Åh det er hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

JeNoVa

Det lyder lige præcis som den ene af mine tvillingepiger, og jeg har haft både læge, fysioterapeut og kiropraktor til at kigge på hende, og de siger alle, at der ikke er noget i vejen.

Desværre kan jeg heller ikke bidrage med gode råd, men jeg vil følge med på tråden her, i tilfælde af at andre kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Zibi_84

Mor010711 skriver:

Jae, lige knap. 4 mdr. den 9. november. 

Overvejer også lidt det med ørene. 

Men hun har været sådan længe. Siden hun var omkring 1  måned. Det eneste der lader til at virke, er hvis vi går rundt med hende og der sker noget. Hele tiden. Men det kan jo ikke lade sig gøre - Hele tiden

Nej lige præcis! Det er ike holdbart for hende eller jer. Og hvor er det dog frustrende har du snakket med din SP om det?

Anmeld

29. oktober 2011

Mor010711

Zibi_84 skriver:

Nej lige præcis! Det er ike holdbart for hende eller jer. Og hvor er det dog frustrende har du snakket med din SP om det?

Nej der har været lidt rod med SP fordi vi er flyttet fra en kommune til en anden, og så glemte jeg det sidst. Har I fået nogle gode råd? Eller svar?

Anmeld

29. oktober 2011

Zibi_84

JeNoVa skriver:

Det lyder lige præcis som den ene af mine tvillingepiger, og jeg har haft både læge, fysioterapeut og kiropraktor til at kigge på hende, og de siger alle, at der ikke er noget i vejen.

Desværre kan jeg heller ikke bidrage med gode råd, men jeg vil følge med på tråden her, i tilfælde af at andre kan.

Det er du velkommen til hvor gammel er din datter? Og er det blevet bedre, eller stadig det samme?

Anmeld

29. oktober 2011

Mumto3

Hmm...Det kan godt være at det intet har med sagen af gøre, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at han måske er enten et sensitivt barn (prøv at google HSP og se om nogle af de karakteristika passer på ham. Der er en gruppe herinde for forældre med børn der er HSP) eller at han måske er meget intelligent. Meget højt begavede børn er ofte meget urolige. Deres hjerne trænger til noget at arbejde med, og derfor 'skaber' de selv oplevelser ved at være urolige, hvis omgivelserne ikke selv giver dem oplevelser nok.

Men gråden om aftenen synes jeg mere lyder som overstimulering end understimulering.

Det kan også være at det slet ikke er noget af de to ting. Det er jo lidt svært at gætte, når man slet ikke kender barnet.

Men jeg kender alt til følelsen af ikke at have et 'normalt' barn. Min den første opførte sig også helt anderledes end de andre børn i mødregruppen. Det viste sig at han var HSP.

Anmeld

29. oktober 2011

Zibi_84

Mor010711 skriver:

Nej der har været lidt rod med SP fordi vi er flyttet fra en kommune til en anden, og så glemte jeg det sidst. Har I fået nogle gode råd? Eller svar?

Okay. Så ryger det i glemmebogen har faktisk ikke snakket med hende endnu. Ville faktisk ringe til hende på mandag...har i svært ved at tage ud og besøge folk, og have jeres pige med?

Anmeld

29. oktober 2011

JeNoVa

Zibi_84 skriver:

Det er du velkommen til hvor gammel er din datter? Og er det blevet bedre, eller stadig det samme?

Hun er 7,5 måneder gammel, og det har også stået på, siden hun  var helt spæd.

Jeg synes, det er blevet bedre, siden hun er begyndt at kravle, og så står hun også oprejst, så ofte hun kan. Det er ligesom om, at hun bare har travlt med at blive selvstændig, og hun har det bedre nu, hvor hun kan gøre mere selv.

Jeg har bekymret mig utrolig meget  i lang tid, men i løbet af de seneste par uger, er min bekymring blevet mindre.

Anmeld

29. oktober 2011

Mor010711

Zibi_84 skriver:

Okay. Så ryger det i glemmebogen har faktisk ikke snakket med hende endnu. Ville faktisk ringe til hende på mandag...har i svært ved at tage ud og besøge folk, og have jeres pige med?

Ja det synes jeg. Der er nogle enkelte hvor jeg føler det er okay. Altså jeg ved der er forståelse over for det. Men hos venner uden børn gør vi det ikke ret meget i. Det er ikke hyggeligt for nogen. 

Og det er også lidt hårdt for forholdet. Jeg kan ikke lade hende passe af nogen, fordi jeg ikke føler at der er nogen der kan "klare" det eller hvad man skal sige. Ikke engang et par timer. Og hun er sådan et barn der først vil sove kl. 22 om aften, og så er der ikke meget energi til kærestehygge når man også skal sørge for at hjemmet ser bare nogenlunde anstændigt ud. 

Hvordan sover jeres? For synes det er nemmere om morgenen når hun er udhvilet. Hun sover ikke særlig længe a gangen om dagen. Tænker at det måske kan være det...

Anmeld

29. oktober 2011

Zibi_84

Mumto3 skriver:

Hmm...Det kan godt være at det intet har med sagen af gøre, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at han måske er enten et sensitivt barn (prøv at google HSP og se om nogle af de karakteristika passer på ham. Der er en gruppe herinde for forældre med børn der er HSP) eller at han måske er meget intelligent. Meget højt begavede børn er ofte meget urolige. Deres hjerne trænger til noget at arbejde med, og derfor 'skaber' de selv oplevelser ved at være urolige, hvis omgivelserne ikke selv giver dem oplevelser nok.

Men gråden om aftenen synes jeg mere lyder som overstimulering end understimulering.

Det kan også være at det slet ikke er noget af de to ting. Det er jo lidt svært at gætte, når man slet ikke kender barnet.

Men jeg kender alt til følelsen af ikke at have et 'normalt' barn. Min den første opførte sig også helt anderledes end de andre børn i mødregruppen. Det viste sig at han var HSP.

Tror nu at ikke du er helt ved siden af...jeg har nemlig læst om sensitive børn, og synes det lyder meget som mit barn.. Har også godt hørt at meget "intelligente" børn kan være urolige, vidste bare ike hvorfor. Fedt med en god forklaring! Men bestemt nogle meget relevante emner du kom op med! Skal have fat på SP på mandag. Mange tak for din hjælp!

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

kan så små børn godt have AD/HD??  

det er ikke fordi jeg siger at din dreng har det.. men hvis det er de kan, så er det måske værd at få undersøgt. ellers lyder det der med at dit barn er sensitiv måske et meget godt bud.. 

håber i finder ud af hvad der er med ham.. der kan jo være mange ting. ondt i maven eller sådan noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.