Jeres børns fontanelle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Halbschön

Tror det er meget individuelt fra barn til barn.. Også hvor stor den har været..Nicolais var ikke så stor, og da han var 8mdr blev sundhedsplejersken bekymret til hans sidste sp-besøg, for hun kunne ikke mærke den længere...Så var vi ved egen læge som hellere ikke kunne mærke den, og hun sendte os på børneafdelingen..Her kunne lægen dog godt mærke den, men vi fik at vide at vi skulle holde øje med om han fik adfærdsændringer, opkast osv.. Han sagde at ved gennemsnitsbarnet var det omkring 1½ år at den lukkede sig, men det kunne både være før og efter...
Nicolais lukkede helt da han var 10 måneder, så det var tidligt men tilsyneladende normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Sara.

Halbschön skriver:

Tror det er meget individuelt fra barn til barn.. Også hvor stor den har været..Nicolais var ikke så stor, og da han var 8mdr blev sundhedsplejersken bekymret til hans sidste sp-besøg, for hun kunne ikke mærke den længere...Så var vi ved egen læge som hellere ikke kunne mærke den, og hun sendte os på børneafdelingen..Her kunne lægen dog godt mærke den, men vi fik at vide at vi skulle holde øje med om han fik adfærdsændringer, opkast osv.. Han sagde at ved gennemsnitsbarnet var det omkring 1½ år at den lukkede sig, men det kunne både være før og efter...
Nicolais lukkede helt da han var 10 måneder, så det var tidligt men tilsyneladende normalt

Tak for dit svar...

Nors var meget stor da han blev født, så måske det er derfor....

Dejligt at der ikke var noget galt med jeres Nicolai!

Man kan jo blive så bekymret for de unger...

Anmeld

24. oktober 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

Okay det er Nors ikke.. Men måske den er igang med at lukke sig håber da...

Synes bare det var lidt vildt at min venindes datters på 4 mdr havde den samme størrelse som Nors.....

Adams er ca 0,5 i diameter... Hvor stor er Nors da?

Anmeld

24. oktober 2011

Sara.

DAs mor skriver:

Adams er ca 0,5 i diameter... Hvor stor er Nors da?

2 cm bred og næsten 3 cmlang (på det bredeste / længste sted...)

Anmeld

24. oktober 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

2 cm bred og næsten 3 cmlang (på det bredeste / længste sted...)

Det lyder også umiddelbart stort, men han har måske et lille hoved, så det skal vokse mere endnu...? Adams er forholdsvist stort tror jeg...

Anmeld

24. oktober 2011

Sara.

DAs mor skriver:

Det lyder også umiddelbart stort, men han har måske et lille hoved, så det skal vokse mere endnu...? Adams er forholdsvist stort tror jeg...

Ja synes også det er til den store side når han er så gammel....

Tror hans hovede er meget gennemsnitlig... Han passer en reima elefant hue str 48.... Men hans fontanelle var også meget stor da han blev født....

skal til 4 års undersøgelse med Lærke d.1 nov. så der tager jeg Nor med og får det tjekket...

Har i skiftet læge til her i Solbjerg?

Anmeld

24. oktober 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

Ja synes også det er til den store side når han er så gammel....

Tror hans hovede er meget gennemsnitlig... Han passer en reima elefant hue str 48.... Men hans fontanelle var også meget stor da han blev født....

skal til 4 års undersøgelse med Lærke d.1 nov. så der tager jeg Nor med og får det tjekket...

Har i skiftet læge til her i Solbjerg?

Nej, vi beholdt den vi har inde i Aarhus (selvom det er så langt væk at det skulle "godkendes først"...) Har I? Er der andre end det der hus ved fakta???

Anmeld

24. oktober 2011

Sara.

DAs mor skriver:

Nej, vi beholdt den vi har inde i Aarhus (selvom det er så langt væk at det skulle "godkendes først"...) Har I? Er der andre end det der hus ved fakta???

Vi har skiftet, har ikke bil, så synes der er for langt at tage ind tiul centrum Århus med syge børn...

Tror kun der er den ved Fakta. Men indtil videre har jeg kun været yderst tilfreds med dem. De virker rare, børnevenlige og professionelle.

Min veninde har en datter på 10, som har haft det lidt svært af forkellige grunde og det har lægerne bare været rigtig gode til at takle.

Det eneste negative er at jeg synes at ventetiden i venteværelset kan være lidt lang...

Anmeld

24. oktober 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

Vi har skiftet, har ikke bil, så synes der er for langt at tage ind tiul centrum Århus med syge børn...

Tror kun der er den ved Fakta. Men indtil videre har jeg kun været yderst tilfreds med dem. De virker rare, børnevenlige og professionelle.

Min veninde har en datter på 10, som har haft det lidt svært af forkellige grunde og det har lægerne bare været rigtig gode til at takle.

Det eneste negative er at jeg synes at ventetiden i venteværelset kan være lidt lang...

Kan man bo helt herude uden bil??? hehe...

Jeg er så glad for min læge; hun kender hele min historie osv, så hende vil jeg meget nødigt af med!

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

lærkes_mor skriver:

hvor gamle var jeres børn da deres fontanelle voksede sammen?

Min søn er fra april 2010 og hans er der stadig.... var sammen med min veninde, hvis datter er 4 mdr, og deres fontaneller er lige store...

blev lige lidt bekymret..............

Har en veninde fra mødregruppen med Tristan.. Vores børn er født samme dag.. Hendes dreng har stadig en fontanelle.. Han hoved er en smule fladt og det er det der gør det.. (Hun er jordmoder)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.