Har du forstand på, at tage billeder? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
K&S skriver:

Det mest optimale ville jo være udenfor

Og ellers er det nemmere at redigere et søm væk, hvis man f.eks har flyttet et billede

Du har helt ret..

Jeg plejer også, at være ret heldig med udendørs og mere naturlige billeder, men bedsterne har efterspurgt 'fotografbilleder'.. ja ja.. det må jeg så hellere lade en fotograf om så..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Englehår

JulieWH skriver:

Velbekomme - jeg sidder med plukkeveer, så skulle have noget at tage tankerne med

Ih, hvor spændende..

Jeg siger i hvert fald mange tak..

Anmeld

1. november 2011

Nadia og Camilla

AnjaM skriver:

Hej piger

Jeg har ofte set nogle rigtig lækre billeder vist frem herinde - så jeg håber,a t nogle af jer nu vil hjælpe mig

Jeg har forsøgt mig med at tage nogle billeder til "bedsterne" i dag - og det ER virkelig første gang jeg forsøger mig med opstillede billeder (og det er da slet ikke nemt med to banditter )

Lyset er HELT galt på de billeder jeg har taget i dag..

Jeg tog både med og uden blitz, men der er kommet en enorm skygge på stort set alle billeder..

Hvordan gør i andre...???

_ og skal jeg bare lade de proffe om, at gøre jobbet..?

I kan lige få et eksempel:

Hold op et dejlig billede af prinsserne...  

det har du klaret rigtig godt, og nemt været bekendt at sende ud synes... :-)

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Mht til baggrunden, så kan du jo hænge noget op... På det her billede sidder Felix på en koksgrå velourdug, som er hængt op fra halvmuren bag ham.

Billedet i sig selv er ikke superfantastisk, og det er et af de sidste billeder jeg tog - derfor "krøller" dugen. Jeg skulle lige afprøve om han ville beholde huen på, om baggrundsfarven var god osv., så det er slet ikke endeligt. (Han er uden tøj, fordi det øger samarbejdsvilligheden...)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. november 2011

Englehår

Nadia og Camilla skriver:

Hold op et dejlig billede af prinsserne...  

det har du klaret rigtig godt, og nemt været bekendt at sende ud synes... :-)

Tak..
Jeg synes bare, at det er drønærgeligt med så store skygger bag Sofie..

Jeg må vist prøve igen - eller sende dem til prof fotograf..

Anmeld

1. november 2011

Dinna88

AnjaM skriver:

Hej piger

Jeg har ofte set nogle rigtig lækre billeder vist frem herinde - så jeg håber,a t nogle af jer nu vil hjælpe mig

Jeg har forsøgt mig med at tage nogle billeder til "bedsterne" i dag - og det ER virkelig første gang jeg forsøger mig med opstillede billeder (og det er da slet ikke nemt med to banditter )

Jeg tog både med og uden blitz, men der er kommet en enorm skygge på stort set alle billeder..

Hej billeder med blitz bliver næsten aldrig gode, desværre.

Hvilket kamera har du? Har du et spejlrefleks kan du lave en soft box af pap og sætte på blitzen. Ellers er en overskyet dag (som vi jo  har mange af i tiden!) perfekt til billeder udenfor fordi skyerne fungerer som en soft box

Ellers så brug sort baggrund, selvom det kan være super svært at få billederne til at blive ordentlige med sort baggrund

Anmeld

1. november 2011

Dinna88

AnjaM skriver:

Hej piger

Hvilket kamera har du? Har du et spejlrefleks kan du lave en soft box af pap og sætte på blitzen. Ellers er en overskyet dag (som vi jo  har mange af i tiden!) perfekt til billeder udenfor fordi skyerne fungerer som en soft box

Ellers så brug sort baggrund, selvom det kan være super svært at få billederne til at blive ordentlige med sort baggrund

Anmeld

1. november 2011

Englehår

AnneBJ skriver:

Mht til baggrunden, så kan du jo hænge noget op... På det her billede sidder Felix på en koksgrå velourdug, som er hængt op fra halvmuren bag ham.

Billedet i sig selv er ikke superfantastisk, og det er et af de sidste billeder jeg tog - derfor "krøller" dugen. Jeg skulle lige afprøve om han ville beholde huen på, om baggrundsfarven var god osv., så det er slet ikke endeligt. (Han er uden tøj, fordi det øger samarbejdsvilligheden...)

Hvor er han skøn..

Jeg vil meget gerne beholde den hvide baggrund (bare for ikke, at gøre det nemt for mig selv )

Hvilket slags lys er dit billede taget i...? Dagslys...?

Anmeld

1. november 2011

Englehår

Dinna88 skriver:

Tusind tak for svar..

Blitz blev kun brugt på de tre første billeder, da jeg godt kunne se, at det blev noget juks..

Jeg har et nikon D5000, og har stort set kun taget billeder udendørs - så det er helt nyt, og skørt, at tage billeder indendøre..

Hvordan laver man sådan en softbox..? Kan du evt linke til en instruktion...?

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

AnjaM skriver:

Hvor er han skøn..

Jeg vil meget gerne beholde den hvide baggrund (bare for ikke, at gøre det nemt for mig selv )

Hvilket slags lys er dit billede taget i...? Dagslys...?

Tak!

Så bruger du bare en hvid dug!

Det er taget indendørs, midt i vores stue, lidt væk fra vinduerne. Han vender så lyset kommer ind på siden af ham - jeg overvejer lidt at sætte ham udenfor istedet, for det giver nogle ret gode billeder når det er skyet, som Dinna også skriver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.