Idræt på stx

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

det har du fuldstændig ret i...god afslapning når man har brugt sin krop godt

Jeps =) Og velfortjent! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

M (:

tænker på at søge optagelse til stx næste år..og til dette har jeg et (lidt dumt) spørgsmål..hvad laver man til idræt på STX?..jeg har hørt at man eventuelt også skal lave opgaver om idræt..

Man laver almindelige ting som håndbold, fodbold, hockey, basket, atletik, ultimate, rugby, rundbold osv.

Den opgave man laver (på c-niveau) er et individuelt træningsprogram, hvor du vælger en eller anden form for sport, som du så udøver i 8 uger, og skriver en opgave om resultatet. Ikke spor slemt! Derudover skal man lave ca. én times opvarmning en gang..

Man har 150 timer fordelt over tre år, dvs. ca. én time om ugen - og mener endda, at nogle få af dem er teori (:

Vil ikke råde dig til at vælge STX fra bare fordi du ikke vil have idræt - bedømmelsen/karakteren gives i høj grad uf af interesse og forbedring, altså får man ikke automatisk gode karakterer, fordi man er en sportsidiot, eller omvent dårligekarakterer, fordi man ingen kondi har.. Det handler om at VILLE det.. 

Held og lykke med det!

Anmeld

27. oktober 2011

Dinna88

M (: skriver:

Man laver almindelige ting som håndbold, fodbold, hockey, basket, atletik, ultimate, rugby, rundbold osv.

Den opgave man laver (på c-niveau) er et individuelt træningsprogram, hvor du vælger en eller anden form for sport, som du så udøver i 8 uger, og skriver en opgave om resultatet. Ikke spor slemt! Derudover skal man lave ca. én times opvarmning en gang..

Man har 150 timer fordelt over tre år, dvs. ca. én time om ugen - og mener endda, at nogle få af dem er teori (:

Vil ikke råde dig til at vælge STX fra bare fordi du ikke vil have idræt - bedømmelsen/karakteren gives i høj grad uf af interesse og forbedring, altså får man ikke automatisk gode karakterer, fordi man er en sportsidiot, eller omvent dårligekarakterer, fordi man ingen kondi har.. Det handler om at VILLE det.. 

Held og lykke med det!

Og det "bedste" ved træningsprogrammet er jo, at man ikke behøver at lave noget fysisk Det er bare opbygningen, målsætningen og teorien der tæller. Jeg lavede ikke en starttest fordi jeg var skadet, så jeg kunne derfor ikke lave et resultat til sidst. Og jeg lavede ikke noget af det i mit træningsprogram, men skrev hvorfor jeg havde valgt opgraderingerne som jeg havde gjort, og hvad resultatet ville blive. Og det var tilstrækkeligt

Anmeld

27. oktober 2011

Dinna88

hov, jeg glemte noget.. Karakteren i idræt er desuden en "her og nu"-karakter. I 3.g får du ikke karakter for hvad du har præsteret hele året, men hvad du laver her og nu Så det er en klar fordel. Jeg lavede ikke en dyt før de sidste 6 mdr af 3.g og fik alligevel 7 (ja, jeg hadede det fag!) 

Anmeld

27. oktober 2011

M (:

Dinna88 skriver:

Og det "bedste" ved træningsprogrammet er jo, at man ikke behøver at lave noget fysisk Det er bare opbygningen, målsætningen og teorien der tæller. Jeg lavede ikke en starttest fordi jeg var skadet, så jeg kunne derfor ikke lave et resultat til sidst. Og jeg lavede ikke noget af det i mit træningsprogram, men skrev hvorfor jeg havde valgt opgraderingerne som jeg havde gjort, og hvad resultatet ville blive. Og det var tilstrækkeligt

Haha, og har du ikke forbedret dig en sk*d ved forsøgets ende, har det alligvel ikke nogen indflydelse på karakteren, hvis bare det teoretiske fundament er i orden

Anmeld

27. oktober 2011

Dinna88

Haha, og har du ikke forbedret dig en sk*d ved forsøgets ende, har det alligvel ikke nogen indflydelse på karakteren, hvis bare det teoretiske fundament er i orden

Neeemlig - gymnasiet er altså bare nemt Jeg anede INTET om styrketræningsteori da jeg begyndte, men google var min ven. Jeg lavede det bedste teoriafsnit af os der havde om styrke - bedre end dem der gik meget op i træning  Det var ret latterligt.

Anmeld

27. oktober 2011

M (:

Dinna88 skriver:

Neeemlig - gymnasiet er altså bare nemt Jeg anede INTET om styrketræningsteori da jeg begyndte, men google var min ven. Jeg lavede det bedste teoriafsnit af os der havde om styrke - bedre end dem der gik meget op i træning  Det var ret latterligt.

Haha, snedigt

Jeg havde samtidig biologi på A-niveau, så jeg kunne jo bare genbruge opgaverne fra idrætsfysiologi, da vi ikke havde samme lærer

Anmeld

27. oktober 2011

Dinna88

Haha, snedigt

Jeg havde samtidig biologi på A-niveau, så jeg kunne jo bare genbruge opgaverne fra idrætsfysiologi, da vi ikke havde samme lærer

Det er da endnu mere snedigt!  

Anmeld

27. oktober 2011

christina92

Anonym skriver:

det kunne være det bedste der ville ske..at timerne lå til sidst, og dermed kunne man tage hjem og gå i bad..

sådan er det altid..der er altid nogen der har gået til håndbold og andre sportgrene før i tiden..og så er de bedre end os andre..det kan jeg sagtens leve med

men du har helt ret i det du skriver

Håber du finder frem til det som føles rigtigt for sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.