Rund sut vs. flad sut - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.846 visninger
28 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

lycly

Hvad brugte I til jeres børn , og hvad synes I er bedst? Min datter er 3 mdr. og bruger de flade sutter og elsker dem. Men hun kan slet ikke finde ud af selv at holde den i munden. Når hun skal sove er jeg nødt til at lægge en sammenfoldet stofble henover for at sutten ikke ryger ud når hun begynder at sutten på den.

Det er ved at være rigtig irriterende at hun stadig ikke kan holde den i munden når hun er 3 mdr og jeg ser babyer mindre end hende, som sagtens kan holde på den. Men så slog det mig om de runde sutter mon er nemmere for hende at holde fast på.

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Gry91

Følger lige med

Har selv købt flade, men er faktisk i tvivl om hvad er bedst :s

og hvilket materiale der er bedst?

Anmeld

31. oktober 2011

Chris86

LunaLykke skriver:

Hvad brugte I til jeres børn , og hvad synes I er bedst? Min datter er 3 mdr. og bruger de flade sutter og elsker dem. Men hun kan slet ikke finde ud af selv at holde den i munden. Når hun skal sove er jeg nødt til at lægge en sammenfoldet stofble henover for at sutten ikke ryger ud når hun begynder at sutten på den.

Det er ved at være rigtig irriterende at hun stadig ikke kan holde den i munden når hun er 3 mdr og jeg ser babyer mindre end hende, som sagtens kan holde på den. Men så slog det mig om de runde sutter mon er nemmere for hende at holde fast på.

Hvad er jeres erfaringer?

Har bruger vi de flade,da de er bedst når de jo får tænder (hører jeg), så hvorfor ikke bare ha dem fra start...
Der er dog forskel på de flade sutter, for dem fra born free har hun ville ha fra helt lille, men de heeelt flade fra apoteket gider hun ikke have...

Anmeld

31. oktober 2011

Clisolka

Åhhh ja, de kære sutter 

Herhjemme bruger Isabella kun en slags - den gennemsigtige NUK-sut... Hun vil ikke have andre. Jeg har prøvet diverse sutter, men det er kun NUK som dur 

Anmeld

31. oktober 2011

Miss T

Der er ikke noget der er bedst, det afhænger helt af hvad baby vil have. Du kan købe nok så mange runde sutter hvis baby hellere vil have flade og omvendt. Man er nødt til at prøve sig frem, du er ikke i tvivl når baby har fat om sutten og kan lide den. Det lyder ikke som om de flader er gode når de ikke bliver hvor de skal.

Vi har prøvet mange forskellige og tro mig, baby siger til hvad baby selv bedst kan lide og sådan har det været begge gange hos vores børn.

Anmeld

31. oktober 2011

lycly

mg91 skriver:

Følger lige med

Har selv købt flade, men er faktisk i tvivl om hvad er bedst :s

og hvilket materiale der er bedst?

Jeg er også i tvivl, men har nemlig også hørt at de flade er bedst for tænderne til den tid

Anmeld

31. oktober 2011

lycly

Babymor2010 skriver:

Åhhh ja, de kære sutter 

Herhjemme bruger Isabella kun en slags - den gennemsigtige NUK-sut... Hun vil ikke have andre. Jeg har prøvet diverse sutter, men det er kun NUK som dur 

Dem kan Julia slet ikke holde i munden, dem af silikone, de er aalt for glatte til hende

Anmeld

31. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Her er det Nuk- modellen der bruges...
Dem er jeg helt vild med.. Min datter er også vild med den, den skal dog vende omvendt en man regner for normal
Men den er flittig brugt.. Kan ikke huske hvor gammel hun var da hun selv ku holde den...

Kan ikke lide de andre modeller, derfor fik hun den 3 timer efter fødsel da jeg kun tror de vil tage den helt fra start.. De andre runde minder mere om ens bryst- tror det hænger sammen....

Anmeld

31. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Silikone sutterne (gennemsigtig) bruges vidst speciel til kolik børn..

Har du prøvet de sutter hvor, når barnet sutter på den, gør den som brystvorden??

-de ser sådan ud..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. oktober 2011

twinny

Her bliver de flade brugt... De runde gider de overhovedet ikk.. De ryger ud af munden lige efter de er kommet ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.