Jeg har svaret at jeg er ligeglad ved begge ting. Dog er det ikke 100% sådan jeg har det, men næsten.
Altså hvis der er to fuldstændig ens debatter/spørgsmål oprettet af en anonym og en ikke anonym, så ville jeg nok svare den ikke anonyme. Men det er fordi jeg nærer stor respekt for folk der tør stå ved det de vil have svar på, specielt ved de lidt sværere spørgsmål eller debatter.
Men for mig handler det så alligevel ikke om, om folk er anonyme eller ej, det handler mere om debattens indhold/spørgsmål, om det er noget jeg føler jeg kan bidrage med råd eller min mening til, om det er et emne jeg finder interessant eller ej. Og der er det så ligegyldigt om folk er anonyme eller ej.
Jeg tænker mht. anonymitet at der kan ligge utallige ting til grund for at folk er anonyme, og en debat jeg sagtens turde oprette som mig selv og stå ved kan for en anden være meget grænseoverskridende at oprette som sig selv og stå ved, og omvendt. Det er jo forskelligt hvad vi føler er for private emner og hvad vi kan snakke helt åbent omkring.
Plus også at jeg har lagt mærke til at flere nævner at de føler de bliver iagttaget af folk fra deres "virkelige liv" herinde, og derfor ikke tør stå frem med de helt private ting, og det forstår jeg fuldt ud, og så synes jeg det er alletiders, at de stadig kan få svar på deres spørgsmål, bare ved at være anonyme.
Jeg synes det er super at man kan være anonym herinde, og har også selv benyttet mig af det et par gange, dog opretter jeg langt de fleste af mine debatter åbent, da jeg ikke har så mange grænser for hvad jeg taler åbent om.
Mht. at svare anonymt i debatter, så tror jeg at jeg har gjort det max to gange, og kan kun komme på det ene eksempel pt. (og det var i den hemmelighedstråd der kørte for efterhånden længe tilbage). Igen fordi jeg generelt er en åben person.
Tror det eneste "dårlige" jeg synes der er ved det at oprette anonyme debatter og skrive som anonymt i debatterne må være, at jeg synes det er dårligt lavet, at det kun er plus-medlemmerne der kan lade andre være anonyme i deres debatter, for det tror jeg afholder mange ikke plus-medlemmer fra at få svar på deres spørgsmål, enten fordi de ved at de ikke vil få ret mange svar, hvis emnet er meget privat, og derfor slet ikke opretter debatten, eller fordi den bliver oprettet og næsten ingen (måske endda ikke en eneste) svarer i den, netop fordi den er for privat. Jeg synes at den egenskab burde være tilgængelig for både plus og ikke plus-medlemmer.