Demens.. Ved indlægget er lidt underligt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Kloster

Naannaa87 skriver:

Nej jeg er ikke faglært men starter på uddannelsen til Januar.. Jeg har fået den fantastiske mulighed at være en del af personalet på hjemmet og har været det i over et halvt år jeg er med til stort set alt hvad der sker i daglig dagen

Det er et plejehjem for demente hvor de har hver deres lille bolig i det hus vi arbejder i

Lyder rigtig godt. Så har du en stor portion erfaring med den slags borgere, når du skal på uddannelse. Super

Jeg arbejder på et alm pl.hjem, hvor de demente er flettet ind blandt de andre. Men næsten alle på pl.hjemmet har en ell anden form for sygdom.

Må indrømme at sygdommen, demens, ikke interessere mig synderligt. Men de mere komplekse borgere med et strejf ag psykisk ustabilitet, virker for mig interessante

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg vil sige at netop for jeg har det inde på livet - tænker jeg ikke for alvor over om det sker for mig Man burde nok gøre det, men hvis man ser på sin egen familie, så er der ikke noget i min, der indikerer at det vil ske (ikke før jeg bliver 80 og små senil som min bedstemor - på den "gode" måde )

Jeg tror at man skal holde tankerne fra livet - ikke at være ligeglad (så er man i det forkerte fag), men holde en "distance" fra de sygdomme man arbejder med. For der er alverdens skavanker på et plejehjem, og de er netop de rigtig dårlige som bor der. Men hånden på hjertet - jeg vil hellere være meget dement og ikke vide hvad, der sker omkring mig, end jeg vil have MS/halvsidelammet mm. For så ved jeg ikke hvor syg jeg er 

Anmeld

30. oktober 2011

Na-Wi

Kloster skriver:

Lyder rigtig godt. Så har du en stor portion erfaring med den slags borgere, når du skal på uddannelse. Super

Jeg arbejder på et alm pl.hjem, hvor de demente er flettet ind blandt de andre. Men næsten alle på pl.hjemmet har en ell anden form for sygdom.

Må indrømme at sygdommen, demens, ikke interessere mig synderligt. Men de mere komplekse borgere med et strejf ag psykisk ustabilitet, virker for mig interessante

Jeg er også lykkelig over at jeg har fået den mulighed, og er glad for at personalet har taget mig ind i daglig dagen frem for måske bare at sætte mig til andre ting.. Jeg bliver behandlet som en elev selv om jeg ikke er det endnu

Nu har jeg ikke prøvet andet end demente, men jeg kunne godt tænke mig at prøve helt alm borgere der bor på plejehjem.. Jeg syntes det er et hårdt arbejde og jeg bruger meget tid på at trøste borgere der ikke ved hvorfor de bor der hvor de nu er.. Men alligevel elsker jeg jobbet og jeg ved hvad jeg vil med mit liv nu

Anmeld

30. oktober 2011

Mumto3

Kloster skriver:

Ja til en vis grænse... Kommer helt an på, hvad det er og hvordan  borgeren selv er og udvikler sig til. Vil nok sige at når demente mister deres jordforbindelse, har pårørende en stor "magt".

Det lyder da opløftende i forhold til hvad jeg oplevede da min morfar var på plejehjem.

Anmeld

30. oktober 2011

Mumto3

Naannaa87 skriver:

Ja på min arbejdsplads ville man have muligheden for at følge sådan en.. Jeg ved at tiden er presset i det daglige, men samtidig er vi der også for beboerne og beboerne er delt ud mellem det faste personale så det ikke er nye mennesker der kommer ind hver dag, og på den måde begynder personalet også kende borgerne på en anden måde end hvis det var mange forskellige der havde dem hver dag

Forstår du ?

Ja,det gør jeg. Tak for svar.

Anmeld

30. oktober 2011

Kloster

Naannaa87 skriver:

Jeg er også lykkelig over at jeg har fået den mulighed, og er glad for at personalet har taget mig ind i daglig dagen frem for måske bare at sætte mig til andre ting.. Jeg bliver behandlet som en elev selv om jeg ikke er det endnu

Nu har jeg ikke prøvet andet end demente, men jeg kunne godt tænke mig at prøve helt alm borgere der bor på plejehjem.. Jeg syntes det er et hårdt arbejde og jeg bruger meget tid på at trøste borgere der ikke ved hvorfor de bor der hvor de nu er.. Men alligevel elsker jeg jobbet og jeg ved hvad jeg vil med mit liv nu

Da jeg va ufaglært afløser, fandt jeg ogs ret hurtig ud af, hvad jeg ville med mit liv. Og jeg ville/vil mere og mere.... Er slet ikke færdig med at læse endnu. Satser på at skal læse endnu videre om 2-5 år... Og kan slet ikke vente..

Anmeld

30. oktober 2011

Kloster

Mumto3 skriver:

Det lyder da opløftende i forhold til hvad jeg oplevede da min morfar var på plejehjem.

Hver plejehjem er ikke ens.... Men pårørend ehar en stor magt...

Anmeld

30. oktober 2011

Na-Wi

Kloster skriver:

Da jeg va ufaglært afløser, fandt jeg ogs ret hurtig ud af, hvad jeg ville med mit liv. Og jeg ville/vil mere og mere.... Er slet ikke færdig med at læse endnu. Satser på at skal læse endnu videre om 2-5 år... Og kan slet ikke vente..

Hvad vil du gerne ende med at blive ?

Anmeld

30. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Uhhh ja - uddannelse Glæder mig så meget til at begynde på assistenten på tirsdag Ved godt du gerne vil mere end det, men det er første skridt på vejen for mig

Anmeld

30. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Hver plejehjem er ikke ens.... Men pårørend ehar en stor magt...

ofte FOR stor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.