Vuggestue i en alder af 7 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Jonatansmor

170811 skriver:

Okay - jeg ringer til kommunen! God ide

Den skole der ligger her i byen er en af dks dårligste skoler, så jeg vil ikke have han skal gå der. Så derfor kommer han ikke til at følges med dem fra vuggestue eller dagpleje alligevel. Vi sender ham på privatskole, han er allerede skrevet op, og den beslutning er taget

Rart at vide det med ventetiderne.

Jeg sidder og er i tvivl om hvilken dato jeg skal skrive mht pasningsgaranti. Hvis jeg nu skriver 1. marts, og jeg så alligevel har bestemt mig for at gå hjemme til august - kan jeg så rykke pasnings garanti datoen?

Kan genkende problemet med folkeskolen, her er samme valg truffet - medmindre de opper sig gevaldigt i de næste 5 år er min dreng ikke en del af den danske offentlige folkeskole.

Men aner ikke med den garanti - men det vil de fortælle dig når du ringer derned lige om lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Zibi_84

170811 skriver:

En lettelse at høre at jeg ikke er den eneste. Har du ikke mange tanker omkring det med at aflevere ham så tidligt?

Jo det kan du lige tro jeg har/ havde! Jeg har faktisk grædt en del over det... Men efter jeg har snakket med bla. En del herinde, vuggestuen og andre mødre, så er det gået op for mig, at det ikke kan være anderledes! Og har tvunget mig selv til at accepterer at vores situation er som den er... I øvrigt tror jeg nu de har godt af at komme i vuggestue tidligt. Det er i hvertfald min erfaring fra min bekendsskabs kreds, og min familie fuld af pædagoger;-) du er en fantastisk mor...bare det at du har bekymringer og tanker omkring dit barns velbefinde, taler for sig selv:-) de bedste moderlige tanker fra mig;-)

Anmeld

26. oktober 2011

Ciss

Mine egne har være ca 11 mndr før de begyndte i VS, så jeg har ingen erfaring med de mindre.

Men jeg ved, at der her i sommer begyndte en på min søns afdeling, som bare var 6 mndr. (Ung mor alene med barnet, så hun skulle begynde på gymnasiet igen i august).

Så vidt jeg ved, gik det fint. (Nu ligger skolen lige ved, så moren kom i VS ved frokosttid for amning og hygge). Pædagogerne var meget optaget af den lille pige på forhånd - det var jo lidt specielt for dem også. Og da hun først begyndte var der i hvert fald ikke mangel på opmærksomhed og omsorg omkring hende. Nu er hun meget hjemmevant der og bliver glad, når hun møder de andre børn om morgenen. Hun er vel ca 9 mndr nu.

Nogen trives med at gå hjemme, andre ikke. Hvis du mistrives med sådan, som ting er nu, så er der vel nogen ting, der må ændres. Er der evn andre ting du kan ændre på? Ikke have hundene i stuen i denne periode f eks eller noget tilsvarende, så du slipper at bruge absolut al fritid til rengøring?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.