Vuggestue i en alder af 7 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Benjamins'mor

Loven siger tidligst 5 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Tona

Hej piger!

Hvornår kan de små bebser tidligst komme i vuggestue?

Jeg havde planlagt at skulle gå hjemme til august 2012. Fødte i august i år. MEN! Jeg har gået hjemme siden 2. marts 2011. Så snart 8 mdr. Og selvom jeg nu har min dejlige dreng herhjemme, er jeg ærlig talt ved at rådne op af kedsomhed. Og det gør mig ked af det. Er trist, har ingen energi, og såååå rastløs.

Vi har to store hunde som sviner meget, så hver formiddag når sønnen sover gør jeg rent. Det tager som regel 2 timer, så jeg når lige at blive færdig, og sommetider også at spise, før han vågner. Vi plejer at starte hans formiddagslur med en gåtur. Resten af dagen er han vågen 2 timer, sover en halv, vågen 2 timer, sover en halv. osv.

Så som i nok kan læse har jeg INTET tid til mig selv. Det eneste mit liv handler om er baby og rengøring.

Jeg føler at min hjerne er skrumpet ind til en rosin, jeg føler mig så understimuleret! Jeg ville så gerne igang med at læse, og overvejer nu at starte op på vinterstudie her til februar. Det vil så betyde at min søn skal i vuggestue når han er cirka 7 mdr. er det meget dårligt for ham?

Jeg kan starte mit studie med hjemme studie, sådan at jeg er hjemme hele tiden og han ikke skal være i vuggestue for længe af gangen.

Ved godt folk siger man skal nyde det og jeg vil fortryde også videre. Men det tror jeg altså ikke. Jeg har det ikke godt med mig selv mere.

Prøver at lave ting i hverdagen. Vi går til babysvømning 2 gange om ugen, og besøger familie så meget vi overhoved kan. Jeg har desværre ikke så mange veninder tilbage, da de ikke helt er babyklar.

Ååårh!!!!!!!!! Er jeg en dårlig mor fordi jeg ikke elsker at rende rundt herhjemme?

Der er intet galt med dig. Der er bare så mange ting ingen fortæller en når man er gravid. Der er en tendens til at folk kun fortæller alle de positive ting videre således at graviditet og barsel kommer til at stå i et langt rosenrødt skær og man tænker: "er jeg den eneste som ikke syntes det var fedt at brække mig i 9 mdr og som gerne bare vil lidt væk hjemmefra?"

Det betyder ikke at vi er dårlige mødre. Det betyder bare at de andre har fortrængt/holdt kæft med at de havde det ligesådan  Vi elsker jo vores børn og de er det bedste vi har alligevel

Nogle nyder at gå hjemme (jeg er selv hjemmegående) og andre gør ikke. Min datter kom dp da hun var knap 8 mdr og det er godt for hende. Jeg kan se at hun virkelig trives med det og jeg får tid til at komme til kræfter (er kronisk smertepatient) og til mig selv og huset osv. Min datter er også kun afsted på langt under fuld tid og med en ugentlig fridag og det tror jeg nok er vigtigt. At de ikke skal afsted på fuld knald, især ikke når de er så små. Men sådan som jeg læser dit indlæg så vil der jo heller ikke være tale om fuld tid fra start.

I øvrigt tænker jeg lidt på om du ikke kan lade det der rengøring være en gang imellem så du kan få de to timer til dig selv, fx bare en gang om ugen?

Jeg føler lidt med dig, for mange af mine veninder faldt også fra fordi de ikke er babyklar 

Anmeld

26. oktober 2011

Tona

benjamins'mor skriver:

Loven siger tidligst 5 mdr.

Med mindre mor er kronisk syg...så kan grænsen sænkes

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

170811 skriver:

Jeg har selv arbejdet i en vuggestue+børnehave, og jeg synes at det var et super godt sted! Men desværre kan min søn ikke blive skrevet op der, da det ikke er i vores bobælskommune. Men jeg aner jo ikke om det er godt alle steder! Kan sagtens forstå det du skriver, for jeg har selv tankerne i baghovedet jo. Men hælder nu alligevel mest til vuggestue. IDAG ihvert fald. Imorgen har jeg sikkert ombestemt mig!

Vidste dog ikke at man får et møde - det er da altid noget! Der er kun 3 vuggustuer her i den by jeg bor i. Der er selvf mange flere i kommunen, men desværre meget få i byen.

Under dagpleje står der bare "den kommunale dagpleje", så der kan jeg vel ikke vide om han vil komme i en dagpleje her hvor jeg bor, eller i den anden ende af kommunen? Eller hvad?

I vores kommune er det opdelt i distrikter, så du ikke kommer til at fare rundt efter dine unger. Så jeg vil da gå ud fra at det er sådan alle steder - uden jeg overhovedet ved det. Fordelen, blev vi informeret, var at de så også ville ramme de samme børnehaver, skoler osv - pissesmart!

Ring dog ned og hør din kommune ad? De kan også svare dig på ventetider, hvor mange der står på venteliste, hvor mange vuggestuer der er i dit område og det samme med antallet af dagplejere

Anmeld

26. oktober 2011

Mi

Jeg var også ved at blive vanvittig da jeg havde gået på barsel med tvillingerne i 8-9 måneder, så du er bestemt ikke den eneste. Her anden gang kunne jeg slet ikke overskue at skulle i arbejde igen, og nu er jeg hjemmegående husmor, så man kan ændre sig med årene  Ikke at det ene er bedre end det andet

Din søn tager ikke direkte skade af det, nej. Jeg er af den holdning, at børnene har bedst af at være hjemme ved mor eller far så længe som muligt, men det betyder ikke at du gør din søn ondt ved at lade ham starte. Men besøg da vuggestuen og få en snak med dem om deres erfaringer med at børn er startet så tidlig.

Anmeld

26. oktober 2011

170811

Amandas-mor skriver:

Der er intet galt med dig. Der er bare så mange ting ingen fortæller en når man er gravid. Der er en tendens til at folk kun fortæller alle de positive ting videre således at graviditet og barsel kommer til at stå i et langt rosenrødt skær og man tænker: "er jeg den eneste som ikke syntes det var fedt at brække mig i 9 mdr og som gerne bare vil lidt væk hjemmefra?"

Det betyder ikke at vi er dårlige mødre. Det betyder bare at de andre har fortrængt/holdt kæft med at de havde det ligesådan  Vi elsker jo vores børn og de er det bedste vi har alligevel

Nogle nyder at gå hjemme (jeg er selv hjemmegående) og andre gør ikke. Min datter kom dp da hun var knap 8 mdr og det er godt for hende. Jeg kan se at hun virkelig trives med det og jeg får tid til at komme til kræfter (er kronisk smertepatient) og til mig selv og huset osv. Min datter er også kun afsted på langt under fuld tid og med en ugentlig fridag og det tror jeg nok er vigtigt. At de ikke skal afsted på fuld knald, især ikke når de er så små. Men sådan som jeg læser dit indlæg så vil der jo heller ikke være tale om fuld tid fra start.

I øvrigt tænker jeg lidt på om du ikke kan lade det der rengøring være en gang imellem så du kan få de to timer til dig selv, fx bare en gang om ugen?

Jeg føler lidt med dig, for mange af mine veninder faldt også fra fordi de ikke er babyklar 

Hvis han skal starte her i marts bliver det bestemt ikke på fuldtid!

Jeg har heller ingen skrupler med at være væk fra min søn, og det er der også mange som bebrejder mig. Min svigermor gik hjemme med min kæreste til han var 2 år! Så hun synes jeg er helt galt på den, hun synes også det er uansvarligt at han her om 2 uger skal passes ude, fordi mig og min kæreste skal fejre vores fødselsdag og sådan. (hun siger det ikke højt, men jeg kan høre det mellem linierne)

Så derfor tænker jeg at jeg måske er helt gak i hoved?

Det der med rengøringen - jeg prøver, men jeg kan simpelthen ikke slappe af hvis der er hundehår på gulvet og hundepoter osv. Og hvis her ikke er rent føler jeg ikke at jeg kan ligge nogen steder på gulvet og lege med min søn! Jeg synes ikke han skal ligge og rode rundt i hundehår. Og nogen dage nøjes jeg med at støvsuge, men så når jeg skal sidde og slappe af så sidder jeg bare og STIRRE på gulvet hvis der er hundepoter, og til sidst bliver jeg bare nød til at vaske gulvet. Jeg har ALDRIG været fanatisk med rengøring, det er først efter lillemanden er kommet. Synes jo ikke han skal leve i skidt.

Hans babyværelse er færdig snart, og der får vi sat hundegitter op, så hundene aldrigk an komme derind, så kan jeg ligge derinde og lege med ham, så måske hjælper det lidt på mit rengørings hoved. Men er ikke sikker.

Anmeld

26. oktober 2011

Benjamins'mor

Amandas-mor skriver:

Med mindre mor er kronisk syg...så kan grænsen sænkes

Ja okay, det ved jeg så ikke noget om.
Ved bare at generelt er loven tidligst 5 mdr.

Anmeld

26. oktober 2011

170811

Jonatansmor skriver:

I vores kommune er det opdelt i distrikter, så du ikke kommer til at fare rundt efter dine unger. Så jeg vil da gå ud fra at det er sådan alle steder - uden jeg overhovedet ved det. Fordelen, blev vi informeret, var at de så også ville ramme de samme børnehaver, skoler osv - pissesmart!

Ring dog ned og hør din kommune ad? De kan også svare dig på ventetider, hvor mange der står på venteliste, hvor mange vuggestuer der er i dit område og det samme med antallet af dagplejere

Okay - jeg ringer til kommunen! God ide

Den skole der ligger her i byen er en af dks dårligste skoler, så jeg vil ikke have han skal gå der. Så derfor kommer han ikke til at følges med dem fra vuggestue eller dagpleje alligevel. Vi sender ham på privatskole, han er allerede skrevet op, og den beslutning er taget

Rart at vide det med ventetiderne.

Jeg sidder og er i tvivl om hvilken dato jeg skal skrive mht pasningsgaranti. Hvis jeg nu skriver 1. marts, og jeg så alligevel har bestemt mig for at gå hjemme til august - kan jeg så rykke pasnings garanti datoen?

Anmeld

26. oktober 2011

Levi&LilysMor

Nej du er ikke en dårlig mor bare fordi du er begyndt at kede dig derhjemme.. det er logisk hvis du plejede at lave en masse, og ja det er jo det samme som sker hver dag når man går hjemme med bebs. Kan sige min søn når han bliver 8 mdr skal han starte i dagpleje for jeg skal også blive færdig med de sidste 4 mdr af mit studie næste år, så nej synes ikke 7 mdr er slemt  

Anmeld

26. oktober 2011

170811

benjamins'mor skriver:

Ja okay, det ved jeg så ikke noget om.
Ved bare at generelt er loven tidligst 5 mdr.

En ting er hvad loven siger, noget andet hvad der er bedst for min lille guldklump

det er så svært synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.