Hånd/fodaftryk i trylledej????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Benjamins'mor

GitteC78 skriver:

Okay har du billede af det?

Du kan også få en fin pakke gips i Tiger til 10 kr, nem hurtigt tørrende og nem og forståelig brugsanvisning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

GitteC78

ladydan1 skriver:

Det endelige aftryk er i gips, men først laver du aftrykket i trylledej, når du så har lavet et der er godt nok hælder du gips i og lader det stå til det er størknet.

:-) Sisse

Okay det vil jeg prøve. Tak for hjælpen

Anmeld

25. oktober 2011

GitteC78

benjamins'mor skriver:

Du kan også få en fin pakke gips i Tiger til 10 kr, nem hurtigt tørrende og nem og forståelig brugsanvisning.

Ja det er selvfølgeligt billigere end Panduro

Anmeld

25. oktober 2011

GitteC78

LouiseVous skriver:

Kan jeg da lige fremtrylle

Lyder godt. Tak

Anmeld

25. oktober 2011

Benjamins'mor

GitteC78 skriver:

Ja det er selvfølgeligt billigere end Panduro

Ja, det er det. Jeg har selv brugt det og det er rigtigt nemt, der er endda sådan en plastik bakke med til at hælde gipsen i, som bare kan smides ud bagefter.

Anmeld

25. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

LouiseVous skriver:

Kan jeg da lige fremtrylle

Lidt svært at se på billed. Nogen maler også i selve aftrykket
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2011

Løkkemor

GitteC78 skriver:

Hej kreative piger

Kan man lave hånd og fod aftryk i trylledej? Er der nogle der har prøvet dette? Jeg har prøvet i gips som desværre mislykkes. Og tænkte at trylledej måske kunne være en mulighed.

Jeg har lavet i både trylledej og gips. Den i gips blev ikke så god - lidt for uskarpt og snasket.

Den i trylledej lavede jeg ved at trykke hånden ned i dejen - bage den (afkøle), smøre med lidt vaseline - for at den slipper - og så hælde gips i. Så får man en hånd, der går udad. Den havde fine aftryk, linier mv.

Eneste minus er at den er lidt tynd, fordi trylledejen hævede lidt, da den blev bagt.

Du kan ikke lave aftrykket uden at bage først, da dejen og gipsen ligesom flyder lidt sammen.

Så det kan altså godt lade sig gøre uden at købe en halvdyr færdig pakke.

Anmeld

26. oktober 2011

GitteC78

LouiseVous skriver:

Lidt svært at se på billed. Nogen maler også i selve aftrykket

Ja det er lidt utydeligt men stadig smart lavet

Anmeld

26. oktober 2011

GitteC78

Løkkemor skriver:

Jeg har lavet i både trylledej og gips. Den i gips blev ikke så god - lidt for uskarpt og snasket.

Den i trylledej lavede jeg ved at trykke hånden ned i dejen - bage den (afkøle), smøre med lidt vaseline - for at den slipper - og så hælde gips i. Så får man en hånd, der går udad. Den havde fine aftryk, linier mv.

Eneste minus er at den er lidt tynd, fordi trylledejen hævede lidt, da den blev bagt.

Du kan ikke lave aftrykket uden at bage først, da dejen og gipsen ligesom flyder lidt sammen.

Så det kan altså godt lade sig gøre uden at købe en halvdyr færdig pakke.

Okay. Hvor længe bagte du den? Hvad lavede du den i?

Ja synes og det er så dyrt de der gips pakker man kan købe og så mislykkes det. Så nu skal jeg prøve noget andet

Anmeld

26. oktober 2011

muzen

Jeg vil da lige fortælle om mit reslutat jeg lavede det i trylledej. Og jeg bagte det og da det var færdigt. Var det hævet op der hvor aftrykket er. Så det var helt hult inden i. Så mit svar ville være at nej man kan ikke lave det i trylledej. Desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.