Hej.
Kan sagtens følge dig, men jeg vil nu hellere gør mit til, jeg ikke bliver ramt af det, i stedet for at prøve at bibeholde minderne, når jeg bliver ramt.
Noget af det, man skal huske på, er at hjernen er som en slags muskel. Træn den.... Opsøg ny viden, brug den og udfordre hjernen. Det kan fx være som at følge med i nyhederne, tag stilling, sæt tingene på spidsen og undre dig. Du kan bruge din hjerne ved også at lave soduko, kryds og tværs ell labyrinter. Og du kan styrke hjernen ved fx at læse bøger.
Jeg arbejder også på et pl.hjem og ofte ser jeg en lighed imellem denne generation på pl.hjemmet og demens. Det er som oftest langmænd og hjemmegående koner. Den generation har ikke været nær så oplyst og udfordret hjernen som fx lærer, læger, sygeplejersker osv af den generation.
Jeg er faktisk overbevist om, at når vi i vores generation bliver mere psykisk syge end demente. Netop fordi vi bliver for oplyste. Vi bliver for presset, stressede og vi får nærmest kun brugt hjernen i stedet for at kombinere det med kropslig udfordring.
Personlig er jeg ikke så bange for at få demens, men jeg er virkelig bange for at blive psykisk syg, cancer ell sclerose.
Også er motion og frisk luft jo roden til at godt.. Halelluja 
Anmeld