Hej piger!
Hvornår kan de små bebser tidligst komme i vuggestue?
Jeg havde planlagt at skulle gå hjemme til august 2012. Fødte i august i år. MEN! Jeg har gået hjemme siden 2. marts 2011. Så snart 8 mdr. Og selvom jeg nu har min dejlige dreng herhjemme, er jeg ærlig talt ved at rådne op af kedsomhed. Og det gør mig ked af det. Er trist, har ingen energi, og såååå rastløs.
Vi har to store hunde som sviner meget, så hver formiddag når sønnen sover gør jeg rent. Det tager som regel 2 timer, så jeg når lige at blive færdig, og sommetider også at spise, før han vågner. Vi plejer at starte hans formiddagslur med en gåtur. Resten af dagen er han vågen 2 timer, sover en halv, vågen 2 timer, sover en halv. osv.
Så som i nok kan læse har jeg INTET tid til mig selv. Det eneste mit liv handler om er baby og rengøring.
Jeg føler at min hjerne er skrumpet ind til en rosin, jeg føler mig så understimuleret! Jeg ville så gerne igang med at læse, og overvejer nu at starte op på vinterstudie her til februar. Det vil så betyde at min søn skal i vuggestue når han er cirka 7 mdr. er det meget dårligt for ham?
Jeg kan starte mit studie med hjemme studie, sådan at jeg er hjemme hele tiden og han ikke skal være i vuggestue for længe af gangen.
Ved godt folk siger man skal nyde det og jeg vil fortryde også videre. Men det tror jeg altså ikke. Jeg har det ikke godt med mig selv mere.
Prøver at lave ting i hverdagen. Vi går til babysvømning 2 gange om ugen, og besøger familie så meget vi overhoved kan. Jeg har desværre ikke så mange veninder tilbage, da de ikke helt er babyklar.
Ååårh!!!!!!!!! Er jeg en dårlig mor fordi jeg ikke elsker at rende rundt herhjemme? 
Der er intet galt med dig. Der er bare så mange ting ingen fortæller en når man er gravid. Der er en tendens til at folk kun fortæller alle de positive ting videre således at graviditet og barsel kommer til at stå i et langt rosenrødt skær og man tænker: "er jeg den eneste som ikke syntes det var fedt at brække mig i 9 mdr og som gerne bare vil lidt væk hjemmefra?"
Det betyder ikke at vi er dårlige mødre. Det betyder bare at de andre har fortrængt/holdt kæft med at de havde det ligesådan
Vi elsker jo vores børn og de er det bedste vi har alligevel 
Nogle nyder at gå hjemme (jeg er selv hjemmegående) og andre gør ikke. Min datter kom dp da hun var knap 8 mdr og det er godt for hende. Jeg kan se at hun virkelig trives med det og jeg får tid til at komme til kræfter (er kronisk smertepatient) og til mig selv og huset osv. Min datter er også kun afsted på langt under fuld tid og med en ugentlig fridag og det tror jeg nok er vigtigt. At de ikke skal afsted på fuld knald, især ikke når de er så små. Men sådan som jeg læser dit indlæg så vil der jo heller ikke være tale om fuld tid fra start.
I øvrigt tænker jeg lidt på om du ikke kan lade det der rengøring være en gang imellem så du kan få de to timer til dig selv, fx bare en gang om ugen?
Jeg føler lidt med dig, for mange af mine veninder faldt også fra fordi de ikke er babyklar