Hvad går jeres børn til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

janne1986

Vores datter på 3 år og 9 mdr går til gymnastik hver torsdag fra 16.45-17.45

Og ellers i weekender tager vi nogle gange i fun house hvor hun er i konstant bevægelse i 3 timer ca...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Corn

Mor til Frederic skriver:

Vi har en krudtugle på lidt over 3 år, frygtløs uden lige...

Har kigget på mange fritids interesser, men mange skal han være 6+ for at starte op på..

Og så ligger de som regl sen på eftermiddagen og på en hverdag, hvilket ikke fungere herhjemme da han ofte er gået omkuld inden kl er 18.00.

Han går til far/barn gymnastik hver lørdag formiddag - hvor mødre har forbudt adgang...

Men tænker på om han skulle prøve miniridning her i den lokale rideklub, det er hver søndag eftermiddag i 30 min. Dette skulle være en familie udflugt/hygge, da det ligger meget tæt på og noget som vi som familie skulle lave sammen.

Af bag grund dertil har han prøvet en del gange i bh at få ridetur på en af de små heste der går rundt om bh - da ejermanden ofte kommer med sadler mm og giver dem ture. Dertil har vi en svigerinde der har opstaldet heste og der har han også prøvet en shetlænder - der har været brugt som handicapridning. Han nyder det til fulde

Men tænker også da han kan styre hans pedal cykel uden støttehjul og hvis mor sidder på - kan han selv styre/give gas/bremse/dreje mm. på vores puch maxi rundt og rundt i haven. Da vi også har en lokal speedway klub, hvor der er en klasse for 3-4 årige.

Eller er det fortidlig mere flere ting i hans hverdag/weekend?

Vores 6-årige går til spejder, men har tidligere gået til børn/ældre som er et koncept hvor børn og ældre er sammen om at "lege" på helt frivillig basis. Og før det, gik han til svømning.

Vores 4-årige går til dykning, som er super for en basse der har en masse krudt

Anmeld

31. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

helle85 skriver:

min dreng han gå til svømning og min datter gå til gynmastik

ville godt have haft at hun skulle gå til ridning da hun er meget glad for heste men ´det har vi ikke mulighed for

øv.. slet ingen i kender i nærhed der har en hun kan få nogle små ture på?

Anmeld

31. oktober 2011

anja89

Har kigget på mange fritids interesser, men mange skal han være 6+ for at starte op på..

Og så ligger de som regl sen på eftermiddagen og på en hverdag, hvilket ikke fungere herhjemme da han ofte er gået omkuld inden kl er 18.00.

Han går til far/barn gymnastik hver lørdag formiddag - hvor mødre har forbudt adgang...

Men tænker på om han skulle prøve miniridning her i den lokale rideklub, det er hver søndag eftermiddag i 30 min. Dette skulle være en familie udflugt/hygge, da det ligger meget tæt på og noget som vi som familie skulle lave sammen.

Af bag grund dertil har han prøvet en del gange i bh at få ridetur på en af de små heste der går rundt om bh - da ejermanden ofte kommer med sadler mm og giver dem ture. Dertil har vi en svigerinde der har opstaldet heste og der har han også prøvet en shetlænder - der har været brugt som handicapridning. Han nyder det til fulde

Men tænker også da han kan styre hans pedal cykel uden støttehjul og hvis mor sidder på - kan han selv styre/give gas/bremse/dreje mm. på vores puch maxi rundt og rundt i haven. Da vi også har en lokal speedway klub, hvor der er en klasse for 3-4 årige.

Jeg har sofie som går til ridning 30 minutter hver søndag middag og det er bare lykken

Hun startede lige inden hun blev 4 år men der er muliged for at starte allerede som 3 årig

Anmeld

31. oktober 2011

Camulla skriver:

Min er 3 og går til gymnastik, er det ikke det eneste de kan gå til i den alder? Når han kan starte til fodbold, skal han det...  

tror det var på nusport.dk at man kan søge i ens kommune og omegn på tilbud til børn...

Der var kun den ene rideklub ud af 5 her i området - kommunen, der har miniridning. Og så ligger den blot 3-4 km herfra.

Anmeld

31. oktober 2011

Malthesmoar skriver:

Malthe (5år(går til karate m meget gymnastik iblandet

lyder også som en god sport...

Her skal de være samme alder som din før de kan starte...

Anmeld

31. oktober 2011

Isabeau

Min datter på 2 år går til gymnastik hver torsdag Skønt at få brændt en gang krudt af

Anmeld

31. oktober 2011

mortilflere skriver:

Alberte har gået til ridning siden hun var 1½ år , kanon for motoriken og blancen og på at styre arme og ben der nogen x har det som der er ingen bånd der binder mig

det er sandt...

Motorik fejler intet her..

Der sad han også på hest første gang, men ikke gjort så meget ud af det - før han selv er begyndt at nævne det og gerne vil prøve det noget mere.

Gymnastik har han gået til siden han var 1 år og går stadig til det, bare noget mere vildt end redskabs og sang lege.

Anmeld

31. oktober 2011

Ravnholt skriver:

Synes ridning, lyder rigtig, rigtig godt.

Men synes også speedway lyder godt, men kan i låne udstyret i klubben eller af nogen bekendte? Ellers kan det være mange penge og ligge i starten på sikkerhedsudstyr, hvis han nu ikke bliver helt glad for det. Og vi vil jo helst beskytte vores små basser så meget som muligt...

Man kan låne stort set det hele i klubben, så længe til man ved om det er noget for ham eller ej.

Lånt fra deres 'micro' side...

Maskine

Du kan starte med at leje en maskine i klubben, derefter kan man købe en ny eller brugt maskine. Rengøring, vedligeholdelse og eftersyn er vigtig, men en 50cc maskine kræver ikke den store mekanikeruddannelse. Hvis du alligevel får problemer, er der sikkert flere i klubben som vil hjælpe dig. Bare spørg.

Tøj

Kroppen skal være dækket af tætsiddende robust tøj f.eks. en god flyverdragt eller kedeldragt i stedet for en køredragt. det kan senere anbefales at købe et sæt motocross tøj, som kan fås til fornuftige priser.

Udstyr

Styrthjelm, motorbriller og handsker kan klubben stille til rådighed i den første tid.

Knæ og albuebeskytter brug evt. først dem fra rulleskøjteudstyret og vent med at investere til du er sikker på om du vil fortsætte. Rygbeskytter eller brynje anbefales hvis du fortsætter.

Fodtøj

Støvler man kan sagtens starte i et par gode vinterstøvler eller gummistøvler, når man kommer rigtigt i gang skal man dog have fat i et par støvler med tilhørende slæbesko.

Spørg i klubben før i investerer!

Anmeld

31. oktober 2011

Mi skriver:

Her går Maja på næsten 3 år ikke til noget, og det skal hun heller ikke endnu. Vi har simpelthen ikke tid, desuden er det fint at hun ikke skal noget om eftermiddagen, hun skal nok få brændt krudt nok af i børnehaven. Men mellem de store som går til spejder og taekwondo, min mand som dyrker taekwondo og mit som er bodyflow instruktør, så har vi faktisk  aktiviteter hver eftermiddag eller aften  

Ja så er der nok at se til...

Han går ikke til noget i hverdagen ud over at være i børnehave.

Ved der er gymnastik hold for 3-4 årige (ildfluerne) ligesom alle de ander aldre herude, men det er i hverdagen og det fungere bare slet ikke. Hverken for ham eller os.

Jeg har meget skiftende arbejdstider (nattevagter - sene mødetider og tidlige mødetider) I denne uge kører jeg fra 15-04, så der er det mig der afl og farmand der henter - laver mad - leger - bader og putter ham. Dertil er han alt for træt til at gå til noget efter børnehaven.

Så han går til far/barn gymnastik hver lørdag formiddag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.