Hånd/fodaftryk i trylledej????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Nemesis

Løkkemor skriver:

Jeg har lavet i både trylledej og gips. Den i gips blev ikke så god - lidt for uskarpt og snasket.

Den i trylledej lavede jeg ved at trykke hånden ned i dejen - bage den (afkøle), smøre med lidt vaseline - for at den slipper - og så hælde gips i. Så får man en hånd, der går udad. Den havde fine aftryk, linier mv.

Eneste minus er at den er lidt tynd, fordi trylledejen hævede lidt, da den blev bagt.

Du kan ikke lave aftrykket uden at bage først, da dejen og gipsen ligesom flyder lidt sammen.

Så det kan altså godt lade sig gøre uden at købe en halvdyr færdig pakke.

jeg har aldrig bagt mit trylledej før jeg hældte gips i, og jeg har fået fine linjer og ingen udflydning-

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Løkkemor

GitteC78 skriver:

Okay. Hvor længe bagte du den? Hvad lavede du den i?

Ja synes og det er så dyrt de der gips pakker man kan købe og så mislykkes det. Så nu skal jeg prøve noget andet

Jeg bagte den bare på bagepapir og så lavede jeg en slags form udenom og lidt højere end trylledejen af stanniol. Deri hældte jeg gips ( købt i den lokale hobbyforretning til ca 20 kr) og lod det tørre.

Det kan godt være man kan lave aftrykket i ubagt trylledej, men det virkede ikke for mig.

Det der med at dejen hæver i ovenen er vist noget med opskrift, temperatur/ varmluft i ovenen... tror jeg. Jeg har en fra dagplejen der er helt flad. Så det kan lade sig gøre.

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

LouiseVous skriver:

Jeg brugte ler. Det der ler som man bruger til juledekorationer
Det duer i hvert fald.

hvordan gør du det?

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

benjamins'mor skriver:

Du kan også få en fin pakke gips i Tiger til 10 kr, nem hurtigt tørrende og nem og forståelig brugsanvisning.

Tak for tippet

Anmeld

27. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

MelikkazMoar skriver:

hvordan gør du det?

maserede leren rigtig blød, og trykkede den så flad, hvor efter jeg trykkede det jeg vil ha aftryk af, ned i det..

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

LouiseVous skriver:

maserede leren rigtig blød, og trykkede den så flad, hvor efter jeg trykkede det jeg vil ha aftryk af, ned i det..

og så lod du det bare størkne.. det flækkede ikke ellers sådan?

Anmeld

27. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

MelikkazMoar skriver:

og så lod du det bare størkne.. det flækkede ikke ellers sådan?

Jæpz.. Tørrede, hmm, der ligger billeder a det herinde

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

LouiseVous skriver:

Jæpz.. Tørrede, hmm, der ligger billeder a det herinde

okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.