ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Mettemus

Mira0911 skriver:

Mine piger får ikke mærketøj overhovedet... De kan fint bruge det fra føtex, bilka, kvickly og outletter.... 

Jeg tror bedre du kan sætte dig ind i det når du står i det selv... 

Lige præcis. Og vi ville da også helst smide alle pengene på en opsparing som han kan få når han bliver ældre, men sådan hænger virkeligheden bare desværre ikke sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Frk.S

Nu har vi lige fået børnepenge for første gang - og i princippet har vi jo allerede brugt dem (mange gange) med alt det vi har købt af barnevogn, puslebord, tøj, legetøj, osv osv.

Lige nu mangler hun ikke rigtig noget, så vi snakkede egentlig om bare at sætte dem ind på vores opsparing. Om de så i sidste ende bliver brugt på hende eller os, vil tiden vise.

Men én ting er sikkert, hun kommer ikke til at mangle noget - vi køber til hende når vi synes. Hvilken kasse det så kommer fra, kan vel være ligegyldigt.

Jeg kunne helt sikkert også forestille mig, at de kunne bruges på oplevelser med hende, hvis man ikke lige mangler noget - meeen det er hun lige lidt for lille til endnu.

Anmeld

20. oktober 2011

Georgia

Honey<3 skriver:

Nej, man køber tøj løbende, men som skrevet tidligere - man behøver vel ikke at købe dyrt tøj og/eller bruge pengene på en dag??

Jeg forstår bare ikke hvorfor nogle forældre vælger som de/i gør

Tror du skal vente til du for børn

Her bliver de brugt på vores kommende bryllup....

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Honey<3 skriver:

Man behøver vel ikke at bruge alle pengene på en gang, og købe dyrt tøj til de små??

Børnepengene er til børnene, så hvorfor skal de voksne have godt af dem??

Jeg køber ikke selv mærketøj, så det er ikke der, pengene forsvinder hen herhjemme. Men børn er dyre og især i tøj, overtøj og sko - i hvert fald i den alder Anton har, han er 14 måneder.

Du kommer ikke langt for 4200 kroner, når der skal handles ind til efterår/vinter  det vil du selv erfare, når du får børn

Det hedder jo ikke børnepenge, men børne familieydelse

Anmeld

20. oktober 2011

Laulund87

Honey<3 skriver:

Jeg forstår da slet ikke hvorfor du har det flettet ind i dit budget..

Når jeg får børn vil jeg bruge pengene på dem, ikke mig selv , mad eller en ny sofa

Det hedder børne familieydelse.

De er et tilskud til institution, som man betaler hver måned.. Så det er en fejl at det er børnenes penge. Det er familiens penge

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mettemus skriver:

Jeg tror da at de fleste bruger pengene hvor man trænger mest, og mon ikke de fleste sætter ungernes behov for nyt over deres eget. Personligt havde jeg håbet at bruge denne omgang børnepenge på næste str autostol, men da gamle blev for lille i sidste måned, kunne vi ikke så godt vente til d. 20/10 bare fordi der kommer børnepenge som SKAL bruges på børn. Bare fordi det er min SU/løn betyder det da heller ikke at det kun bliver brugt på mig?

Er ikke så interesseret i at blive trampet ned af de mødre der er herinde, men jeg undre mig bare..

For mig at se - så skal du dele af din SU/løn - bolig, forsikringer,mad, regninger, transport og alt udstyr til barnet - MEN - jeg kommer fra et hjem hvor man ikke bruger pengene på de voksne eller mad ( af nogen art ), men jeg fik tøj for alle pengene og selvfølgelig også derud over..

Så børnepengene synes jeg udelukkende at man skal bruge på sit/sine barn/børn..

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Georgia skriver:

Tror du skal vente til du for børn

Her bliver de brugt på vores kommende bryllup....

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Det sagde jeg også, at jeg skulle aldrig flette dem ind i budget osv... 

Det ændre sig når man har børnene! Det er jeg ret sikker på det også gør hos dig, når du engang får børn! 

Det vil jeg gøre alt for at det ikke sker, for jeg synes ikke at det er den rigtige måde at bruge pengene på..

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

Honey<3 skriver:

Det vil jeg gøre alt for at det ikke sker, for jeg synes ikke at det er den rigtige måde at bruge pengene på..

Det er jo så din holdning til det... 

Anmeld

20. oktober 2011

sandorff

Anneiris skriver:

Er det i denne uge der er Halloween i Tivoli??

det tror jeg ikke, men gemmer bare pengene til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.