At cykle uden støttehjul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.732 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

DitteFisk

Nu bliver sønnike snart 4 år og vinteren nærmer sig. Jeg forestiller mig at han skal have en ny cykel snart så han til det kommende forår og sommer måske kan begynde at lære at cykle uden støttehjul

Hvor gamle var jeres børn da de lærte at cykle uden støttehjul?

Og hvor stor var cyklen? Jeg tænker en 14" eller en 16"..

Takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

DitteFisk

Opper den lige

Anmeld

22. oktober 2011

JulieE

Mine unger var hhv 6 år og 4 år da de lærte at cykle uden støttehjul. Min søn led nræmest af cykel angst, så han var lieg blevet 6 år før han havde modet til at smide støttehjulene (tilgengæld lærte han det meget hurtigt, ca 15 min ). Lillesøster derimod har masser af gå-på mod så hun var 4 år og 4 mdr (agtigt) da hun pludselig meddelte at hun ville have støttehjulene af. Så det fik hun og i løbet af en times tid havde hun styr på det 

Storebror kørte på en 16" cykel (skiftede ret hurtigt efter til en 20") og Lillesøster kørte faktisk på en 12" da hun lærte det. Men skiftede også hurtigt til en 16" 

Jeg har hørt (og oplevet) at det er lettere at lære at køre på 2 hjul på en cykel der er lidt lille i det (ihvertfald ikke på en cykel, der lige i det største )

Anmeld

22. oktober 2011

DitteFisk

JulieE skriver:

Mine unger var hhv 6 år og 4 år da de lærte at cykle uden støttehjul. Min søn led nræmest af cykel angst, så han var lieg blevet 6 år før han havde modet til at smide støttehjulene (tilgengæld lærte han det meget hurtigt, ca 15 min ). Lillesøster derimod har masser af gå-på mod så hun var 4 år og 4 mdr (agtigt) da hun pludselig meddelte at hun ville have støttehjulene af. Så det fik hun og i løbet af en times tid havde hun styr på det 

Storebror kørte på en 16" cykel (skiftede ret hurtigt efter til en 20") og Lillesøster kørte faktisk på en 12" da hun lærte det. Men skiftede også hurtigt til en 16" 

Jeg har hørt (og oplevet) at det er lettere at lære at køre på 2 hjul på en cykel der er lidt lille i det (ihvertfald ikke på en cykel, der lige i det største )

Tusind tak for svar

Min søn elsker bare at cykle og har også altid haft en ganske god balance, så det er jo oplagt, nu hvor han bliver 4

Okay, han er faktisk ikke så stor, så måske det er bedst med en 14" frem for en 16" til at starte med så tak for det.

Anmeld

22. oktober 2011

JulieE

Gigl skriver:

Tusind tak for svar

Min søn elsker bare at cykle og har også altid haft en ganske god balance, så det er jo oplagt, nu hvor han bliver 4

Okay, han er faktisk ikke så stor, så måske det er bedst med en 14" frem for en 16" til at starte med så tak for det.

Hvis han er lidt lille i det, så ville jeg helt klart vælge en 14"  Så erd et også nemmere for ham at komme op på den og styre den  

Håber han bliver glad for den!!

Anmeld

22. oktober 2011

LinLin

David er 5 år + 1 md og kan ikke endnu... Han var ellers helt med på at støttehjulene skulle af (her for 4 uger siden) men så turde han ikke alligevel. Han har ellers haft løbecykel og været super god til den  Men han kan godt være sådan lidt tilbageholdende når det er noget nyt! Han synes i hvert fald det var for farligt og ville overhovedet ikke prøve!

Anmeld

22. oktober 2011

Malthesmoar

Malthe var lige blevet 4år, mener det er 16" cykel han har men er ikke helt sikker

Er overrasket over hvor mange børn i børnehaven der stadig ikke ka cykle (skal jo i skole til sommer)

Anmeld

22. oktober 2011

DitteFisk

Det var simpelthen fordi jeg læste noget om aldre og hvilken tommer cyklen så skal have og så er en 12" lige i underkanten at købe nu her.

Men dejligt at høre fra jer andre

Anmeld

22. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg ved faktisk ikke, hvor gammel Caroline var Hun lærte det i børnehaven, men det opdagede vi forældre først, da vi aftalte at pille dem af herhjemme, og hun så bare fræsede af sted uden, foran hendes måbende forældre. Da vi spurgte hvor hun havde lært det, fortalte hun kækt, at sådan cyklede hun da i sin børnehave

Herhjemme var hun 3 år og 11 mdr. men hun har nok kunnet det et par måneder før i BH. Hun cyklede på sin 12" herhjemme indtil i torsdags, hvor hun fik en ny i 16". Den har hun også fint styr på. Hun er ca. 110 cm høj, og kan lige nå ned og stå stabilt på tæer.

Anmeld

22. oktober 2011

Stumpen

Min datter var 3½ da hun smed støttehjulene og det var på en 12"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.