Vuggedød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg er da nervøs for det...

Men det er ikke noget jeg konstant tænker på..

Idag ved man jo også en masse om hvorfor det muligvis sker så man kan selv tage lidt forholdsregler for at mindske risikoen for det..

Såsom ingen pude, undgå at ligge dem på siden når de først er begyndt at kunne rulle selv, sørg for altid at kunne høre barnet så hvis det f.eks. gylper kan man hurtigt komme frem og være sikker på de får drejet hovedet så de ikke kvæles i det... osv.. undgå for varmt eller koldt et rum for dem at sove i...

hmm.. kan ikke lige huske flere lige nu men ved at jeg fik en folder med en masse gode råd af sundhedsplejersken... det er måske ikke standard at man får den???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeg er da nervøs for det...

Men det er ikke noget jeg konstant tænker på..

Idag ved man jo også en masse om hvorfor det muligvis sker så man kan selv tage lidt forholdsregler for at mindske risikoen for det..

Såsom ingen pude, undgå at ligge dem på siden når de først er begyndt at kunne rulle selv, sørg for altid at kunne høre barnet så hvis det f.eks. gylper kan man hurtigt komme frem og være sikker på de får drejet hovedet så de ikke kvæles i det... osv.. undgå for varmt eller koldt et rum for dem at sove i...

hmm.. kan ikke lige huske flere lige nu men ved at jeg fik en folder med en masse gode råd af sundhedsplejersken... det er måske ikke standard at man får den???

Jeg har aldrig fået lige præcis den der folder, for har aldrig hørt om de råd. Kun at man skal undgå rygning, ikke lægge dem på maven, og så det der med at det ikke skal være for varmt. Var rart lige at høre hvad man ellers kunne gøre

Anmeld

25. oktober 2011

stm2812

Anonym skriver:

Ja sådan har jeg det også! Jeg troede en dag at min baby ikke trak vejret, så jeg blev helt panisk og prikkede ham i siden, måske lidt for hårdt endda. Så trak han vejret, men sov heldigvis videre

haha meget heldigt at han sov videre og ikke blev sur over at du sådan går og prikker ham

Anmeld

25. oktober 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg går konstant med frygten for at det vil ske for mit barn, selvom det sker så sjældent! Tænkte på om det er meget normalt, eller jeg bare skal slå det ud af hovedet?

Er det noget du tænker på eller har du måske oplevet det?

Jeg tænkte stort set aldrig på det

Anmeld

26. oktober 2011

Stjernestoev

Anonym skriver:

Jeg har aldrig fået lige præcis den der folder, for har aldrig hørt om de råd. Kun at man skal undgå rygning, ikke lægge dem på maven, og så det der med at det ikke skal være for varmt. Var rart lige at høre hvad man ellers kunne gøre

Hej.
Måske det er den her: http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Vuggedoed_2/Vu gge_foraeldre_7udg.pdf

Anmeld

26. oktober 2011

1012lmp

Da mine var babyer tænkte jeg rigtig meget på det... Men jo større de blev jo mindre tænkte man over det. tror det er meget normalt at frygte men det får man jo også næsten printet ind at man skal...

Anmeld

26. oktober 2011

Benjamins'mor

Har stemt ''Nej tænker aldrig på det'', men min søn er også næsten 10 måneder, så risikoen for at det skulle ske nu er så minimal at jeg overhovedet ikke tænker på det.

Gjorde lidt de første 2 måneder, men ikke ret meget.

Anmeld

26. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Jeg går konstant med frygten for at det vil ske for mit barn, selvom det sker så sjældent! Tænkte på om det er meget normalt, eller jeg bare skal slå det ud af hovedet?

Er det noget du tænker på eller har du måske oplevet det?

Har svaret nr 3, men kunne sagtens have svaret at jeg kender nogen det er sket for  Min moster døde vuggedød, da hun var 1½ år (eller lidt over 1 år, kan ik helt huske) .. Men det er oss nogle år siden selvfølgelig, men tænker på det ..

Men tror det er meget normalt at man ikk vil have der sker noget med vores børn

Anmeld

26. oktober 2011

AnneBJ

Jeg tænker over det, men er ikke panisk angst eller noget... Felix har sovet på siden stort set siden han blev født - af den simple grund det gav ham mest ro til at sove godt. Han brød sig ikke om at ligge på ryggen og sove, for han kunne ikke putte sig nok. 
Jeg rullede en dyne og lagde ved siden af ham, så han nærmest lå og krammede sådan en dynepølse. Hvis han ved et uheld skulle trille, kunne han kun komme på ryggen - ikke på maven.

Så jeg tror ikke det er vuggedød som sådan jeg er bange for, men mere generelt bare at miste ham.

Hvis du selv synes det er bekymrende at du tænker så meget på det, synes jeg du skal tale med din læge eller SP. De vil kunne råde dig, det var fx min praktiserende læge der gav mig dynefiffet, da vi var til 5 ugers undersøgelse, fordi jeg "beklagede" mig over at al den forebyggelse af vuggedød gjorde, at jeg ikke turde lægge ham på siden.

Anmeld

26. oktober 2011

B&J

jeg tænkte meget på det da han var helt lille for tanken om at miste sådan en lille en man elskede så højt... men heldigvis er han nu20mdr..

og ville ønske ingen skulle få lov at opleve det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.