Da min kæreste har en del gæld med sin x-kone, og de er registreret i RKI på alt dette, har det taget os 4 år, før jeg turde lavet fælles budget.
Men vi har hver vores lønkonto, hvor vi hver især overfører et fast beløb til budgetkontoen, som så står i mit navn, da han simpelthen ikke kan styre sine penge. 
På budgetkontoen betaler vi alle vores fælles regninger inkl. de lån vi har optaget sammen i mit navn. Jeg har så nogle enkelte ting på, men de løber ikke op i mere end 1200kr om året, så det registrerer han ikke, og han er også ligeglad. Bare huslejen bliver betalt.
Vi har så en boligopsparing, hvor der går et beløb ind hver måned, så vi kan købe ting til boligen, hvis vi mangler noget. Det er så rart at købe noget, gå ned i banken og afleverer bon'en, og så får du bare pengene overført fra boligopsparingen til den konto man ønsker.
På hans konto overfører han så et fast beløb til sin xkone for transport af deres datter over til os.Hvad han har tilbage der, skal gå til smøger og hvad han lyster. Men smøgerne er vigtigst, for jeg nægter at betale for dem. 
Min lønkonto bruger vi så til at leve for. (han arbejder 7 aftener på 14 dage), så det er som regel kun mig der handler og spiser andet end rugbrød. Men jeg kan kontrollerer hvad vi har af penge og til hvad. Så gaver osv. betaler jeg som regel, men skal vi til noget op til den 1. plejer han nu at være god til at betale hvis vi skal noget..
Så vores er fordelt (måske lidt unfair), men det fungerer for os. 

Anmeld