fælles økonomi, hvordan gør I??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

K&S

JeNoVa skriver:

Vi har også én konto til deling, og vi skæver ikke til, at vores personlige indtægter og udgifter ikke er de samme.

Først på måneden betaler vi alle regninger, og så har vi ellers et hævekort hver til den samme konto. Vi handler begge ind og køber ellers, hvad vi har brug for.

Vi har ikke penge til at købe særlig meget til os selv, og for det meste snakker vi om det først, hvis vi for eksempel har brug for et par nye sko eller lidt tøj.

Denne løsning giver frihed under ansvar, for vi er begge på røven sidst på måneden, hvis den ene har brugt for meget. Men på mirakuløs vis, klarer vi altid skærene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

FruStolpe

Corn skriver:

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

Her har vi 3 konti. Hver sin NEM konto og en budget. Vi overføre begge et beløb til budgettet hver d.1 og så flytter min mand resten af hans penge over på min konto.

Dvs at vi kun bruger fra min konto til dagligdags ting. Så ikke noget med lommepenge eller den slags. Vi har det der står på kontoen og det bruger vi bare af

Carina

Anmeld

27. oktober 2011

Mamalou

Vi har hver vores lønkonto og overfører begge penge til en fælles budget konto (beløbet svarer til vores individuelle faste udgifter). Derudover overfører vi 3000 kr hver til en fælles forbrugskonto, hvor børnefamilie ydelserne også går ind. Fra denne konto betales mad, tøj til vores søn og fornøjelser osv. De penge vi har til overst fra lønnen har vi til os selv. Vores økonomi er dog ikke så opdelt, at vi ikke hjælper hinanden i snævre tider

Anmeld

27. oktober 2011

Københavnermor

Vi har bare én fælleskonto hvor alt går ind på. Min mand får penge ind løbende da han er selvstændig og min løn går ind den 1. i måneden.

Jeg skænker det ikke en tanke, min mand betaler regninger osv. fra vores konto og står for alt det økonomiske. Han tjener MEGET mere end mig, men det er ikke noget vi nogensinde taler om. Vi er gift og ALT er fælles.. 

Jeg får afvide hvis kontoen er lidt slunken en periode at jeg skal holde igen med dankortet også gør jeg det. 

Vi taler altid først sammen inden køb af ting over ca. 500 kr.

/MedRogn

Anmeld

27. oktober 2011

lycly

Vi har en fælles lønkonto hvorfra vi hver måned overfører penge til en fælles budgetkonto hvorfra alle  vores regninger bliver trukket. Og så har vi bare begge to et dankort til lønkontoen

Anmeld

27. oktober 2011

Misser1989

Vi har helt fælles konto.. Vores løn går ind på samme konto, hvor der så bliver trukket til diverse kontoer.. Vi har Mange

-Budget

-Madkonto

-Gavekonto

-Tøjkonto

-Børneopsparing

-Opsparing

Og det der så er tilbage på lønkontoen, bliver brugt på benzin, byture, rep. af bil osv.

Jeg ELSKER alle mine kontoer Syns det er dejligt at det hele er delt op, så jeg ved hvor mange penge jeg har til hvad..

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

Corn skriver:

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

manden betaler sine regninger og sine gæld.. og så betaler jeg for alt andet hele måneden..

Anmeld

28. oktober 2011

MLT

Vi har også fællesøkonomi. Vi har en fælleskonto, som alle vores indtægter kommer ind på. Vi overfører et beløb til en budget konto hver måned til faste udgifter, og det der så er tilbage, er hvad vi må bruge i dagligdagen

Anmeld

28. oktober 2011

Peanut

Vi har hver sin lønkonto og fælles budget konto. 

Vi overfører hver især til budgetkontoen. Han overfører mere til den, da han har flere lån, fra før vi fandt sammen.

Budgetkontoen bliver brugt til de faste regninger + banklån mm.

Dét der er tilbage på hver vores konto, når der er overført til budgetten, er det vi har til mad, benzin og lidt fornøjelse.

Vi hæver 500 kr hver mandag, som er til mad resten af ugen.

Men mangler den ene penge, og den anden har på kontoen, overfører vi bare frem og tilbage - så vi kunne i princippet godt have fælles lønkonto.

Derudover overfører han også penge til sin opsparing (som han bruger på fornøjelse til sig selv, og nogle gange os begge. Denne opsparing kunne også bruges til en ferie til os begge en dag)

Jeg har det fint med at han overfører til sin opsparing, da han tjener næsten dobbelt så meget som mig (jeg er under uddannelse).

Anmeld

28. oktober 2011

TaAsJu

Vi har også fællesøkonomi..

Vi har børneopsparinger

vores opsparing.

budget

og en fælles løn konto.

Alt går ind på lønkontoen og bliver fordelt der fra. Min mand tjener n0oget mere end mig men ikke noget vi snakker om. vi snakker om store ting der bliver købt.. Vi dog kun et visa kort. hvilket funger ganske fint for os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.