fælles økonomi, hvordan gør I??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Na-Wi

Her har vi hver vores lønkonto, så har vi en fælles budget konto vi betaler til hver især, så har vi en opsparing som vi også begge indbetaler til hver måned, så har vi en fælles madkonto hvor vi begge har et mastercard til kontoen, og så har vi en opsparing til William vi begge indbetaler til..

Når vi har betalt til de forskellige konto kigger vi på hvad der er tilbage, og så snakker vi sammen om der er noget vi skal købe Så her er der ikke dine og mine penge, men vores penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

sofiell89

Da min kæreste har en del gæld med sin x-kone, og de er registreret i RKI på alt dette, har det taget os 4 år, før jeg turde lavet fælles budget.
Men vi har hver vores lønkonto, hvor vi hver især overfører et fast beløb til budgetkontoen, som så står i mit navn, da han simpelthen ikke kan styre sine penge.

På budgetkontoen betaler vi alle vores fælles regninger inkl. de lån vi har optaget sammen i mit navn. Jeg har så nogle enkelte ting på, men de løber ikke op i mere end 1200kr om året, så det registrerer han ikke, og han er også ligeglad. Bare huslejen bliver betalt.

Vi har så en boligopsparing, hvor der går et beløb ind hver måned, så vi kan købe ting til boligen, hvis vi mangler noget. Det er så rart at købe noget, gå ned i banken og afleverer bon'en, og så får du bare pengene overført fra boligopsparingen til den konto man ønsker.

hans konto overfører han så et fast beløb til sin xkone for transport af deres datter over til os.Hvad han har tilbage der, skal gå til smøger og hvad han lyster. Men smøgerne er vigtigst, for jeg nægter at betale for dem.
Min lønkonto bruger vi så til at leve for. (han arbejder 7 aftener på 14 dage), så det er som regel kun mig der handler og spiser andet end rugbrød. Men jeg kan kontrollerer hvad vi har af penge og til hvad. Så gaver osv. betaler jeg som regel, men skal vi til noget op til den 1. plejer han nu at være god til at betale hvis vi skal noget..

Så vores er fordelt (måske lidt unfair), men det fungerer for os.

Anmeld

28. oktober 2011

Plysbjørnen

Corn skriver:

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

Her går alt mit ind på budget, og manden betaler lidt til budget men resten til mad, da han er ugelønnet.

Anmeld

31. oktober 2011

Miss T

Vi har fuldt ud fælles økonomi. Vi bor i fælles hus, har to børn.

Vi har en budgetkonto hvor følgende bliver indbetalt:

Madkonto (er en konto hvor vi betaler ind så der også er til diverse - vi begge har et kontokort til denne)

Lommepenge (to dankort)  a + b

Penge til ferie (opsparing)

Børneopsparing x 2

Lønkonto

Opsparing

Vi har det samme beløb til rådighed hver måned, hver især og sammen, det kører så godt for os.

Anmeld

31. oktober 2011

2babygirls

Corn skriver:

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

Herhjemme går alle pengene ind på budget kontoen... Så er vi lidt kontrol agtige så vi har en bilkonto, gavekonto, tant og fjas konto og så hver vores lommepenge.

Anmeld

31. oktober 2011

lilledittemor

saa fortael fortael...

Herhjemme bliver alle penge samlet på en konto og så fordelt ud til ALLE de forskellige udgifter, opsparinger osv.

De penge der så er tilbage når alt er betalt, dem deler vi liger over, som vi så får i lommepenge - dem kan vi gøre lige hvad vi vil med..

Så vi har både Vores penge + dine penge og mine penge.

Anmeld

31. oktober 2011

Nessie

Vi har mange konti

Lønnen går ind på en fælles konto, som vi begge har dankort til.

Fra den bliver der så trukket til forsellige konti:

-Budget
-Opsparing
-Gaver
-Transport
-Børneopsparing
-Pensioner x 2
-Lommepenge x 2
-Behandling (jeg har piskesmæld og det er dyrt at gå til massage  hver uge)
-Ferie
-Til barnedåb/bryllup/konfirmation/runde fødselsdage.

Det skal lige siges at det ikke nødvendigvis er hver måned der bliver sat penge ind på ferie-, gave- og festkontiene, det er lidt efter hvad der er råd til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.