fælles økonomi, hvordan gør I??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.166 visninger
26 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

Corn

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

morethanperfect

Corn skriver:

manden og jeg har faellesoekonomi paa den maade at vi faar hver sin loen og indbetaler begge et beloeb til budgetkonto og resten administrere vi selv, han handler dagligvarer og jeg soerger for unger har hvad de mangler...

idag snakker vi saa penge mellem kolleger og en fortaeller at de har en faelleskonto og saa faar de begge et beloeb ala lommepenge, og indkob, toej, ting til unger osv tages fea faelleskontoen... den ordning synes jeg var en god ide herhjemme, men ville hoere om der var andre gode ideer omkring faellesoekonomi...

saa fortael fortael...

Ikke herfra .. Vi gør ligesom jer

Anmeld

27. oktober 2011

trunte89

Herhjemme går vores begge penge ind på samme konto, og så har vi self en budget konto ved siden af. Men ellers har vi kun en konto. Så alt er fælles herhjemme.

Anmeld

27. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Herhjemme har vi "fællesøkonomi" også.. Eller det vil så sige - vi har faktisk en konto hver. Og vi har heller ikke samme bank, men det er fordi hans bank er skide dum og at han er registreret i RKI.

Vi gør sådan her:

Budgettet er i mit navn m. vores fællesregninger. Hver måned hæver han så sine penge og sætter dem ind på min konto. Så hans konto står faktisk tom hver måned  (Mor her har styr på pengene )

Så overfører jeg 2500 til vores Madkonto, som også står i mit navn men maden er jo selvfølgelig til os begge

Når så alle regninger er betalt så ser vi hvad der er tilbage. Er der meget, så deler vi det op. Er der lidt, så bruger vi dem på hvad vi mangler i hjemmet fx. ny lampe osv.

Anmeld

27. oktober 2011

Fam. Madsen

trunte89 skriver:

Herhjemme går vores begge penge ind på samme konto, og så har vi self en budget konto ved siden af. Men ellers har vi kun en konto. Så alt er fælles herhjemme.

sådan er det også her hjemme  

Anmeld

27. oktober 2011

Valle81

Her går alt ind på budgetkonto, så får jeg overført x antal kroner hver måned og jeg står for indkøb af alt, min mand får også et lille beløb så han kan købe en liter mælk eller sådan med hjem.

Vi har en stram økonomi i tiden så der bliver styret med hård hånd

Vi deler alt lige, hans penge er mine osv

Anmeld

27. oktober 2011

JeNoVa

Vi har også én konto til deling, og vi skæver ikke til, at vores personlige indtægter og udgifter ikke er de samme.

Først på måneden betaler vi alle regninger, og så har vi ellers et hævekort hver til den samme konto. Vi handler begge ind og køber ellers, hvad vi har brug for.

Vi har ikke penge til at købe særlig meget til os selv, og for det meste snakker vi om det først, hvis vi for eksempel har brug for et par nye sko eller lidt tøj.

Denne løsning giver frihed under ansvar, for vi er begge på røven sidst på måneden, hvis den ene har brugt for meget. Men på mirakuløs vis, klarer vi altid skærene.

Anmeld

27. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

Vi har helt fælles økonomi, forstået på den måde, at vi har en konto hver hvor hver vores løn går ind, alle mine penge bruges til regninger o.l. og hans penge bruges på alt andet.. Altså vi sidder ikke og tænker over, åh nej jeg for jo flere penge end hende, det er snyd eller noget.. Vi bruger alle pengene sammen uden opdeling på nogen måde.. Og er der noget jeg eller han gerne vil have så snakker vi om det og det er ok.. Er der eksempel noget dyrt en af os vil have kan vi eks aftale, jeg køber det, du køber det..

Men ingen opdeling der giver forvirring på nogen måde.. Og grunden til det er min konto der bruges til regninger, er bare fordi det ca løber op med min løn hver måned og jeg har netbank så det er nemt gjort..

Jeg synes det er underligt med dem der siger, jeg tjener mere end dig og vil ikke dele, synd du ikke har råd til det og det?

- Malene&Maja

Anmeld

27. oktober 2011

Hansen97

Jvi har hver vores konto og så en budget konto. Han betaler budget kontoen. Jeg betaler alt Derudover... Diesel, institution, mad, tøj osv...

Anmeld

27. oktober 2011

K&S

Corn skriver:

saa fortael fortael...

Herhjemme har vi fælles lønkonto, hvorfra der bliver hævet penge til:

* Budgetkonto (inkl. benzin) - jeg overfører penge herfra til lønkontoen, når der er blevet tanket

* Madkonto  

* Opsparingskonto

Det resterende beløb på lønkontoen bruges til tøj, sko, fornøjelse m.m.

Vi har hver især et visakort til lønkontoen & et "alm" dankort til madkontoen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.