Tandbørstning - er en smule bekymret for...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Palaja

Som andre har sagt, der er mælkesukker = laktose i komælk, og MME er lavet på komælk  Man kan godt købe laktosefri mælk, Arla har en. Så må man vel gå ud fra der ikke er sukkerstoffer i?? 

Min datter på 14 mdr får også stadig flaske til natten. Hun er meget glad for den flaske, men vi er begyndt at lave det tyndere i håb om hun til sidst ikke gider det længere. 

Jeg børster altid tænder efter hun har fået flasken, netop pga af sukkeret i MME'en. Hun har dog kun 2 ½ tand, så det er ikke noget større projekt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Lisbeth85

Palaja skriver:

Som andre har sagt, der er mælkesukker = laktose i komælk, og MME er lavet på komælk  Man kan godt købe laktosefri mælk, Arla har en. Så må man vel gå ud fra der ikke er sukkerstoffer i?? 

Min datter på 14 mdr får også stadig flaske til natten. Hun er meget glad for den flaske, men vi er begyndt at lave det tyndere i håb om hun til sidst ikke gider det længere. 

Jeg børster altid tænder efter hun har fået flasken, netop pga af sukkeret i MME'en. Hun har dog kun 2 ½ tand, så det er ikke noget større projekt 

Okay. Hvad hvis hun falder i søvn, mens hun spiser flaske så? Vækker du hende så for at børste de små bisser? Tja, jeg kunne også prøve tricket med den tyndere flaske, men tænker at jeg begynder at trappe lidt ned om 1½-2 mdr.

Anmeld

20. oktober 2011

Palaja

Lisbeth85 skriver:

Okay. Hvad hvis hun falder i søvn, mens hun spiser flaske så? Vækker du hende så for at børste de små bisser? Tja, jeg kunne også prøve tricket med den tyndere flaske, men tænker at jeg begynder at trappe lidt ned om 1½-2 mdr.

Hun falder sjældent i søvn imens, men hun kan godt være langt væk, men børster dem alligevel. Det siger hun ikke noget til 

Anmeld

20. oktober 2011

Nessie

Vi tænkte heller ikke så meget på det med tandbørstningen.

Daniel fik børstet tænder, og så en flaske med mælk med i seng.
Han er lige blevet 2 år, og er først nu stoppet med flasken. Mest fordi vores tandlæge sagde at det var bedst kun at få vand efter der var børstet tænder.

Så vi puttede ham i seng med en flaske med vand i. De første par aftener grinte han af det, men drak ikke af det og nu en uge efter, får han slet ingenting, men lægger sig bare fint til at sove. Måske lige med en bog, men ellers bare med uroen tændt som han er vant til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.