff i kameraets indstillinger

Anmeld

13. december 2011

Englehår

ja okay det kamera har jeg ikke forstand på, havde du et canon kunne jeg give nogle nemme fifs som man kan bruge uden at være proff i kameraets indstillinger

Tusind tak for tanken..

Jeg låner af og til et Canon eos550, så hvis du måske alligevel kunne give et par fif, så kan jeg nok godt "oversætte" dem til mit eget kamera..

Jeg har alligevel lyst til, at vise et enkelt billede, som jeg tog et par dage efter det første billede her i tråden..

Det er på ingen måde lige så fint og godt, som dem du viser, men jeg er glad for resultatet..

og så synes jeg, at jeg lærer noget hele tiden..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.