Køb & salg - har jeg gjort nået forkert ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Under alle omstændigheder synes jeg ikke hun kan tillade sig det. Men kan du evt. ikke bare slette kommentaren?

Jo har slettet min annonce kan ikke slette andres beskeder. Måske jeg bare er nærtagende men blev godt nok ked af det. Da jeg jo i god tro havde aflyst aftalen med det samme. Og fremstår nu som en der løber fra mine aftaler .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jo har slettet min annonce kan ikke slette andres beskeder. Måske jeg bare er nærtagende men blev godt nok ked af det. Da jeg jo i god tro havde aflyst aftalen med det samme. Og fremstår nu som en der løber fra mine aftaler .

Uanset om du har gjort noget forkert eller ej, som jeg ikke helt kan se du skulle have gjort, så kan hun ikke tillade sig at skrive noget grimt på din annocce.

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Har lige brug for at høre jeres mening, hvorfor fordi jeg blev en smule " ked " af det over sælger reaktion.

Sagen er den at jeg for 14 dage siden aftale at skulle købe et spil af en.Vi skriver frem og tilbage angående afhentning. Den dag jeg skal hente det er jeg MEGET tidspresset pga af et møde. Og skal selv mødes med 3 der for inden og aflevere nogle sager. Jeg kender ikke det sted jeg skal mødes med sælger så siger at jeg må springe fra,da jeg ikke har tiden til at kører rundt og lede. Jeg kører afsted ( 45 min i bil ) får aflevet mine sager & afsluttet mit møde. Kan så se sælger har skrevet en sms at hun ville møde mig på et af det steder jeg skulle mødes med min aftager. Og hun har haft ringet. Dette ser jeg dog først bagefter og ringer så snart jeg ser beskederne. Men hun tar ikke telefonen.

Idag skriver hun så på en af mine salgsannoncer , hvad med vores aftale ? Jeg skriver privat ( FB ) at jeg havde aflyst den dengang hvorfor hun skriver ? Jeg får svaret , at for folk skal se hvad der sker når de handler med mig Øhhh jeg havde aflyst har vores samtaler gemt endnu, som jeg sender til hende. Jamen hun havde ringe & skrevet. Ja men det så jeg først bagefter. Og ringede hende op så snart jeg så det.

Er hun i sin gode ret til det ? tænker hun får mig jo til at fremstå som en man ikke kan handle med. Blev ski lidt ked af det - for havde jo aflyst med begundelse

aflyste du hele handlen, eller kun aftalen om at mødes?

vil du handle med hende på et andet tidspunkt når du har tid?

Anmeld

24. oktober 2011

Mor til Mike

Har lige brug for at høre jeres mening, hvorfor fordi jeg blev en smule " ked " af det over sælger reaktion.

Sagen er den at jeg for 14 dage siden aftale at skulle købe et spil af en.Vi skriver frem og tilbage angående afhentning. Den dag jeg skal hente det er jeg MEGET tidspresset pga af et møde. Og skal selv mødes med 3 der for inden og aflevere nogle sager. Jeg kender ikke det sted jeg skal mødes med sælger så siger at jeg må springe fra,da jeg ikke har tiden til at kører rundt og lede. Jeg kører afsted ( 45 min i bil ) får aflevet mine sager & afsluttet mit møde. Kan så se sælger har skrevet en sms at hun ville møde mig på et af det steder jeg skulle mødes med min aftager. Og hun har haft ringet. Dette ser jeg dog først bagefter og ringer så snart jeg ser beskederne. Men hun tar ikke telefonen.

Idag skriver hun så på en af mine salgsannoncer , hvad med vores aftale ? Jeg skriver privat ( FB ) at jeg havde aflyst den dengang hvorfor hun skriver ? Jeg får svaret , at for folk skal se hvad der sker når de handler med mig Øhhh jeg havde aflyst har vores samtaler gemt endnu, som jeg sender til hende. Jamen hun havde ringe & skrevet. Ja men det så jeg først bagefter. Og ringede hende op så snart jeg så det.

Er hun i sin gode ret til det ? tænker hun får mig jo til at fremstå som en man ikke kan handle med. Blev ski lidt ked af det - for havde jo aflyst med begundelse

Synes det er forkert af dig at vælge en dag hvor du vidste du var tidspresset. Synes hun er i sin gode ret til at være lidt "tøsesur" men ikke direkte skrive til dine annoncer og tage det så tungt. Næste gang skulle du måske være mere sikker på at handlen går igennem før du aftaler både mødested mm. Både for din og den andens skyld. :-)

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

aflyste du hele handlen, eller kun aftalen om at mødes?

vil du handle med hende på et andet tidspunkt når du har tid?

Handlen foregik på en facebook gruppe for Køb & salg i en by ( vil ikke lige skrive navnet ) hvor der er folk fra byen om omegnen. Jeg bor 35 km derfra men er ofte i byen. Hun kommmer heller ikke fra byen men en af de nærliggende byer.

Jeg skriver at jeg er interesseret i spillet og hvor det skal hentes. Hun skriver hun ikke bor i byen men er der kl11.45 og giver mig en adresse . Jeg skriver derefter at jeg ikke kender stedet og ikke kan nå det , da det er for tæt på kl hvor jeg skal være til møde. Og siger jeg må melde pas.

Dette foregår om aften før jeg skal til byen.

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

Synes det er forkert af dig at vælge en dag hvor du vidste du var tidspresset. Synes hun er i sin gode ret til at være lidt "tøsesur" men ikke direkte skrive til dine annoncer og tage det så tungt. Næste gang skulle du måske være mere sikker på at handlen går igennem før du aftaler både mødested mm. Både for din og den andens skyld. :-)

Handlen foregik på en facebook gruppe for Køb & salg i en by ( vil ikke lige skrive navnet ) hvor der er folk fra byen om omegnen. Jeg bor 35 km derfra men er ofte i byen. Hun kommmer heller ikke fra byen men en af de nærliggende byer.

Jeg skriver at jeg er interesseret i spillet og hvor det skal hentes. Hun skriver hun ikke bor i byen men er der kl11.45 og giver mig en adresse . Jeg skriver derefter at jeg ikke kender stedet og ikke kan nå det , da det er for tæt på kl hvor jeg skal være til møde. Og siger jeg må melde pas

Så melder netop fra igen fordi jeg er tidspresset og ikke kan nå det, da hun ikke kan være der før et kvarter før jeg skal være til mit møde.

Kunne jo ikke vælge en anden dag, da jeg som sagt bor 35 km derfra. Men skulle lige til byen dagen efter men da hun heller ikke bor i byen men kun var der på det tidspunkt. Måtte jeg jo melde pas igen

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg skriver at jeg er interesseret i spillet og hvor det skal hentes. Hun skriver hun ikke bor i byen men er der kl11.45 og giver mig en adresse . Jeg skriver derefter at jeg ikke kender stedet og ikke kan nå det , da det er for tæt på kl hvor jeg skal være til møde. Og siger jeg må melde pas.

Dette foregår om aften før jeg skal til byen.

Jamen er du stadig interesseret i den ting hun har til salg?

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jamen er du stadig interesseret i den ting hun har til salg?

Nej ikke længere. Det er åbenbart lidt svært at forklarer. Ja var interesseret i spillet derfor ringede jeg til hende inden jeg kørte hjem. Men da jeg bor 35 km væk og hun så heller ikke bor i den by men også et stykke væk. Og vi begge kun er det fordi vi har en aftale, er det svært at finde et tispunkt vi begge er der. Giver det mening ?

Anmeld

24. oktober 2011

Winnie

Som jeg forstå dine indlæg, så har du sagt at du ikke kunne nå handlen alligevel, inden at det var en aftale ? 

Hvis det er rigtig så har du intet gjort forkert, men må da gerne spørger ind til en ting, prøve at få det til at gå op og så indse at det bare ikke kunne lade sig gøre alligevel.

Vi har prøvet at aftale at købe noget, køre meget langt, for så at få af vide at det var slogt til anden side, da de ikke regnede med vi ville komme, når vi boede så langt væk 

Så jeg synes at du gjorde det rigtige 

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Winnie skriver:

Som jeg forstå dine indlæg, så har du sagt at du ikke kunne nå handlen alligevel, inden at det var en aftale ? 

Hvis det er rigtig så har du intet gjort forkert, men må da gerne spørger ind til en ting, prøve at få det til at gå op og så indse at det bare ikke kunne lade sig gøre alligevel.

Vi har prøvet at aftale at købe noget, køre meget langt, for så at få af vide at det var slogt til anden side, da de ikke regnede med vi ville komme, når vi boede så langt væk 

Så jeg synes at du gjorde det rigtige 

Tror du har forstået det korrekt - lidt svært og få alle detaljerne skreve så det forståes på den rigtige måde ( kan jeg se ) Men ja jeg springer fra da vi snakker om tidspunkt og mødested, da jeg kan se jeg slet ikke kan nå det i mine tidsplaner. Hun bor som sagt ikke i byen og var der kun på det tidspunkt som jeg ikke kan nå.  Og kendte ikke det sted hun ville være og havde ikke tid til at køre rundt og lede efter det.

Nej det er da ikke rigtig , det er godt nok frækt.Det kan man da ikke. Jeg er selv blevet brændt af mange gange , jeg sidder da ikke og holder øje og kommentere deres fremtidige salg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.