At cykle uden støttehjul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

DitteFisk

cmks2007 skriver:

Jeg ved faktisk ikke, hvor gammel Caroline var Hun lærte det i børnehaven, men det opdagede vi forældre først, da vi aftalte at pille dem af herhjemme, og hun så bare fræsede af sted uden, foran hendes måbende forældre. Da vi spurgte hvor hun havde lært det, fortalte hun kækt, at sådan cyklede hun da i sin børnehave

Herhjemme var hun 3 år og 11 mdr. men hun har nok kunnet det et par måneder før i BH. Hun cyklede på sin 12" herhjemme indtil i torsdags, hvor hun fik en ny i 16". Den har hun også fint styr på. Hun er ca. 110 cm høj, og kan lige nå ned og stå stabilt på tæer.

Altså, så har hun da også bare været dygtig!

Tak for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

LinLin

Malthesmoar skriver:

Malthe var lige blevet 4år, mener det er 16" cykel han har men er ikke helt sikker

Er overrasket over hvor mange børn i børnehaven der stadig ikke ka cykle (skal jo i skole til sommer)

Ja? Er det på skoleskemaet da?

Er ret sikker på det ikke er et adgangskrav

Anmeld

22. oktober 2011

Malthesmoar

DAs mor skriver:

Ja? Er det på skoleskemaet da?

Er ret sikker på det ikke er et adgangskrav

Øhhh

Tænker bare da jeg var barn kunne alle da cykle når de startede i skole

Anmeld

22. oktober 2011

LinLin

Malthesmoar skriver:

Øhhh

Tænker bare da jeg var barn kunne alle da cykle når de startede i skole

Stødte mig bare lidt! At min søn ikke kan cykle nu hvor han er blevet 5 har jo ingen betydning ifht at han skal gå i børnehaveklsse om 10 mdr! Måske når han at lære det inden, måske ikke....

Anmeld

22. oktober 2011

DitteFisk

DAs mor skriver:

Stødte mig bare lidt! At min søn ikke kan cykle nu hvor han er blevet 5 har jo ingen betydning ifht at han skal gå i børnehaveklsse om 10 mdr! Måske når han at lære det inden, måske ikke....

Jeg var 6 år før jeg lærte det, jeg var en værre pivskid

Anmeld

22. oktober 2011

Jeia

Min var 3 1/2, da han lærte at cykle på en 12". Nu har han en 16", han nærmer sig 5 år

Anmeld

22. oktober 2011

LinLin

Gigl skriver:

Jeg var 6 år før jeg lærte det, jeg var en værre pivskid

Jeg var selv knapt 4 år...

Anmeld

22. oktober 2011

Sara.

Lærke er netop blevet 4. Hun kan sagtens køre på løbecykel og holde balancen (også uden fødderne på jorden).
Men hun vil ikke ha støtte fødderne af endnu, så vi har ikke prøvet...
Hendes gode ven, bliver 4 i november har efterhånden cyklet uden støttehjul en del mdr. Han er så sej til det. Men han kaster sig også ud i det.
Så er Lærke længere fremme på andre områder.
BØrn er forskellige, det dejligt

Anmeld

22. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

Gigl skriver:

Nu bliver sønnike snart 4 år og vinteren nærmer sig. Jeg forestiller mig at han skal have en ny cykel snart så han til det kommende forår og sommer måske kan begynde at lære at cykle uden støttehjul

Hvor gamle var jeres børn da de lærte at cykle uden støttehjul?

Og hvor stor var cyklen? Jeg tænker en 14" eller en 16"..

Takker

Vi købte en cykel da frederic var omkring 2,7 år - uden støttehjul. Og han kan cykle 10-15 m selv.

Og det er en 10' - en 12' ville være for stor og tung.

Han's cykel er koblet på min via 'trail- gator' - som en efterløber. Det smarte er at når han skal have en større cykel, flytter vi blot beslag fra hans gamle cykel og over på den nye.

Anmeld

23. oktober 2011

lene

Mathias var 5 år og et par mdr og Clara lærte det da hun var 4 år , men begge to har lært det på en tolv tommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.